  • 11. Data: 2002-06-06 23:16:27
    Temat: Re: dwie nazwy jednej firmy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > A jeśli nie... to spółki jednoosobowe...
    >+
    >+ Są takie?

    Są. Z mnóstwem problemów: bo nie dość że prawie
    każdy 'papier' musi być podpisany w obecności notariusza
    (mowa o zgromadzeniach wspólników itp, nie o bieżącej
    działalności) to jeszcze US to i owo (np. wynagrodzenie
    jedynego udziałowca w roli kogokolwiek) wyrzuca z KUP
    - szczegóły w rzeczpospolitej (na www).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-06-07 10:20:07
    Temat: Re[2]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: m...@p...onet.pl (meavox)

    czesc,
    Friday, June 07, 2002, 1:16:27 AM, Gotfryd, wrote:

    GSld> On Fri, 7 Jun 2002, Tristan Alder wrote:
    GSld> [...]
> [...]

    GSld> Są. Z mnóstwem problemów: bo nie dość że prawie
    GSld> każdy 'papier' musi być podpisany w obecności notariusza
    GSld> (mowa o zgromadzeniach wspólników itp, nie o bieżącej
    GSld> działalności)
    [cut]

    no wlasnie, kazdy 'papier'?

    GSld> szczegóły w rzeczpospolitej (na www).
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_001027/prawo/prawo_a
    _9.html
    - m.in. tutaj?

    "Omawiany przepis dotyczyć więc będzie wszelkich
    _umów_ między spółką a jej jedynym wspólnikiem"

    uchwala wspolnikow (wspolnika) jest taka 'umowa'?
    art. 173 k.s.h. mowi o oswiadczeniach woli..eh.
    urzejmie prosze o wyjasnienie..

    goska

  • 13. Data: 2002-06-07 17:37:12
    Temat: Re[3]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 7 Jun 2002, meavox wrote:
    [...]
> [...]
    >+ no wlasnie, kazdy 'papier'?
    >+
    >+ GSld> szczegóły w rzeczpospolitej (na www).
    ******
    m.in. -:) - tak.

> [...]
    >+
    >+ uchwala wspolnikow (wspolnika) jest taka 'umowa'?
    >+ art. 173 k.s.h. mowi o oswiadczeniach woli..eh.

    Bo to są dwie osobne rzeczy :)
    1. Jedyny wspólnik nie może zawierać umów ze spółką,
    bo byłaby ona "z samym sobą"; w szczególności
    nie może to być żadna umowa podległości :>
    2. Jedyny wspólnik nie może podpisywać jednoosobowo
    żadnych 'papierów' z datą oznaczoną (czy jak to się
    nazywa - chodzi o to, żeby nie mógł w ścisłej jednoosobowej
    tajemnicy dokonać antydatowania), dlatego *każdy* taki
    'papier' musi być poświadczony notarialnie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-06-07 19:23:01
    Temat: Re[4]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: m...@p...onet.pl (meavox)

    czesc,

    Friday, June 07, 2002, 7:37:12 PM, Gotfryd wrote:

> [...]
    > tajemnicy dokonać antydatowania), dlatego *każdy* taki
    > 'papier' musi być poświadczony notarialnie...

    aha, umowy 'wspolnik <-> spolka' wymagaja 'obecnosci' notariusza:
    http://www.arthurandersen.com.pl/aa/lexalert.nsf/byd
    atepolish/32C79DC412F5688FC1256A4D003286FE?opendocum
    ent
    uchwaly - inna bajka.
    a w opisanym przeze mnie przypadku (tj. ten sam prezes spolki i
    wspolnika) o art. 244 k.s.h. zapominamy?

    dziekujac,
    goska

  • 15. Data: 2002-06-07 19:56:21
    Temat: Sp. 1-os., było: dwie nazwy jednej firmy...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 7 Jun 2002, meavox wrote:
    [...]
    >+ "Omawiany przepis dotyczyć więc będzie wszelkich
    >+ _umów_ między spółką a jej jedynym wspólnikiem"
    >+
    >+ uchwala wspolnikow (wspolnika) jest taka 'umowa'?

    Nie, jak na mój gust :)

    >+ art. 173 k.s.h. mowi o oswiadczeniach woli..eh.
    >+ urzejmie prosze o wyjasnienie..

    Bo IMO (ale ja jestem technokratą od elekronów i bitów
    - a jedne i drugie da się dokładnie policzyć w odróżnieniu
    od obowiązujących paragrafów :]) to działa *w drugą stronę* -:)
    Umowa jest szczególnym przypadkiem 'oświadczenia woli',
    więc skoro *wszystkie* oświadczenia podlegają restrykcji
    (jak w ustawie) - to również szczególny przypadek jakim
    jest umowa (omawiana w tej częsci artykułu)... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-06-07 20:00:04
    Temat: CHŁOPAKI ODBIEGACIE OD TEMATU
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    chciałem wiedzieć co zrobić aby móc posłuugiwać się róznymi nazwami firmy,
    chodzi mi o to zbym mógł wystawić firmie aaaa rachunek z inną nazwa na
    pieczątce a firmie bbbb za daną usługę z inną nazwą

    rafał

  • 17. Data: 2002-06-07 20:01:15
    Temat: Re: Re[4]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>