  • 61. Data: 2023-10-20 01:58:59
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bardzo nowatorska koncepcja. Próbowałeś jakiś sąd do tego przekonać?

    Zasadniczo oboje macie chyba rację choć Robert trochę bardziej :) Chodzi
    MZ o zdolnośc rozpoznania znaczenia czynu. Jest to wiec kwestia oceny
    efektu a nie kwestia zamiaru. Osoba chora psychicznie moze działać z
    zamiarem pozbawienia kogoś zycia i zostać uniewinniona, bo nie była w
    stanie zrozumiec, że to co robi jest złe.

    Odnosząc się do tego konkretnego przypadku, ten dziadek raczej miał
    zamiar zabić to dziecko. To, że taki zamiar powstał mu w głowie mógł być
    przyczyną choroby, ale w takim zamiarze jednak działał. Natomiast to czy
    jest winny w rozumieniu prawnym będzie zależało, czy był w stanie ocenić
    skutki swojego działania.

    Brak zamiaru, to byłaby wina nieumyślna. To jest MZ tez mozliwe jako
    skutek choroby psychicznej czy upośledzenia, ale to zwykle zupełnie inne
    sytuacje. Ktos ma znaczny stopień uposledzenia umysłowego i strzela do
    ludzi bo np. myśli, że jest jak w grach komputerowych i oni odzyją, albo
    w ogóle im sie nic nie stanie. Albo też w ogóle nie uważa, że to są
    ludzie. Więc on nie strzela do nich z zamiarem zabicia człowieka.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2023-10-20 02:15:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Raczej jestem skłonny do tego że większość tych jego pokrzykiwań nie
    > brała na poważne. Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia
    > psychicznego nie daje szczególnych uprawnień Policji. Gdyby Policja
    > otrzymała zawiadomienie o przestępstwie, to też sprawa lepiej nie
    > wygląda, bowiem Policja nie będzie leczyć tej osoby, tylko ją ścigać.

    Dlatego moze jednak brakuje jakiegoś rejestru, lub funkcjonalnosci tego
    co jest, gdzie moznaby odnotować co się dzieje. Ale w sumie obecne
    rejestry powinny jednak wystarczyć, bo przeciez te działania, które się
    zglasza to zwykle są bezprawne. Agresja słowna lub fizyczna, groźby. To
    się ściga, więc jest to kwestia stworzenia warunków gdzie ofiary takich
    działań mogą bezpiecznie to zgłosić.

    Nb. taka dygresja. Widzę, że ktoś grozi dziecku nożem. Nie jestem z tym
    dzieckiem spokrewniony, dziecko jest zbyt młode, aby było w stanie
    ocenić taką groźbę. Tak wygląda, ze się tu chyba nic nie da zrobić?

    > W praktyce, jeśli nie ma jakiejś osoby zainteresowanej leczeniem, która
    > by zainicjowała sam proces leczenia, to może to trwać latami. Takich
    > furiatów jest masa. Przeważnie tylko wrzeszczą. Raz na czas odwalą jakiś
    > grubszy numer i wówczas nagle się okazuje że wszyscy wiedzieli, że tak
    > będzie.

    Dlatego MZ rejestr byłby pomocny, szczególnie jesli zawierałby właśnie
    dane o agresji.

    > W mojej ocenie problemem jest ocenienie, od którego momentu zaczyna to
    > być niebezpieczne. Kurator, to raz w miesiącu zapyta, czy wszystko OK!
    > Trudno ubezwłasnowolnić każdego idiotę, co wrzeszczy z balkonu, albo w
    > inny sposób zachowuje się irracjonalnie.

    Nie każda irracjonalnośc zachowań jest i powinna być ściagana, ale
    większość form agresji, w tym werbalnej, MZ owszem. A dalej masz ten
    rejestr gdzie np. widzisz, w ciagu ostatnich 3ch lat delikwent popchnął
    czy groził smiercią nn-razy. Zgłoszenia przyjeto od xn-róznych osób. No
    to może lepiej zainteresować tym Sąd Rodzinny?

