  • 21. Data: 2019-05-23 10:36:14
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5ce5c764$0$525$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 21.05.2019 o 15:46, ń pisze:

    >Nie rozróżniasz morderstwa od wypadku ze skutkiem śmiertelnym, więc i
    >dlatego Ci trudno ogarnąć pozostałe aspekty. W Polsce nie sumuje się
    >wyroków "w sposób prosty". Za dwa zabójstwa nie dostaniesz tyle, co
    >dwie
    >kary za jedno. Za 1.000 oszustw często dostaniesz niewiele wyższa
    >karę,
    >co za 10.

    Nie pisz glupot ... no chyba ze poczekamy na wyrok w sprawie Amber
    Gold :-)

    W jednym napadzie ?

    J.

  • 22. Data: 2019-05-24 16:51:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 19:49, ń pisze:
    > Jeśli to będzie Twoja żona i dziecko, to zmienisz zdanie.

    Nawet jeśli on zmieni z takiego powodu zdanie, to morderstwem się to nie
    stanie.

  • 23. Data: 2019-05-24 16:57:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 20:46, ń pisze:
    > Wolałbyś, żeby Twoja córka i żona zostały zgwałcone, czy zamordowane na
    > pasach przez taryfiarza?

    Sadzę, że on by wolał, by ani ich nikt nie rozjeżdżał, ani nie gwałcił.
    Z punktu widzenia rodziny żaden wyrok im straty nie zwróci, nawet jakby
    to była kara śmierci, zatem proponowany przez Ciebie sposób rozumowania
    jest niedorzeczny. Trzeba stosować jakąś tam gradację. Co innego
    zamordowanie dwóch osób, a co innego nieumyślne spowodowanie ich śmierci.

    > Co jest cięższym przestępstwem?

    Zgwałcenie jest przestępstwem umyślnym, a spowodowanie śmiertelnego
    wypadku drogowego nieumyślnym. W mojej ocenie przestępstwo umyślne
    zawsze jest cięższe, od tego nieumyślnego.

    > Za taryfiarza możesz podstawić oswobodzicielską Krassnają Armię.

    I jak podstawi, toi niby co z tego mądrego wyjdzie? Wyobrażasz siebie
    armie gwałcącą kogokolwiek? Czy jednak uznasz, że zgwałcić kogoś mogli
    pojedynczy żołnierze.

  • 24. Data: 2019-05-24 17:00:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zawsze można się zastanowić nad zamiarem ewentualnym.

    Spowodowanie śmiertelnego wypadku drogowego stanowi tzw. lex specjalis
    dla nieumyślnego spowodowania śmierci i nie da się tu nad niczym
    zastanawiać. Albo przyjmujemy, ze celowo te osoby rozjechał i mamy
    zabójstwo przy użyciu samochodu, albo mamy nieumyślne spowodowanie
    śmierci. Nie słyszałem o innej linii orzecznictwa i nie za bardzo sobie
    wyobrażam, jakby to miało funkcjonować.

  • 25. Data: 2019-05-24 17:02:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.05.2019 o 08:49, ń pisze:
    > Taryfiarz czyli w teorii "profesjonalista" w swoim zawodzie, który
    > świadomie przekracza prędkość jest lepszy czy gorszy od taryfiarza,
    > który chla?

    Jazda pod wpływem alkoholu, to przestępstwo, zaś przekroczenie prędkości
    jest wykroczeniem. Ustawodawca uznał, że ten nachlany jest gorszy.
    Możemy podyskutować, ale chwilowo jest, jak jest.

  • 26. Data: 2019-05-24 17:05:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Oglądałem ten film i ni cholery nie mogę zrozumieć, gdzie się
    > przyczynili i jakie to było nieostrożne zachowanie.

    Nie widziałem filmiku, ale sądzę, że mogli się przyczynić tym, że się
    nie rozejrzeli i weszli na pasy. To, ze mają pierwszeństwo nie zwalnia
    nikogo z elementarnej ostrożności.

  • 27. Data: 2019-05-24 17:06:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Nawet jeśli on zmieni z takiego powodu zdanie, to morderstwem się to nie
    > stanie.

    to zależy, czy godził się, ewentualnie specjalnie wjechał i zabił

    dolus eventualis również wyczerpuje znamiona art. 148 kk

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 28. Data: 2019-05-24 17:08:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Zgwałcenie jest przestępstwem umyślnym, a spowodowanie śmiertelnego
    > wypadku drogowego nieumyślnym. W mojej ocenie przestępstwo umyślne
    > zawsze jest cięższe, od tego nieumyślnego.

    wystarczy dolus evetualis, aby to było morderstwo:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 29. Data: 2019-05-24 17:09:57
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Spowodowanie śmiertelnego wypadku drogowego stanowi tzw. lex specjalis
    > dla nieumyślnego spowodowania śmierci i nie da się tu nad niczym
    > zastanawiać.

    bzdura, mógł specjalnie wjechał, mógł się godzić, że przejedzie ze
    skutkiem śmiertelnym, wtedy kwalifikacja z art.148 kk

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 30. Data: 2019-05-24 18:12:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jazda pod wpływem alkoholu, to przestępstwo, zaś przekroczenie
    >prędkości
    >jest wykroczeniem. Ustawodawca uznał, że ten nachlany jest gorszy.
    >Możemy podyskutować, ale chwilowo jest, jak jest.

    Akurat w KW nigdzie nie ma o przekroczeniu predkosci.

    Natomiast w KK mamy
    "Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek ... "

    Czyli przekroczenie predkosci bez wypadku to wykroczenie (bo
    ogolniejsze zapisy w KW sa), ale z wypadkiem ... przestepstwo :-)

    J.