-
1. Data: 2007-08-14 05:46:51
Temat: 2 tygodnie
Od: "mz" <l...@w...pl>
Witam
Kupiłem towar X który oddałem na reklamacje po 3 miesiącach. Słyszałem
kiedyś, żę sprzedawca ma 2 tygodnie na stwierdzenie czy przyjmuje i
uwzględnia tę reklamację czy nie. Czy jest to prawdą ?
Oraz ile czasu ma on na dokonanie naprawy lub wymainy towaru X na nowy ?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2007-08-14 06:30:24
Temat: Re: 2 tygodnie
Od: badzio <b...@n...epf.pl>
Patrze, patrze a tu mz porozsypywal nastepujace haczki:
> Kupiłem towar X który oddałem na reklamacje po 3 miesiącach. Słyszałem
> kiedyś, żę sprzedawca ma 2 tygodnie na stwierdzenie czy przyjmuje i
> uwzględnia tę reklamację czy nie. Czy jest to prawdą ?
Co oznacza 'oddalem na reklamacje'? Reklamowales na podstawie gwarancji
czy z tytulu niezgodnosci z umowa? Jesli to pierwsze, to patrz karta
gwarancyjna, jesli to drugie - sprzedawca ma bodajze 30 dni na
ustosunkowanei sie do reklamacji
> Oraz ile czasu ma on na dokonanie naprawy lub wymainy towaru X na nowy ?
Jesli gwarancja - patrz karta gwarancyjna, jesli niezgodnosc z umowa -
wg mnie brak dokladnego terminu.
--
badzio
-
3. Data: 2007-08-14 11:14:09
Temat: Re: 2 tygodnie
Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
wiadomości news:f9rj4j$m1r$1@inews.gazeta.pl...
> Patrze, patrze a tu mz porozsypywal nastepujace haczki:
>> Kupiłem towar X który oddałem na reklamacje po 3 miesiącach. Słyszałem
>> kiedyś, żę sprzedawca ma 2 tygodnie na stwierdzenie czy przyjmuje i
>> uwzględnia tę reklamację czy nie. Czy jest to prawdą ?
>
> Co oznacza 'oddalem na reklamacje'? Reklamowales na podstawie gwarancji
> czy z tytulu niezgodnosci z umowa? Jesli to pierwsze, to patrz karta
> gwarancyjna, jesli to drugie - sprzedawca ma bodajze 30 dni na
> ustosunkowanei sie do reklamacji
>
14 dni od dnia zgłoszenia przez ciebie wady - art.8 ust. 3 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) ( Dz. U. z 2002r., Nr
141, poz. 1176 z późn. zm.)
>> Oraz ile czasu ma on na dokonanie naprawy lub wymainy towaru X na nowy ?
>
> Jesli gwarancja - patrz karta gwarancyjna, jesli niezgodnosc z umowa - wg
> mnie brak dokladnego terminu.
tu termin naprawy ustalacie wspólnie (art.8 ust.4 ustawy), ale sprzedawca
winien określić ile to mu zajmie, a wpierw czy w ogole naprawi towar; jeżeli
nie naprawi, to możesz żądać zwrotu kasy za zwrotem towaru - odstapienie od
umowy; możesz też zatrzymać towar za obniżeniem ceny stosownie do zakresu
stwierdzonej niezgodności towaru z umowa czyli wady fizycznej
>
> --
> badzio