  • 71. Data: 2021-06-09 11:58:57
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozumiem, że za tę cenę wszyją Tobie plastikową atrapę z klocków lego, bo moje
    pytanie od odpowiedzi na które się migasz nadal
    brzmi: skąd weźmiesz świeżą nerkę do prywatnego wszycia???
    Aaaa, rozumiem - przychodzisz z "własną" (np. z Ali) w torbie?
    Pomińmy unikalne sytuacje typu ojciec oddaje córce.
    Masz ojca ze zdrową zapasową nerką dla Ciebie?

    -----
    > To jest cena procedur medycznych i tego co związane, a nie cena nerki.
    > Pensje chirugów, personelu pomocniczego, wynajem sali, sprzętu, łóżka, pokoju,
    leków etc. etc.

  • 72. Data: 2021-06-09 14:06:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jun 2021 11:58:57 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Pomińmy unikalne sytuacje typu ojciec oddaje córce.
    > Masz ojca ze zdrową zapasową nerką dla Ciebie?

    Na razie rzady w "cywilizowanych" krajach dbaja o to, aby organy byly
    za darmo.
    Podobnie jak krew - choc tu nie jestem pewny USA - tez system
    "honorowy" ?

    A w przyszlosci ... moze opanujemy genetyke na tyle, aby zastepcza
    nerke wyhodowac. I przy okazji moze troche koszta przeszczepu spadna.

    A moze nawet uda sie wyhodowac od razu w organizmie - i koszta
    przeszczepu znikna ...

  • 73. Data: 2021-06-09 14:18:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 9 Jun 2021 14:06:01 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > nerke wyhodowac. I przy okazji moze troche koszta przeszczepu spadna.
    >
    > A moze nawet uda sie wyhodowac od razu w organizmie - i koszta

    Czyli sprawa jest już w zasadzie załatwiona. Pozostaje tylko problem, że
    taka nerka nie będzie wolna od GMO.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2021-06-09 14:27:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2021 14:18:47 +0200, Olin napisał(a):

    > Czyli sprawa jest już w zasadzie załatwiona. Pozostaje tylko problem, że
    > taka nerka nie będzie wolna od GMO.

    Żaden problem, przecież nikt przekonany o szkodliwości GMO nie da sobie
    wszyć czegoś takiego i spokojnie umrze wolny od GMO :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 75. Data: 2021-06-09 14:28:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    > Pomińmy unikalne sytuacje typu ojciec oddaje córce.
    > Masz ojca ze zdrową zapasową nerką dla Ciebie?

    No rozumiem, że poczułeś się głupio, bo myslałeś, że to już cena z
    nerką, nie trzeba nic płacić lekarzom i podobnym nierobom, więc
    próbujesz dowcipkować. A może jest jakiś inny tajemniczy powod dla
    którego uważasz, że system transplantacji nadzorowany praktycznie zawsze
    przez państwo to jedynie dotyczy państwowej służby zdrowia?

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2021-06-09 14:33:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie, Ty próbujesz dowcipkować, że prywatnie ze swojego korpoubezpieczenia wszczepisz
    sobie państwową nerkę.

    -----

  • 77. Data: 2021-06-09 14:33:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jun 2021 14:18:47 +0200, Olin wrote:

    > Czyli sprawa jest już w zasadzie załatwiona. Pozostaje tylko problem, że
    > taka nerka nie będzie wolna od GMO.

    Nie az tak zle - w zasadzie chodzi o wytworzenie nerki z dokladnie
    twojego genotypu :-)

    J.

  • 78. Data: 2021-06-09 15:20:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Nie, Ty próbujesz dowcipkować, że prywatnie ze swojego
    > korpoubezpieczenia wszczepisz sobie państwową nerkę.
    >

    > -----

    A więc moje korpoubezpieczenie tak boli. Mam jeszcze prywatne jakby co,
    tak że do kupy mam 100% pokrycia w dowolnym kraju na świecie za
    wyjątkiem USA.

    Wracając do tematu, nie trudno zgadnąć, że zależy to od kraju.
    Np. Indie: https://velammalmedicalcollege.edu.in/SolidOrganTran
    splation

    W UK było wolno do 2009. Poguglaj.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2021-06-09 15:22:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Takie, że skoro państwo płaci to daleko do modelu prywatnych ubezpieczeń.

    Dlaczego? Dałem przykład, Singapur, dokładnie taki model.

    > Nie. Ale w modelu prywatnym w zasadzie zawsze.

    No ale jest gdziekolwiek jakikolwiek co w 100% chroni każdego żuczka?

    A w państwowym nie?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2021-06-09 15:25:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie az tak zle - w zasadzie chodzi o wytworzenie nerki z dokladnie
    > twojego genotypu :-)

    Lungs / kidney on chip.... już kilka dobrych lat temu zaczynano się
    bawić, ale nie śledziłem. Czyli może nie hodowla nerki, a samych tkanek
    we wszczepialnym urządzeniu.

    --
    Marcin