  • 61. Data: 2021-06-05 09:47:34
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Np. ubezpieczenie, które oferuje mi pracodawca kosztuje ca 2500-4500zł
    > na rok. Nie mam Ci jak przedstawić pakietu, ale generalnie jest
    > wyważony, choć ze współpłatnością.

    No dobrze - ale mówimy nie o poziomie twoim, moim czy mastera ale o
    poziomie kraju. Podaj proszę przykład kraju gdzie opieki "państwowej"
    nie ma, a mimo to prywatna zdaje egzamin w zakresie kraju a nie
    powiedzmy "klasy średniej +".

    U nas jak policzysz koszty pracodawcy to standardowy pakiet luxmedu czy
    innego medicoveru kosztuje jakieś 2000 PLN rocznie. I zapewniem cię że
    nie ma ma tam żadnych wodotrysków. Nawet przy banalnej hospitalizacji
    jedyną różnicą jest to że możesz dzwonić na infolinię luxmed i to ich
    karetką cię zawiozą. Choć choć tak po prawdzie to nie pamiętałem i
    raczej na dobre mi wyszło że mnie zawieźli normalną, to mnie już na
    miejscu zdiagnozowali i wylądowałem od razu po stronie czerwonej. Luxmed
    by mnie pewnie na sor podrzucił i tam bym czekał.
    > To powyższe to taka bieda wersja, bo są oczywiście dużo bardziej
    > wypasione ubezpieczenia.

    To powyższe to obejmuje dość dobrą diagnostykę i leczenie łatwych
    przypadków - taki cherry picking.

    > Ale, żeby to działało, to ludzi musi być stać na tę bieda wersję
    > i wpółpłatność procedur/diagnostyki, plus muszą mieć pewną rezerwę jak
    > się coś dupnie. CT, to koszt rzędu 3tys zł, czyli płaci się samemu
    > 600zł.

    U nas ct w abo. Tylko jak dalej piszesz - to jest abonament dla
    "zdrowych". To nie jest rozwiązanie w skali kraju. Nie ma wedle mojej
    wiedzy cywilizowanego kraju gdzie by to działało na innej zasadzie niż -
    jak masz pecha poważnie zachorować, to nie dość że zdychasz to jesteś
    bankrutem. Chyba że akurat należysz do 1% najbogatszych, to wtedy ci
    jednynie majątek wyzerują;)

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-06-06 04:09:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > poziomie kraju. Podaj proszę przykład kraju gdzie opieki "państwowej"
    > nie ma, a mimo to prywatna zdaje egzamin w zakresie kraju a nie

    Myślę, że takiego nie ma z prostego powodu, że każdy cywilizowany kraj
    stawia sobie za punkt honoru zapewnie pańtwowej opieki. Może być i
    fasadowa :)

    Ale są też różne modele. Taki np. Singapur, z systemem opieki zdrowotnej
    uchodzącym za jeden najbardziej efektywnych na świecie przyjął model,
    gdzie państwo dotuje służbę zdrowia, więc jak jesteś obywatelem bądź
    rezydentem to płacisz w placówkach państwowych do 80% taniej. Jeśli
    pracujesz, to jest też obowiązkowy haracz, ale dużo mniejszy
    (relatywnie) niż zus z tym, że to jest konkretna forsa, więc tak jakbyś
    wpłacał na specjalne konto, z którego możesz opłacać medyczne potrzeby.
    I teraz zauważ, że nadal musisz zapłacić te 20% (lub więcej), a z tego
    konta, nie weźmiesz więcej niż tam masz. Jest jeszcze przymusowe
    ubezpieczenie prywatne na niższym niż wspomnianym wcześniej poziomie. No
    więc de facto to jest taki model, jakbyś był ubezpieczony wyłącznie
    prywatnie, bo jak nie pracujesz, lub przytrafi się katastrofa to nadal
    dupa.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2021-06-06 05:46:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że takiego nie ma z prostego powodu, że każdy cywilizowany kraj
    > stawia sobie za punkt honoru zapewnie pańtwowej opieki. Może być i
    > fasadowa :)

    Czyli nie ma - widać korwina ie czytali:P

> [...]
    > (relatywnie) niż zus z tym, że to jest konkretna forsa, więc tak jakbyś
    > wpłacał na specjalne konto, z którego możesz opłacać medyczne potrzeby.

    No czyli jest "państwowa" służba zrowia. Korwin mówi, że lewaki:P

    > I teraz zauważ,

    Zauważam to co napisałeś na początku - państwo dotuje.

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2021-06-06 06:02:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli nie ma - widać korwina ie czytali:P

    > No czyli jest "państwowa" służba zrowia. Korwin mówi, że lewaki:P

    > Zauważam to co napisałeś na początku - państwo dotuje.

