  • 41. Data: 2005-08-30 13:04:21
    Temat: Re: Abonament RTV - pytania.
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    witek wrote:

    > mariposa doux wrote:
    > >

    > > Podatek katastralny (czy to to?)
    > >
    > mniej więcej.

    Wlasnie. Byl szum. Mial wejsc. Wszedl?

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 42. Data: 2005-08-30 14:22:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:43145955.E07A9885@gazeta.pl mariposa doux
    <m...@g...pl> pisze:

    > Wlasnie. Byl szum. Mial wejsc. Wszedl?
    Podatek już jest. Nie tak dawno nabyłem nieruchomość i po pewnym czasie
    dostałem wezwanie do uiszczenia podatku od nieruchomości. Wezwanie zawierało
    groźby o egzekucji, jakimś postępowaniu i coś tam jeszcze. Podatek jest
    płatny corocznie, niedużo ale płacić muszę.

    Jotte

  • 43. Data: 2005-08-31 18:42:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    mariposa doux <m...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Wyobraz sobie - masz dywan z naturalnej wełny wielbłąda i
    > corocznie płacisz podatek na nowe wielbłądy ;)

    Dobra analogia do naszej TVP, wielbłady też garbate...

    --
    pozdro
    poreba

  • 44. Data: 2005-09-01 09:46:35
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    th0rin wrote:

    > Patrząc w ustawę nie moge sie doszukać,
    > ale wychodzi na to, że karta TV w komputerze jest odbiornikiem za który
    > należy zapłacić bo... jest odbiornikiem z technicznego punktu widzenia.
    > jednak kusi mnie aby kontrolerowi powiedzeić - nie amm żadnego odbiornika,
    > mimo karty TV, obiornika w telefonie kom, czy w mp3-playerze.

    Nic dziwnego, że nie możesz się doszukać. Przyznaje to TVP. W dniu
    01-09-2005 (na wszelki wypadek data, bo mogą zmienić) na stronie TVP
    można przeczytać poniższe.
    Pytanie:
    "Mam radio w telefonie komórkowym albo kartę telewizyjną w komputerze.
    Czy muszę płacić abonament?"
    Odpowiedź:
    "Ustawa nie reguluje tych kwestii. Zgodnie z przepisami, takie przypadki
    podlegają regulacjom telekomunikacyjnym a nie ustawie o radiofonii i
    telewizji."
    http://tvp.pl/View.php?Cat=3384&id=167099&PN=1#7

    Pozdr.
    piwar.

  • 45. Data: 2005-09-02 14:15:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Podatek już jest. Nie tak dawno nabyłem nieruchomość i po pewnym czasie
    > dostałem wezwanie do uiszczenia podatku od nieruchomości.

    Podatek od nieruchomości istnieje od dawna. Jest naliczany od powierzchni.
    Podatek katastralny dopiero ma być i ma być naliczany od wartości
    nieruchomości.

  • 46. Data: 2005-09-02 14:48:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Podatek od nieruchomości istnieje od dawna. Jest naliczany od powierzchni.
    > Podatek katastralny dopiero ma być i ma być naliczany od wartości
    > nieruchomości.

    Czyli znowu podwójne opodoatkowanie?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 47. Data: 2005-09-02 17:51:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:df9ooa$cp8$1@opal.futuro.pl...

    > Czyli znowu podwójne opodoatkowanie?

    Podatek katastralny ma być zamiast dotychczasowego podatku od
    nieruchomości. Czyli przedmiot opodatkowania ten sam ale sposób inny.

  • 48. Data: 2005-09-02 18:32:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Podatek katastralny ma być zamiast dotychczasowego podatku od
    > nieruchomości. Czyli przedmiot opodatkowania ten sam ale sposób inny.

    Aha. Czyli opłacać się będzie duża posiadłość o niskiej wartości
    nominalnej? ;)

    Chwila... Czy to czasem nie obejmie też mieszkań własnościowych?

  • 49. Data: 2005-09-02 19:09:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:dfa5sl$i1g$1@opal.futuro.pl...

    > Aha. Czyli opłacać się będzie duża posiadłość o niskiej wartości
    > nominalnej? ;)

    Jeszcze bardziej opłaci się nie posiadać żadnego majątku ani dochodów ;)

    > Chwila... Czy to czasem nie obejmie też mieszkań własnościowych?

    A czemuż miałoby nie objąć?

  • 50. Data: 2005-09-02 19:16:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > A czemuż miałoby nie objąć?

    Bo chcę wykupić lokatorskie na własnościowe ;)