  • 11. Data: 2007-12-09 22:54:14
    Temat: Re: Abonament RTV od 28 lat opłacany-rezygnacja
    Od: "PaPi" <o...@w...izbo>

    > Jak telewizor jednak do oglądania telewizji cyforwej używają, to co
    > najwyżej zapłacą później z odsetkami.

    A od kiedy beda naliczane te odsetki ?

    PaPi

  • 12. Data: 2007-12-09 23:18:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PaPi wrote:

    > A od kiedy beda naliczane te odsetki ?

    Od każdaj wpłaty odzielnie do dnia zapłaty.
    Kara jakaś też tam jest.

  • 13. Data: 2007-12-09 23:26:17
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Tomasz R pisze:
    > czyli z tego wynika ze 42 cale monitor LCD bo glownym celem jego nie jest
    > odbior TV
    > jest to urzadzenie wielofukkcyjne
    >
    > tak wiec z tego wynika ze nie musialbym placic abonamentu majac taki TV
    > podlaczony do
    > Cyfry?
    >
    > czy moze sie myle?

    jeżeli ten monitor masz podłączony do komputera i w komputerze masz
    tuner tv, to wydaje mi się że nie powinieneś płacić. natomiast gdy ten
    sam monitor podłączony masz do tunera tv (np. Cyfra, Polsat), który jest
    "urządzeniem technicznie dostosowanym do odbioru programu", tutaj
    sytuacja się zmienia.
    mogę tutaj się mylić, ale bynajmniej ja to tak zrozumiałem.

  • 14. Data: 2007-12-10 00:26:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

> [...]
    > sytuacja się zmienia.
    > mogę tutaj się mylić, ale bynajmniej ja to tak zrozumiałem.

    Tego do końca nikt nigdy nie wyjaśnił.
    Jest tylko interpretacja KRRiTV, że komputer nawet z tunerem TV nie jest
    odbiornikiem radiotelewizyjnym.
    Z tym, że problem polaga na tym, że interpretacja KRRiTV w żaden sposób
    nie jest prawnie wiążąca, ani jedną ani drugą stronę.
    Sam tuner? Tego też nikt nie wie. Bo w sumie nie wiadomo kto, co ma być
    przystosowane do odbioru tego sygnału telewizyjnego.
    Tuner odbiera, ale człowiek już nie.
    Po prostu w praktyce przyjęło sie, że odbiornikiem jest "normalne"
    radio i "normalny" telewizor. I nigdzie wyjaśnienia, po za zrdrowym
    rozsądkiem, dlaczego tak jest nie znajdziesz.

  • 15. Data: 2007-12-10 10:08:54
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

> [...]
    > i "normalny" telewizor. I nigdzie wyjaśnienia, po za zrdrowym rozsądkiem,

    No tak, ale według zapisu punkt pierwszy
    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_0705
    14.pdf

    Charakteru odbiornika nie posiadają urządzenia wielofunkcujne
    komputery, telefony itp. ponieważ ich głownym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowo telefwizyjnych.

    pozdraiwam

  • 16. Data: 2007-12-10 17:40:18
    Od: "PaPi" <o...@w...izbo>

    > Od każdaj wpłaty odzielnie do dnia zapłaty.
    > Kara jakaś też tam jest.

    Ale od jakiego terminu beda naliczane te odsetki ?
    Zglaszam brak telewizora. Po 2 latach okazuje sie, ze mam telewizor. Od
    kiedy zaplace odsetki ?

    PaPi

  • 17. Data: 2007-12-10 20:42:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz R wrote:

> [...]
    > komputery, telefony itp. ponieważ ich głownym przeznaczeniem nie jest
    > odbiór programów radiowo telefwizyjnych.

    tylko, że problem polega na tym, że dokument, który cytujesz jest
    a) ustawą
    b) rozporzadzeniem
    c) zapisanym papierem śniadaniowym

    odpowiedź prawidłowa to c).

    W żadnym dokuemncie podanym jak podstawa prawna nie ma określenia co to
    jest odbiornik a co nim nie jest. W tym dokumencie to co jest napisane o
    odbironikach nie ma żadnej podstawy prawnej.

  • 18. Data: 2007-12-10 20:45:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PaPi wrote:

    > Ale od jakiego terminu beda naliczane te odsetki ?
    > Zglaszam brak telewizora. Po 2 latach okazuje sie, ze mam telewizor. Od
    > kiedy zaplace odsetki ?

    Za okres do zgłoszenia, że nie masz, do odkrycia że jednak masz
    zapłacisz karę.

    Odsetki będą za okres kiedy "oficjalnie" telewizor masz ale abonamentu
    nie zapłaciłeś.
    Czy w tym przypadku od .... do zgłoszenia braku telewizora jeśli masz
    tam jakieś zaległości i od okrycia, że telewizor masz do ..... jeśli
    dalej będziesz się upierał niepłacić.

  • 19. Data: 2007-12-12 13:01:11
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotr C. pisze:

    > Nikt nie przyjdzie tego sprawdzać. A jeśli chcesz być koniecznie
    > 'czysty', to wymontuj tuner antenowy. Będziesz miał wówczas monitor,
    > idealny do oglądania Cyfry przez scart.

    Bardzo swobodna i raczej błędna interpretacja. Po usunięciu głowicy to
    dalej jest telewizor. Telewizorem jest coś, co zostało tak nazwane przez
    producenta, który też wytworzył go jako urządzenie przystosowane przede
    wszystkim do "odbioru programu" telewizyjnego. Usunięcie głowicy i
    podłączenie tunera zewnętrznego to dalej używanie telewizora zgodnie z
    pierwotnym przeznaczeniem. Ustawa nie mówi o wyposażeniu telewizora,
    lecz o "urządzeniu technicznym przystosowanym do odbioru programu".
    Telewizor jest urządzeniem przystosowanym, mimo braku głowicy (a raczej
    mimo jej usunięcia).

    Myślę że rozwiązaniem byłoby dopiero orzeczenie uprawnionego
    rzeczoznawcy, który stwierdziłby zmianę przeznaczenia telewizora i
    utratę przezeń dostosowania do odbioru TV.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 20. Data: 2007-12-12 15:37:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > lecz o "urządzeniu technicznym przystosowanym do odbioru programu".
    > Telewizor jest urządzeniem przystosowanym, mimo braku głowicy (a raczej

    Art 48.2 Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik
    radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym NATYCHMIASTOWY
    odbiór programu, używa tego odbiornika.