  • 81. Data: 2004-11-27 20:28:51
    Temat: Re: ANKIETA - cenzura na newsach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
    news:30s5d4F3429h2U1@uni-berlin.de...

    > kto i na jakiej podstawie ma PRAWO cenzurować polskie NEWSY
    > oraz jaki jest organ odwoławczy wobec anonimowych manipulacji
    > skutkujących blokadą NAZWISK i ADRESÓW IP na serwerach
    > pozdrawiam,

    Każdy serwer ma swój regulamin. Jeśli właściciel serwera wbrew ustanowionemu
    przez siebie regulaminowi będzie uniemożliwiał korzystanie z niego, to moim
    zdaniem dopuści się wykroczenia z art. 138 kw. Nic innego konstruktywnego mi
    do głowy nie przychodzi.

    Warunek, że pokrzywdzony nie może łamać regulaminu. Czyli na przykład na
    publicznie dostępnych niekomercyjnie serwerach umieszczać komercyjnych stron
    z reklamami. Takie strony administrator ma prawo zablokować.

  • 82. Data: 2004-11-27 21:50:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Nie robi mi różnicy troll nie troll

    Nio tak. Troll trollowi oka nie wytrolla.

    > kto i na jakiej podstawie ma PRAWO cenzurować polskie NEWSY
    > oraz jaki jest organ odwoławczy wobec anonimowych manipulacji
    > skutkujących blokadą NAZWISK i ADRESÓW IP na serwerach

    I tu masz duuuuży problem. Nie ma Ministerstwa Newsów ani Ustawy o
    Newsach. Zaryzykowałbym twierdzenie, że z prawnego punktu widzenia Newsy
    nie istnieją. Pozostaje ci chyba tylko zażalenie do Pana Boga.

    Alek

  • 83. Data: 2004-11-27 22:35:41
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
> [...]

    > przykład na publicznie dostępnych niekomercyjnie serwerach
    > umieszczać komercyjnych stron z reklamami. Takie strony

    Polskie grupy dyskusyjne to część terytorium państwa w wirtualnej
    przestrzeni. Wygląda na to, że bez regulacji ustawowych nie ma
    się do kogo odwołać w przypadku zablokowania kogoś przez
    nieistniejącą oficjalnie CENZURĘ. Ja rozróżniam pojedynczy
    serwer od newsów jako całość i zademonstrowałem przykłady
    gdy wysyłałem posta podpisanego imieniem i nazwiskiem
    a post ten nie ukazywał się na żadnym z serwerów NEWS
    a więc istnieje taki mechanizm i ktoś pociąga za sznureczki.
    Edward Robak

  • 84. Data: 2004-11-27 22:35:44
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
> [...]

    > z prawnego punktu widzenia Newsy nie istnieją.
    > Pozostaje ci chyba tylko zażalenie do Pana Boga.

    hmm,,
    a więc bezkrólewie czyli dżungla a kto ma serwer ten ma władzę...
    nie wyjaśnia to jednak KTO ma taką możliwość by blokować
    wszystkie(sic!) serwery newsów i kto mu za to płaci.
    Edward Robak

  • 85. Data: 2004-11-27 22:50:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:coat3m$5jp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > I tu masz duuuuży problem. Nie ma Ministerstwa Newsów ani Ustawy o
    > Newsach. Zaryzykowałbym twierdzenie, że z prawnego punktu widzenia Newsy
    > nie istnieją. Pozostaje ci chyba tylko zażalenie do Pana Boga.

    To jest usługa. Usługa jak każda inna. Utrzymanie jakiegokolwiek serwera.

  • 86. Data: 2004-11-27 22:52:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > a więc bezkrólewie czyli dżungla a kto ma serwer ten ma władzę...

    A mnie to bardzo cieszy, że jest choć jedna dziedzina w którą państwo się
    nie wpier***a i której nie reguluje ustawa. Być może dzięki temu to nieźle
    działa i to bez dotacji z budżetu.

    > nie wyjaśnia to jednak KTO ma taką możliwość by blokować
    > wszystkie(sic!) serwery newsów i kto mu za to płaci.

    ZAŁÓŻMY, że faktycznie jesteś blokowany. Napewno nie stało się to bez
    powodu - jakoś sobie nagrabiłeś. Administratorzy wszystkich serwerów
    postępują według podobnych reguł więc podpadłeś im wszystkim jednocześnie
    i w tym samym czasie podjęli podobne kroki. Proste?

    Alek

  • 87. Data: 2004-11-27 22:55:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przestrzeni. Wygląda na to, że bez regulacji ustawowych nie ma
    > się do kogo odwołać w przypadku zablokowania kogoś przez

    Jak to nie ma. Sąd grodzki.

  • 88. Data: 2004-11-27 23:22:18
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

> [...]

    > serwerów postępują według podobnych reguł więc podpadłeś im
    > wszystkim jednocześnie i w tym samym czasie podjęli podobne kroki.

    To było by proste gdybym nie mógł pisać na newsy
    a przecież czytasz moje posty choć mam zablokowany adres IP
    a więc taka jak to określiłeś "zmowa administratorów"
    aby personalnie blokować nielubianą osobę - jest nieskuteczna.
    Niezależnie od tego uważam, że zunifikowana jednolita i JAWNA
    netykieta która zawierała by również informację do kogo można
    się odwołać w przypadku spornych decyzji Administratorów
    lub szarych eminencji którzy za tym stoją - przydała by się w RP.
    We Francji na przykład jeśli jakiś post jest usuwany to zostaje
    wydany komunikat o tytule wątku i adresie usuwanego MSGiD.
    Są też spesjalne grupy badające dywersję ideologiczną.
    Skąd możesz mieć pewność że osoby blokujące mnie na newsach
    są Polakami?? Czy tu nie powinno wkroczyć jednak państwo?
    nie wiem - sygnalizuję tylko problem :-)
    Edward Robak

  • 89. Data: 2004-11-27 23:39:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cob10a$kmv$2@news.onet.pl...

    > To jest usługa. Usługa jak każda inna. Utrzymanie jakiegokolwiek
    serwera.

    Użytkownicy za tę usługe nie płacą, więc na zdrowy rozum (choć
    niekoniecznie wg prawa) nie mogą wiele wymagać. Ale nawet gdyby, to i tak
    chyba nie ma urzędowych norm regulujących standardy świadczenia takich
    usług. Również regulamin serwera można sobie napisać dowolny i co drugi
    dzień zmieniać. Tak czy siak cienko widzę sukcesy ksrobaka w sądzie.

    Alek

  • 90. Data: 2004-11-27 23:50:42
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    > "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    > Jak to nie ma. Sąd grodzki.

    chech,, komu by się chciało włóczyć po sądach?
    Sądzę, że ta osoba która stoi za takimi blokadami jak opisałem
    powinna mieć odwagę i przynajmniej wyjaśnić dlaczego to robi
    bo nie ja pierwszy i nie ostatni zderzam się personalną CENZURĄ
    newsów.
    Osobnym problemem jest zawłaszczanie polskich grup dyskusyjnych
    przez samozwańczych właścicieli serwerów których przecież
    użytkownicy nie prosili aby na swoim sprzęcie publikowali nie swoje
    grupy dyskusyjne. Portale wydają się być MONOLITEM.
    I tak trzymać. :-)
    Edward Robak