  • 31. Data: 2008-02-01 12:49:48
    Temat: Re: 5 lat za sciaganie muzyki z sieci
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik januszek napisał:

    > Moim zdaniem nie jest bo musiales go skopiowac na dysk z oryginalnego
    > nosnika - czyli zwielokrotniles utwor technika kopiowania ;)

    ale wiesz, ze w ramach dozwolonego uzytkku moge zrobic kopie plyty i dac
    siostrze?

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 32. Data: 2008-02-01 12:50:17
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > http://prawo.vagla.pl/node/7690

    Ale dlaczego mi to wkleiles bo nie wiem o co ci chodzi?

    HaNkA

  • 33. Data: 2008-02-01 13:19:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    > PESEL, IP, co za róznica? ;)

    No fakt. Niektóre blondynki nie widzą różnicy :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 34. Data: 2008-02-01 13:24:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    KRZYZAK <k...@g...com> writes:

    [ciap]

    > Znaczna część oprogramowania zainstalowanego na komputerze również
    > była nielegalna.

    Raczej zaistniało podejrzenie uzyskania tych programów w sposób
    niezgodny z prawem. Legalność programów komputerowych to nie jest
    kwestia prawna, tylko techniczna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 35. Data: 2008-02-01 13:24:55
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 13:41, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie jest bo musiales go skopiowac na dysk z oryginalnego
    > nosnika - czyli zwielokrotniles utwor technika kopiowania ;)

    Owszem. I jest to caly czas ten sam utwor:)

  • 36. Data: 2008-02-01 13:27:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    KRZYZAK <k...@g...com> writes:

    [ciap]

    > Segregator z plytami skradziono mi z samochodu. I co teraz?

    To jest kradzież. Nawiasem mówiąc, to w naszych realiach złodziej
    może dostać więcej za uzyskanie zainstalowanych na skradzionym
    komputerze programów, niż za samą kradzież.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 37. Data: 2008-02-01 13:30:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mr Internet napisał(a):

    > ale wiesz, ze w ramach dozwolonego uzytkku moge zrobic kopie plyty i dac
    > siostrze?

    Ale to już jest zupełnie inna kwestia. Nawiasem mówiąc co nowelizacja to
    ten dozwolony użytek wydaje się być coraz "węższy".

    j.

  • 38. Data: 2008-02-01 13:30:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KRZYZAK napisał(a):

    > Owszem. I jest to caly czas ten sam utwor:)

    Ale pole eksploatacji jest inne.

    j.

  • 39. Data: 2008-02-01 13:31:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mr Internet <a...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > HEj, a gdzie sa teraz zwolennicy cxo przekonywali ze nosnik
    > nosnikiem a licencja na uzywanie to licencja na uzywanie.
    >
    > Stracil nosniki. A niby dlaczego mial stracic licencje na uzywanie?

    Jeśli zawarł umowę licencyjną. Na muzykę zwykle nie udziela się
    licencji, ale gdyby np. skradziono płytę z programem komputerowym, to
    IMO osoba, która zawarła wcześniej umowę licencyjną nadal może używać
    tego programu zgodnie z licencją (czyli odpadają licencje MS, do
    których wykonywania jest wymagane posiadanie przez użytkownika jakichś
    tam przedmiotów typu pudełko czy płyta).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 40. Data: 2008-02-01 13:33:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mr Internet <a...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > Skoro wpadli do kolesia policjanci z nakazem prokuratorskim
    > (przeszukanie) to ja bym przypuszczal, ze koles handlowal i to
    > handlowal pirackim softem, przy okazji plytami i muzyką.

    Wystarczy, że użytkował na swoim komputerze uzyskane w sposób
    niezgodny z prawem programy komputerowe, to już może być potraktowane
    jako korzyść materialna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl