  • 41. Data: 2008-01-07 10:22:39
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule castrol napisał(a):

> [...]
    > umozliwia natychmiastowy odbior programu? Czy w momencie uruchomienia
    > komputera masz mozliwosc natychmiastowego ogladania telewizji? Wg mnie
    > nie, komputer nie daje takiej mozliwosci i dlugo dawac nie bedzie.
    > Ale skoro nie ma ustawowej definicji to moze oprzyjmy sie na definicji
    > slownika jezyka polskiego, slowa "natychmiast". Mianowicie wg slownika
    > slowo natychmiast oznacza: w tej samej chwili, bezpośrednio po czymś -
    > czyli komputer nie spelnia ustawowego zapisu czyli nie daje nam
    > mozliwosci natychmiastowej odbioru programu TV.

    Tak podchodząc do tematu to żaden telewizor nie umożliwia natychmiastowego
    odbioru programu TV.

    A przynajmniej ja nie widziałem takiego, który po naciśnięciu włącznika
    pokazuje obraz *natychmiast*.

    Nie wspominając już o tych starych, które się sporo nagrzewały ;)

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 42. Data: 2008-01-07 10:25:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 castrol <j...@b...pl> napisał/a:
    > Komputer, z karta TV nawet poprawnie zainstalowana nigdy nie bedzie
    > gotowy do natychmiastowego odbioru TV.
    [..]
> [...]
    > czyli komputer nie spelnia ustawowego zapisu czyli nie daje nam
    > mozliwosci natychmiastowej odbioru programu TV.

    "Bezpośrednio po czymś".
    "Bezpośrednio po uruchomieniu komputera, można było oglądać program tv".

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2008-01-07 10:27:47
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 11:16, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Buhahahaha.... Czyli szybki komputer jest a wolny nie jest? A telewizor
    > Rubin? Zresztą nowoczesny TV też parę sekund się uruchamia.

    Co ma szybkosc do rzeczy?
    Ustawowej definicji natychmiastowego odbioru programu nie ma wiec
    opieram sie na slowniku jezyka polskiego. Co oznacza slowo natychmiast
    juz wyjasnilem, ale moze malo czytelnie. Czyli jeszcze raz:
    natychmiast - w tej samej chwili, bezpośrednio po czymś - czyli
    bezposrednio po wlaczeniu TV powinnismy miec mozliwosc ogladania TV.
    W przypadku komputera, bezposrednio po wlaczeniu, najpierw uruchamia
    sie nam BIOS, nastepnie laduje sie caly system operacyjny, nastepnie
    uruchamiaja sie poszczegolne programy, i dopiero mamy mozliwosc
    uruchomienia programu do obrioru TV.
    Czyli sama mozliwosc ogladania telewizji przez karte TV nie zachodzi
    bezposrednio po wlaczeniu komputera wiec nie moze byc mowy o
    natychmiasatowym odbiorze programu TV - tak jak zapisane jest to w
    ustawie.

    Jesli uwazasz inaczej, to chetnie dowiem sie co ustawodawca mial na
    mysli piszac o odbiorniku gotowym do natychmiastowego odbioru
    programu, bo komputer z zainstalowana karta TV nim z cala pewnoscia
    nie jest.

    > Nie sądzę,żeby natychmiastowe oznaczało w tym przypadku w pół sekundy.

    Natychmiast oznacza: w tej samej chwili, bezposrednio po czyms. Czy
    bezposrednio po wlaczeniu komputera mamy mozliwosc ogladania TV? Niee,
    nawet jak poprawnie zaladuje sie system operacyjny.

    > Idąc tym tropem, producenci TV dołożą opóźnienie uruchamiania i już?

    Niee. I niczego dokladac nie musza. Samo wlaczenie komputera nie
    powoduje ze mamy mozliwosci ogladania TV, jak w przypadku telewizora.
    Dopiero pelne uruchomienie systemu operacyjnego pozwoli nam na
    wlaczenie programu obslugujacego karte TV

  • 44. Data: 2008-01-07 10:30:20
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 11:03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Czyli co, można wyprodukować telewizor uruchamiający się przez 5
    > minut, za który nie trzeba płacić abonamentu? Świetnie!

    Chetnie sie dowiem co ustawodawca mial na mysli piszac "odbiornik
    gotowy do natychmiastowego odbioru programu". W mojej ocenie komputer
    nie spelnia tych krytertiow. Tak samo jak odlaczony TV, ktory sluzy
    tylko i wylacznie za monitor.