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2023-10-20 05:37:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba nie ma, skoro nikt nie łączy kropek, nawet jesli jakims cudem juz
    > są.

    Mój dzielnicowy nie łączy kropek, mimo że połaczono za niego.

    > <JF>Czyli pewnie nie czuli się wystarczająco zagrozeni</JF>

    Aż kogoś zabije. A ile można zgłaszac? Zresztą nawet jak nie zabije to
    popełnia wcześniej szereg wygroczeń a czasem przestępst, na które
    policja nie reaguje "bo świr".

    > Problem, kto w takim trybie tę niepoczytalność ma stwierdzić, bo
    > przeciez nie sąsiedzi. MZ powinien to robić sąd na podstawie wniosku
    > policji/SM, a policja powinna być do tego zobligowana na podstawie
    > jakiegoś rejestru.

    No oczywiści że sąd i biegły. Natomiast robi to nieoficjalnie policja -
    świr to świruje i nie ma tematu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2023-10-20 05:40:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To są pogadanki i tego typu akcje. Nie wystarczy znaleźć ustawę. Trzeba
    > ją jeszcze zrozumieć.

    To są pogadanki bo nic innego wam się nie chce. Podaj konkretny przepis,
    który zabrania policjantowi poinformować sąd rodzinny albo opieke
    społeczną, że klient potrzebuje pomocy w zorganizowaniu leczenia
    psychiatrycznego i popełnia notorycznie czyny zabronione.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-10-20 05:41:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo 112 do tego nie służy. Możesz email do dzielnicowego napisać. Patrol,
    > jeśli uzna, że jest coś dla dzielnicowego, to pisze notatkę.

    Mój dzielnicowy twierdzi co innego. Mówi żeby dzwonić na 112.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-10-20 05:50:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 00:25, Kviat pisze:

    > "Schizofrenia paranoidalna bywa częstym bohaterem przestrzeni medialnej
    > w kontekście zagrażających zachowań agresywnych i przestępczości, choć
    > zachowania agresywne osób chorych na schizofrenię są marginalne i wcale
    > nie są częstsze niż w populacji ogólnej.

    To jest politycznie poprawna bzura - skoro na schizofrenię choruje 1%
    osób a popełniają 0d 5-8% to znaczy że są statystycznie co najmniej pieć
    procent bardziej niebezpieczni.

    > Bezwzględne wskaźniki
    > przestępczości w grupie osób chorych psychicznie pozostają na bardzo
    > niskim poziomie.

    Bezwzgledne wskaźniki zabójstw ogólnie pozostają na bardzo niskim
    poziomie. Pijani kierowcy też zabijają znacznie mniej osób niż wynika to
    z wizerunku medialnego,

    > Podsumowując, nie wydaje mi się, że problemem jest to, czy agresor jest
    > chory, czy nie jest, lecz lekceważące podejście.

    Owszem jest. Bo jak jest zdrowy to wcześniej czy później będzie próba
    jego "ukarania". Jak jest chory to jest bezkarny i niewidoczny dla
    systemu aż kogoś zabije.

    > Jakoś tak zwykle przy takich przypadkach później się okazuje, że owszem,
    > ludzie się skarżyli, że wyzywał, groził i to od lat (miesięcy...) i nic
    > się z tym nie dało zrobić, a po trzecim zgłoszeniu, to funkcjonariuszowi
    > nawet nie chce się już notatki zrobić - "tak, tak, znamy tego pana, pani
    > się uspokoi, pani idzie do domu, on tylko wyzywa i grozi, ale jest
    > niegroźny, bo jeszcze nikogo nie zabił". Później już nikt tego nie
    > zgłaszał, bo i po co?

    Dokładnie tak jest.

    > Zagadka nie do rozwiązania...

    Jest do rozwiązania tylko trzeba chcieć - "mój" ma całkiem bogatą
    historię hospitalizacji z potwierdzoną agresją, bieganie z nożem
    zgłoszenia, filmik jak rzuca się na przechodnia. Wszyscy mają to w dupie.

