  • 41. Data: 2019-05-25 22:29:15
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 22:02, u2 pisze:

    > coraz prostsze i dla proroków:)

    A przeczytałeś to? Jak sąd w Częstochowie coś takiego wymyślił, to potem
    latami z niego drwiono.

  • 42. Data: 2019-05-25 22:37:05
    Od: ń <...@...n>

    No w sumie powinni pieszych wsadzić na 2-3 lata, tylko pechowo zmarli.

    -----
    > 110 km/h, to około 30 m/s. Na filmie od chwili wejścia na jezdnię, do uderzenia
    mija około 4 sekund, więc, 100~150 metrów się
    > taksówkarz znajdował w momencie wejścia. W nocy, na pustej ulicy jadący na
    światłach samochód powinno być widać.

  • 43. Data: 2019-05-25 22:42:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 22:24, Shrek pisze:

    > Co widać na załączonym ruchomym obrazku.

    Załączony obrazek akurat najlepszym przykładem do tego poglądu nie jest.
    Noc, ma swoją specyfikę. Sporo jeżdżę nocami i tu niestety trzeba
    jeździć, jak po polu walki. Zdarzyć może się wszystko. Zap...nie przez
    miasto jest kiepskim pomysłem, choć pustawo. Jadąc te 60 km/h niewiele
    dłużej pojedziesz, bo korków nie ma, ale za to o wiele bezpieczniej.

  • 44. Data: 2019-05-25 22:42:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > A przeczytałeś to? Jak sąd w Częstochowie coś takiego wymyślił, to potem
    > latami z niego drwiono.

    serio słyszałeś wcześniej o wyroku w Częstochowie ? bo ja nie:)))))

    artykuł z początku roku 2019. widać zmianę podejścia nie tylko ministra,
    ale również proroków i bardzo dobrze, nie trzeba wracać do starych
    PRL-owskich wzorców, bo ważny jest zdrowy rozsądek, a nie szukanie
    paragrafów na siłę:)

    w dobie rozwijającej się motoryzacji, każdy ma po kilka samochodów,
    ulice są wiecznie zakorkowane, jazda kierowców przypomina wyścigi, a
    choć liczba ofiar śmiertelnych na drodze w Bolanda zmalała dwukrotnie od
    początku wieku, ale nadal jest jedną z najwyższych w UE, dlatego czas na
    otrzeźwienie kierowców:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 45. Data: 2019-05-25 23:01:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Załączony obrazek akurat najlepszym przykładem do tego poglądu nie jest.

    Jest doskonałym.

    > Noc, ma swoją specyfikę.

    To nie ty przed chwilą twierdziłeś, że ich widział? Jeśli zeznał, ze ich
    widział i myślał, że mu uciekną sprzed maski, to jest to przyczynek do
    skwalifikowania tego jako zabójstwo z zamiarem ewentualnym.

    > Sporo jeżdżę nocami i tu niestety trzeba
    > jeździć, jak po polu walki.

    Jak się zapierdala 120 w mieście przez skrzyżowanie z migającymi żóltymi
    to może być to trafne porównanie. Wybacz - też lubie zapierdalać, ale
    zwykle tego nie robię, a jak już to wynika to z mojego egoizmu i teorii
    do tego nie dorabiam,

    Shrek.

  • 46. Data: 2019-05-26 02:12:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > światłach samochód powinno być widać. Gdyby jechał dopuszczalne tam 70
    > km/h, to byłby jakieś 80 metrów od nich. Ja wiem, czy to aż tak istotna

    Może być MZ istotna biorąc pod uwagę jak często przechodząc
    powinno się zerkać na boki. Noc, tym bardziej mokra i zimowa, to
    zreszta trudne warunki, często błędna ocena odległosci.

    > Ja sądzę, że oni się nawzajem widzieli. Taksówkarzowi nie chciało się
    > hamować i myślał, że oni zwolnią i przejedzie przed nimi, zaś oni
    > myśleli, że on ich ominie. Nie wykluczone, że taksówkarz zamiast hamować
    > przyspieszył, by przed nimi przejechać i stąd absurdalna prędkość 110
    > km/h. I wyszło, jak wyszło.

    Sprawdzili przed wejściem na pasy, a potem sobie tuptali. Widzieli
    pierwszy samochód, który nb. też nieźle zap...ł, i tuż po nim
    przyspieszyli. Ale nie zauważyli taksówkarza jadącego za nim
    i dlatego tak pewnie szli. Zauważyli go za to w ostatnim momencie i
    próbowali jeszcze przyspieszyć.
    A taksówkarz, jak byli w cieniu to ich pewnie nie widział, a jak już
    bliżej osi, to miał też przed sobą ten pierwszy samochód, który
    mógł ich trochę zasłonić.

    Ale wątpię, aby taksówkarz wyłącznie przyspieszył na ich widok na
    pasach bo pewnie były i inne nagrania z monitoringu i byłoby to
    podniesione. Trochę by to zmieniło postać rzeczy.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2019-05-26 02:42:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > krawężniku. Co prowadzi o zasady nieoznaczoności pierwszeńśtwa na
    > przejściu - nie dowiesz się, nim nie sprawdzisz przed sądem...

    Problem polega na tym, że to wszystko jest jakby wypadkową (1) masz
    się słuchac przepisów w tym szczegółowych + (2) masz zachowac nalezytą
    ostrożność. Więc nawet jak pieszy stoi na krawężniku to MZ kierowca
    powinien się liczyć, że mu wejdzie i dostosować swoją jazdę do tego
    potencjalnego zdarzenia.

    Robert:
    > Generalnie to dość bezpieczna konstrukcja. Inaczej byś nie dał rady
    > przejechać przez miasto, bo by "mający pierwszeństwo piesi" wskakiwali
    > przed maskę.

    Na tej samej zasadzie nie wszedł byś na pasy widząc gdześ z daleka
    światła samochodu. Innymi słowy ruch byłby wyłącznie możliwy pod
    nieobecnoc innych uczestników ruchu.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2019-05-26 06:39:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ostrożność. Więc nawet jak pieszy stoi na krawężniku to MZ kierowca
    > powinien się liczyć, że mu wejdzie i dostosować swoją jazdę do tego

    Mi tego nie tłumacz.

  • 49. Data: 2019-05-26 08:54:14
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

> [...]
    > wtedy jak nic nie jedzie (i wtedy ma sobie pierwszeństwo). Podstyawa
    > takiego rozumowania ponoć tkwi w "nieciągłości pierwszeństwa" na

    PoRD celowo jest tak napisane, że jest "nieciągłości pierwszeństwa".
    Chodzi o to, aby pieszy i kierowca zachowali szczególna ostrożność.

    Jednocześnie kierowca ma obowiązek zwolnienia, tak aby nie narazić
    wchodzącego (pieszy na chodniku przy krawężniku jest wchodzącym),
    czyli bardzo często do znacznego zwolnienia.

  • 50. Data: 2019-05-26 16:00:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 22:42, u2 pisze:

    > serio słyszałeś wcześniej o wyroku w Częstochowie ? bo ja nie:)))))

    Krąży kilka takich anegdot, miedzy innymi ta.

> [...]
    > choć liczba ofiar śmiertelnych na drodze w Bolanda zmalała dwukrotnie od
    > początku wieku, ale nadal jest jedną z najwyższych w UE, dlatego czas na

    I naparwdę sądzisz, że taki jadący przez miasto z prędkością 110 km/h
    bierze pod uwagę, ze kogoś zabije i będzie dla niego miało krytyczne
    znaczenie, czy dostanie za to 2, czy 8 lat?