  • 45. Data: 2008-01-07 10:33:59
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 11:25, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > Dnia 07.01.2008 castrol <j...@b...pl> napisał/a:

    > "Bezpośrednio po uruchomieniu komputera, można było oglądać program tv".

    Popatrz, ja bezposrednio po uruchomieniu komputera nie mam mozliwosci
    ogladania programu TV.
    Bezposrednio po uruchomieniu komputera to ja moge sobie wejsc do BIOSu.

  • 46. Data: 2008-01-07 10:38:02
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > Natychmiast oznacza: w tej samej chwili, bezposrednio po czyms. Czy
    > bezposrednio po wlaczeniu komputera mamy mozliwosc ogladania TV? Niee,
    > nawet jak poprawnie zaladuje sie system operacyjny.

    Możesz jednak tak ustawić by po włączeniu załadował się i system
    i odpowiednie oprogramowanie.

    Telewizor za to możesz rozstroić i nie będzie się nadawał do oglądania
    programu TV *natychmiast* po włączeniu.

> [...]
    > Dopiero pelne uruchomienie systemu operacyjnego pozwoli nam na
    > wlaczenie programu obslugujacego karte TV

    Czyli po dorzuceniu programu do obsługi karty TV do autostartu sprawia, że
    już abonament trzeba płacić? :)

    pozdr,
    fEnIo

  • 47. Data: 2008-01-07 10:38:20
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 11:38, Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> wrote:

    > Telewizor za to możesz rozstroić i nie będzie się nadawał do oglądania
    > programu TV *natychmiast* po włączeniu.

    Wiec nie bedzie spelnial ustawowych kryteriow. Jesli sam TV sluzy np
    tylko i wylacznie jako monitor to abonamentu za niego placic nie
    trzeba.

    > Czyli po dorzuceniu programu do obsługi karty TV do autostartu sprawia, że
    > już abonament trzeba płacić? :)

    Ja sie usilnie probuje dowiedziec co zonacza mozliwosc
    natychmiastowego odbioru programu. Udowodnilem ze komputer nam takiej
    mozliwosci nie daje.
    Nalezy pamietac ze to ustawodawca nie okreslil co mial na mysli,
    zostawiajac przez to pole do interpetacji. Malo tego, do tej pory nie
    doczekalismy sie jakiegos rozporzadzenia czy poprawki do ustawy.

  • 48. Data: 2008-01-07 10:49:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

> [...]
    > gotowy do natychmiastowego odbioru programu". W mojej ocenie komputer
    > nie spelnia tych krytertiow. Tak samo jak odlaczony TV, ktory sluzy

    Nie ma co porównywać. Przepisy mają swoje pochodzenie sprzed wielu
    lat i nie odnoszą się do obecnej sytuacji, nie można ich dopasowywać na
    siłę. W dodatku płacenie "za posiadanie" też jest głupotą, stąd potem
    wychodzą takie nierozstrzygalne dyskusje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 49. Data: 2008-01-07 10:55:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 07 styczeń 2008 11:27
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <9...@z...go
    oglegroups.com>):

    > Co ma szybkosc do rzeczy?

    No nie wiem co ma... Ty twierdzisz, że ma. Więc pytam gdzie jest granica.
    Komp nie, bo za wolny? A Rubin?

> [...]
    > sie nam BIOS, nastepnie laduje sie caly system operacyjny, nastepnie
    > uruchamiaja sie poszczegolne programy, i dopiero mamy mozliwosc

    No wiesz, podobnie z telewizorem, tylko proces jest szybszy.

    > Jesli uwazasz inaczej, to chetnie dowiem sie co ustawodawca mial na
    > mysli piszac o odbiorniku gotowym do natychmiastowego odbioru
    > programu,

    No na mój gust to, że włączasz, czekasz chwilę i możesz oglądać. Tak jak
    mówił Jarek: ucięty kabel od telewizora nie jest natychmiastowy....

    > bo komputer z zainstalowana karta TV nim z cala pewnoscia
    > nie jest.

    Na mój gust to ustawodawstwo jest takie sobie. Chodziło o to, że jak masz
    możliwość oglądania, to płać....

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 50. Data: 2008-01-07 10:57:34
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 11:49, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > siłę. W dodatku płacenie "za posiadanie" też jest głupotą, stąd potem
    > wychodzą takie nierozstrzygalne dyskusje.

    Zgadza sie, i do czasu az w tej sprawie nie zapadnie jakis wyrok, albo
    nie wejdzie w zycie jakies rozporzadzenie to takie dyskusje w sumie
    nie maja sensu.