    > Ten, którego obywatele boją się bardziej, co wynika ze służbowych
    > notatek i podjętych interwencji przez funkcjonariuszy wobec agresora.
    > Ale żeby wiedzieć który "jest szczególnie bardziej", to trzeba ruszyć
    > dupę i, o zgrozo, odnotować ten fakt w papierach, czy przyjąć zgłoszenie.

    No właśnie - a telefony do dzielnicowego pozostają bez śladu. Na dodatek
    dzielnicowy kłamie, że przekazuje to do kuratora po czym okazało się że
    kurator nic nie wie i zakończył nadzór...

    > Wychodzi na to, że obywatele powinni nie dać się spławić i zmuszać
    > funkcjonariuszy do robienia notatek i przyjmowania formalnych zgłoszeń,
    > żeby faktycznie w papierach była podstawa do prewencyjnego działania z
    > delikwentem w sądzie (czy to przez rodzinę, czy przez jakąś opiekę
    > społeczną).

    Po ilu latach odpuścisz? Tak mówimy o latach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-10-20 06:06:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jakoś źle to przejawiasz :-)

    Znalazł się ten co za każdym razem ma rację tylko boi się założyć a
    wszystkie potencjalne zakłady przejebał:P

    > Interwencje wzywa się przez 112. Przychodzi formatka i ktoś to musi
    > obsłużyć.

    A w sąsiednim poście piszesz że do dzielnicowego. Na 112 to zgłoszenia
    wykroczeń i stanów zagrożenia. To że się kolesiowi znów pogorszyło do
    dzielnicowego. Formatki ze 112 do dzielnicowego nie trafiają. Choć
    zapewne mógłby sprawdzić jakby chciał.

    > Jeśli wygłaszasz tam podobne, jak tu mądrości, to w sumie się mu nie
    > dziwię.

    Jsteś bardzo śmieszny. Kolo ma zdiagnozowaną schozofrenie, pobyty w
    szpitalu, udokumentowaną agresję, sąd uznał że popełnia notorycznie 51kW
    tylko dlatego że się uparłem powiedziałem że się spławić nie dam.
    Wszystko to policja wie ale mówi że gość się leczyć nie chce i dopóki
    kogoś nie zabije to nic mu nie zrobią.

    Więc bądź łaskaw nie pieprzyć że nie nie wiem o czym piszesz, bo będzie
    jak z moto;)

    > Skoro jest, jak piszesz, to nic.

    Czyli policja nie ma nic do roboty w przypadku "wojującego" schizofrenika?

    > Ja też akurat wierzę. Rzecz w tym, że przejście z pokrzykiwania z
    > balkonu do mordowania dzieci chyba wszystkich zaskoczyło.

    A nie powinno. Tak jak podawałem z linkiem - schizofrenicy stanowią 1%
    społeczeństwa, ci "wojujący" 1/10 z tego procenta (oceniałem na 1/4, ale
    po dyskusji z kwiatkiem niech będzie 1/10) to ten 0,1% popełnia 5%
    zabójstw. Daje do myślenia - prawda? A przede wszystkim nie powinno byc
    tak że świr świruje i nikt z tym nic nie robi - niezależnie od tego czy
    w końcu kogoś zabije czy nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-10-20 06:18:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A groził, że zabije dziecko?

    Niedobry świr - nie sprecyzował kogo konkretnie zabije.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-10-20 07:25:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-20, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Jest do rozwiązania tylko trzeba chcieć - "mój" ma całkiem bogatą
    > historię hospitalizacji z potwierdzoną agresją, bieganie z nożem
    > zgłoszenia, filmik jak rzuca się na przechodnia. Wszyscy mają to w dupie.

    Wygląda, że jest materiał na Sztrasburg.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2023-10-20 09:12:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wygląda, że jest materiał na Sztrasburg.

    Nie sądzę. A o co konkretnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!