    Co to ma zaznaczenie skoro model zaangażowania jest praktycznie
    identyczny prywatnemu ubezpieczeniu? Równie dobrze możnaby stworzyć
    legislacyjne ramy i zrobić to wszystko prywatnie, a że jest państwowe
    wynika z przczyn historycznych i zapewne przekonania o o potrzebie
    kontroli. Dlaczego w pełni "prywatnie" nie miałoby tu działać,
    zakładając mądre prawo?

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2021-06-06 06:17:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to ma zaznaczenie skoro model zaangażowania jest praktycznie
    > identyczny prywatnemu ubezpieczeniu?

    To że dalej jest "państwowa". Nie jest identyczny z prywatnym
    ubezpieczeniem bo 80% płaci państwo. No i jest obowiązkowe. Nie o to
    kowriniątkom chodzi. W zasadzie spełnia tylko jeden postulat korwiniątek
    - jak poważnie zachorujesz to jesteś w ciemnej dupie.

    > Równie dobrze możnaby stworzyć
    > legislacyjne ramy i zrobić to wszystko prywatnie, a że jest państwowe
    > wynika z przczyn historycznych i zapewne przekonania o o potrzebie
    > kontroli.

    No i to 80% dotacji:P

    > Dlaczego w pełni "prywatnie" nie miałoby tu działać,
    > zakładając mądre prawo?

    W sumie u nas praktycznie wszystkie szpitale i przychodnie nie są
    "państwowe". Więc niby masz to co postulujesz:P Z naciskiem na niby.

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-06-06 10:35:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z Chin?
    Nie za małe?

    -----

  • 67. Data: 2021-06-06 10:42:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Państwowego kradnącego dyrektora szpitala w końcu prezes odwoła (inni tuptają w
    kolejce po ochłapy waadzy), a prywatny albo zdąży
    spie.....ć tam gdzie Czarnecki, albo się przedawni z przyczyny zaginięcia płyty CD na
    policji, albo zmienią ustawę a'la Krauze.
    No ale co sobie prywatnie po..... pielęgniarki jak Weinstein aktorki, to jego ;-)

    -----

  • 68. Data: 2021-06-08 01:43:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kowriniątkom chodzi. W zasadzie spełnia tylko jeden postulat korwiniątek
    > - jak poważnie zachorujesz to jesteś w ciemnej dupie.

    Co ma za znaczenie kto płaci skoro system działa? Mówimy o pewnym
    mechniźmie prawno-społecznym. Ktoś zaprojektował i zbudował samochód.
    Czy kasa pochodziła z podatków, czy z zasobów prywatnych, jest wtórne.
    Samochód jeździ.

    No a wdupie zawsze jesteś. Jest jakiś dowolny system, gdzie się jest
    chronionym w 100% bez względu na zasobność portwela?

    > No i to 80% dotacji:P

    Przy prywatnym 80% dotacji pochodzi od współubezpieczonych. To też jest
    dotacja.

    > W sumie u nas praktycznie wszystkie szpitale i przychodnie nie są
    > "państwowe". Więc niby masz to co postulujesz:P Z naciskiem na niby.

    Bo system jest błędny. Naklejenie etykietki "prywatne" nie wystarczy.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2021-06-08 01:45:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Z Chin?
    > Nie za małe?
    >

    > -----

    To jest cena procedur medycznych i tego co związane, a nie cena nerki.
    Pense chirugów, personelu pomocniczego, wynajem sali, sprzętu, łóżka,
    pokoju, leków etc. etc.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2021-06-08 19:08:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ma za znaczenie kto płaci skoro system działa?

    Takie, że skoro państwo płaci to daleko do modelu prywatnych ubezpieczeń.

    > No a wdupie zawsze jesteś. Jest jakiś dowolny system, gdzie się jest
    > chronionym w 100% bez względu na zasobność portwela?

    Nie. Ale w modelu prywatnym w zasadzie zawsze.

    > Przy prywatnym 80% dotacji pochodzi od współubezpieczonych. To też jest
    > dotacja.

    I w modelu prywatnym jak coś poważnego się stanie to jesteś w dupie.

    > Bo system jest błędny. Naklejenie etykietki "prywatne" nie wystarczy.

    Dokładnie. Co nie zmienia sytuacji, że nie ma czegoś takiego jak
    sprawnie działająca prywatna służba zdrowia w skali państwa. Jest co
    najwyżej jak słusznie zauważyłeś co najwyżej naklejka "prywatne". Ale
    prywatne to nie jest.

    --
    Shrek