  • 51. Data: 2013-03-09 21:37:34
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 21:35, cef pisze:

    > Problem akurat w tym, że ta nieprawidłowo windykowana też nie musi
    > wyrażać zgody.

    Można dyskutować jak temu zaradzić, umieszczanie nr pesel w tytule
    wykonawczym jest jakimś rozwiązaniem, natomiast z pewnością rozwiązaniem
    nie jest "sprawdzanie zgodności adresu" albo "wyrażanie zgody na
    windykowanie przez windykowanego".

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2013-03-09 21:57:30
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem. Gdyby mial byc w tytule to kto
    mialby odpowiadac za to by sie tam znalazl?
    Sad nie bedzie szukal pozwanego.
    Powod bardzo czesto nie zna PESELu. Jesli wprowadzisz obowiazek podawania w pozwie
    PESELu to natychmiast masz problem z konstytucyjnym prawem do sadu ktore w ten sposob
    bardzo ograniczasz.

  • 53. Data: 2013-03-09 21:59:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 21:57, Tomasz Myrdin pisze:
    > Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem. Gdyby mial byc w tytule to
    kto mialby odpowiadac za to by sie tam znalazl?

    Mógłby o to zadbać powód.

    > Powod bardzo czesto nie zna PESELu. Jesli wprowadzisz obowiazek podawania w pozwie
    PESELu to natychmiast masz problem z konstytucyjnym prawem do sadu ktore w ten sposob
    bardzo ograniczasz.

    Powód bardzo często nie zna adresu pozwanego. Co wówczas? Trzeba szukać.
    Skoro można wysłać zapytanie do urzędu po adres, to można i po pesel.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2013-03-09 22:01:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > rozwiązaniem nie jest "sprawdzanie zgodności adresu" albo "wyrażanie
    > zgody na windykowanie przez windykowanego".

    Jak widać w praktyce umieszczanie pesel nic nie daje.
    Zobaczysz jak umieszczą Twój. W sumie z Twoim nazwiskiem
    masz szansę statystycznie dużą ;-)

    Rozwiązanie jest praktyczne - podał je AL.
    Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.
    Przy okazji fundusz mógłby "oddawać" bez zwłoki zwindykowane niesłusznie
    środki, a niefrasobliwych windykatorów golić z opóźnieniem.
    Ale komu to jest na rękę?

  • 55. Data: 2013-03-09 22:02:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 22:01, cef pisze:

    > Jak widać w praktyce umieszczanie pesel nic nie daje.
    > Zobaczysz jak umieszczą Twój. W sumie z Twoim nazwiskiem
    > masz szansę statystycznie dużą ;-)

    Po co by mieli podawać mój pesel już w pozwie?

    > Rozwiązanie jest praktyczne - podał je AL.
    > Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.

    Czyli "kowal zawinił, cygana powiesili".

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2013-03-09 22:17:00
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Pomysl dobry ale nie wierze by nasz ustawodawca zdecydowal sie na to. Wymagaloby to
    praktycznie nieograniczonego dostepu do bazy adresow i PESELi. To nie przejdzie.
    A tak przy okazji bedzie jeszcze ciekawiej jak zniknie obowiazek meldunkowy. ;)

  • 56. Data: 2013-03-09 22:17:00
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

  • 58. Data: 2013-03-09 22:21:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 21:35, Liwiusz pisze:

    > Ma, nazywa się to powództwo przeciwegzekucyjne.

    Mało efektywne dla środków zabranych z konta.

    Dla ruchomości/nieruchomości faktycznie, można powiedzieć że działa.

  • 59. Data: 2013-03-09 22:24:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2013 21:57, Tomasz Myrdin pisze:
    > Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem.
    > Gdyby mial byc w tytule to kto mialby odpowiadac za
    > to by sie tam znalazl?

    Powód.

    I to powód powinien zadbać o dokładną identyfikację potencjalnego
    przyszłego dłużnika. Jeśli nie zadbał - jego problem.

  • 60. Data: 2013-03-09 22:34:27
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Tak jak pisalem wyzej. Jesli powod bedzie musial podac PESEL pozwanego, najczesciej
    nie majac mozliwosci by go zdobyc, to na 200% przepis ktory wprowadzi taki obowiazek
    TK uzna za niezgodny z Konstytucja.Tak jak pisalem wyzej. Jesli powod bedzie musial