  • 51. Data: 2007-02-22 12:01:17
    Temat: Re: ALLEGRo - po raz drugi...
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    .

    > Skoro mail został wysłany, i dotarł do adresata - to kontakt został
    > nawiązany, chyba nie ma co dzielić włosa na czworo. A że został wysłany
    > i odebrany - to można sprawdzić w logach, i tu wypieranie się nie pomoże.

    Kontakt to może i został nawiązany, ale tylko i wyłącznie pomiędzy
    nadającym i odbierającym maila, a niekoniecznie między sprzedającym i
    kupującym.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 52. Data: 2007-02-22 12:19:01
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.02.2007 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał/a:

    > Kontakt to może i został nawiązany, ale tylko i wyłącznie pomiędzy
    > nadającym i odbierającym maila, a niekoniecznie między sprzedającym i
    > kupującym.

    Takim prawniczym bełkotem to można próbować zagadać każdą sprawę: "tak,
    dzwonił Pan - ale nie do mnie, a jedynie pod mój numer; nie, to był tylko
    ktoś, kto miał głos podobny - skąd znał szczegóły sprawy? A diabli go
    wiedzą, najmij Pan sobie detektywa", "tak, wysłał Pan pismo - ale nie do
    mnie, a jedynie na mój adres" itp. itd.

    W momencie, kiedy zarówno sprzedający jak i kupujący w panelu
    administracyjnym Allegro wpisali określone adresy mailowe - wymianę
    korespondencji spod tychże adresów można w pełni utożsamiać jako nawiązanie
    kontaktu pomiędzy sprzedającym a kupującym. A jeśli to kwestionujemy - zatem
    kwestionujemy jakość jakichkolwiek ustaleń co do transakcji poprzez Sieć,
    skoro nie są zawierane osobiście.
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"

  • 53. Data: 2007-02-22 13:19:52
    Od: "n...@g...com" <n...@g...com>

    Wg.regulaminu allegro kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w
    ciągu 7-14dni (nie pamiętam) polecam przeczytać regulamin allegro
    sprzedającemu auto bo sędzia pewnie go w sądzie wyśmieje ;) Sprawa
    skonczy sie pewnie na negatywie i zwrocie prowizji.Pozdrawiam

  • 54. Data: 2007-02-22 13:20:54
    Od: "n...@g...com" <n...@g...com>

    Wg.regulaminu kupujący może odstąpić od umowy kupna w ciągu
    7-14dni(nie pamiętam) więc moim zdaniem należy dać przeczytać
    regulamin allegro Panu który sprzedawał auto.Sprawa skończy sie pewnie
    na negatywie i zwrocie prowizji...Pozdrawiam

  • 55. Data: 2007-02-22 13:26:33
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.02.2007 n...@g...com <n...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > sprzedającemu auto bo sędzia pewnie go w sądzie wyśmieje ;) Sprawa
    > skonczy sie pewnie na negatywie i zwrocie prowizji.Pozdrawiam

    Możliwe - ale w końcu zeszło na tematy ogólniejsze ("co to jest `nawiązanie
    kontaktu' " itp.)
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"

  • 56. Data: 2007-02-22 13:28:52
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.02.2007 n...@g...com <n...@g...com> napisał/a:

    > Wg.regulaminu allegro kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w
    > ciągu 7-14dni (nie pamiętam) polecam przeczytać regulamin allegro

    Aha, jedna rzecz: w przypadku tego auta to nie kupujący, lecz sprzedający
    chciał odstąpić. Kupujący chciał finalizacji transakcji.

    Regulamin Allegro (chyba?) nie przewiduje możliwości odstąpienia od umowy
    przez Sprzedającego, tak bez żadnego powodu, na zasadzie: "rozmyśliłem się".
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"

  • 57. Data: 2007-02-22 22:22:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w wiadomości
    .

    > Skoro mail został wysłany, i dotarł do adresata - to kontakt został
    > nawiązany, chyba nie ma co dzielić włosa na czworo. A że został wysłany
    > i odebrany - to można sprawdzić w logach, i tu wypieranie się nie pomoże.

    i tu może być problem, bo po niekorzystnej licytacji wystarczy zamknąć skrzynke
    i emaile będą sie odbijać

  • 58. Data: 2007-02-22 23:11:07
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > i tu może być problem, bo po niekorzystnej licytacji wystarczy zamknąć skrzynke
    > i emaile będą sie odbijać

    W Allegro trzeba podać:

    1. Adres pocztowy
    2. Telefon
    3. Adres e-mail

    Tak więc, w najgorszym wypadku trzeba będzie skorzystać z usług "snail-mail"
    - jak mawiają Angliczanie. I od razu wysłać "za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru".
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"

  • 59. Data: 2007-02-23 00:22:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    .

    > W Allegro trzeba podać:
    >
    > 1. Adres pocztowy
    > 2. Telefon
    > 3. Adres e-mail

    mam adres podany w allegro ...@...pl - po nieudanej licytacji likwiduje ten adres
    i każdy email sie bedzie odbijał
    adres pocztowy moge mieć stary, pod którym 5 lat nie mieszkam i list też sie
    odbije
    pozostaje telefon - ale to najłatwiejsze

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2007-02-23 01:05:21
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 23.02.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:

> [...]
    > odbije
    > pozostaje telefon - ale to najłatwiejsze

    ...i pewnie Ci się zdaje, że takie sztuczki spowodują, iż staniesz się
    całkowicie "nienamierzalny".

    W ten sposób możesz się bawić w uniki w jakiś drobiazgach, gdzie nabywca
    machnie z rezygnacją ręką, kupi od kogoś innego, i zgłosi po prostu fakt
    wygłupów do obsługi Allegro - która z kolei wciągnie Cię na jakąś czarną
    listę, i na drugi raz taka zabawa może być trudniejsza.

    A poza tym: do czego chcesz mnie przekonać? Że złodziejstwo i oszustwo
    trafiło także do Internetu? Wiem przecież o tym.
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"