-
1. Data: 2008-03-26 11:37:51
Temat: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: kober <j...@g...com>
witam,
dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).
czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?
czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
sprzedawca czy konsument?
pozdrawiam serdecznie,
JW
-
2. Data: 2008-03-26 11:43:27
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
kober pisze:
> witam,
>
> dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
> jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
> uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).
>
> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
> zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
> wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?
Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony
mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny.
> czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
> sprzedawca czy konsument?
Raczej sprzedawca - jeśli ma obowiązek zwrotu pieniędzy, to może
zapłacić osobiście, wysłać przekaz, zrobić przelew (jeśli zna numer
konta kupującego) itp.
Tak samo jak Ty płacąc rachunek na przykład za telefon możesz to
zrobić na wiele sposobów.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-03-26 11:54:39
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: JW <j...@g...com>
On 26 Mar, 12:43, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony
> mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny.
uzgodnilismy, ze o rozpatrzeniu mojego zgloszenia poinformuja mnie
telefonicznie.
teraz zakladam, ze sprzedawcy umknie fakt, ze wlasnie minal termin
rozpatrzenia mojego zgloszenia. i dokladnie nastepnego dnia chcialbym
sie u nich zjawic i oznajmic im te radosna nowine oraz zazadac zwrotu
pieniedzy. czy to ostatnie żądanie moze byc ustne? czy koniecznie na
pismie?
chcialbym uniknac sytuacji, w ktorej 16-ego dnia od zgloszenia
zadzwonia do mnie i oznajmia mi, ze reklamacja zostala odrzucona.
pozdrawiam,
JW
-
4. Data: 2008-03-26 12:08:23
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: <s...@a...pl>
> dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
> jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
> uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).
> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
> zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
> wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie?
> czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje
> sprzedawca czy konsument?
Moim zdaniem nie możesz zmieniać żądań. Sprzedawca nie odpowiadając uznał
reklamację i załatwić powinien ją tak jak chciałeś (wymiana towaru). Jeśli
sie zgodzi na twoją prośbę inaczej załatwić(zwrocić kasę), to bedzie tylko
jego dobrą wolą.
-
5. Data: 2008-03-26 12:31:00
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 26.03.2008 kober <j...@g...com> napisał/a:
> dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa.
> jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia
> uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji).
> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
> zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli
wymiany i lepiej 16tego dnia rano.
--
Marcin
-
6. Data: 2008-03-26 12:50:29
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: JW <j...@g...com>
On 26 Mar, 13:31, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
> Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli
> wymiany i lepiej 16tego dnia rano.
a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru
"od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn?
jesli tak, to ile?
JW
-
7. Data: 2008-03-26 13:16:40
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 26.03.2008 JW <j...@g...com> napisał/a:
> On 26 Mar, 13:31, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
>> Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli
>> wymiany i lepiej 16tego dnia rano.
> a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru
> "od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn?
> jesli tak, to ile?
Dobre pytanie. Ma to zrobić bezzwłocznie (bez zbędnej zwłoki) ale, MZ będą
to maks. 2-3 tygodnie, bo takie terminy przyjmuje się zwykle w przypadku
gdy sprzedawca jednak się w terminie 14tu dni zmieści i np. zechce
naprawić. Z tym, że widzę tu taki problem, że w nie ma w opisanej sytuacji
praktycznego bata na sprzedawcę aby przyspieszyć jego działania - ten
sprzedawca już wtopił i nic gorszego od wymiany/odstąpienia od umowy mu
nie grozi (przynajmniej w praktyce). Co mu hipotetycznie grozi, to że go
pozwiesz, ale pewnie się aż z tym tak spieszyć nie będziesz bo to mało
optymalny wariant.
--
Marcin
-
8. Data: 2008-03-26 16:35:03
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: "Idiom" <i...@v...pl>
> Z tym, że widzę tu taki problem, że w nie ma w opisanej sytuacji
> praktycznego bata na sprzedawcę aby przyspieszyć jego działania - ten
> sprzedawca już wtopił
Chwila, moment? Jakie - wtopił? Reklamacja została złożona 10 dni temu,
jeszcze może się okazać, że bezzasadna i klient zostanie o tym poinformowany w
terminie.
pozdr
Monika
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2008-03-26 16:43:16
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: "Idiom" <i...@v...pl>
> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac
> zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o
> wymianie towaru?
Nie, nie możesz.
Po pierwsze - z powodu, o którym mówili już inni - nie dotrzymanie terminu
odpowiedzi oznacza tylko, że zgadza się na Twoje żądanie (czyli wymianę).
Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że
sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. Ma Ci
odpowiedzieć - a w interesie sprzedawcy jest, aby zrobił to tak, że będzie
później mógł to udowodnić (np. przed sądem). Byłby debilem, gdyby informował
Cię telefonicznie. Dlatego odpowiedzieć Ci może np. listem poleconym, który
może wysłać 14 dnia i nie musi to być list priorytetowy, zatem przy naszej
poczcie może spokojnie iść tydzień. Zatem domaganie się czegokolwiek w 15 dniu
może być przedwczesne.
Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się
bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia. A w przypadku
braku reakcji pozostaje sąd. Przyjściem do sklepu i domaganiem się wymiany
możesz nic nie wskórać, bo jak masz zamiar zmusić sprzedawcę do wydania
rzeczy?
pozdr
Monika
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2008-03-26 18:48:15
Temat: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
Od: JW <j...@g...com>
On 26 Mar, 17:43, "Idiom" <i...@v...pl> wrote:
> Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że
> sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację.
skladajac zgloszenie niezgodnosci sprzedawca stwierdzil, ze moj nr
telefonu wystarczy - tylko w ten sposob sa w stanie mnie powiadomic o
swojej decyzji, bo mojego adresu nie maja.
> Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się
> bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia.
wiec jesli nie zadzwonia do mnie do konca 15ego dnia, w moim
mniemaniu, reklamacja zostanie uznana. w takim wypadku zlozenie
pisemnego żądania wymiany towaru bedzie de facto jedynym dowodem na
to, ze przekroczyli 14-dniowego termin rozpatrzenia reklamacji.
apropos: czy moglibyscie nadmienic co w takim pismie powinno sie
znalezc?
dziekuje za dotychczasowego uwagi i pozdrawiam serdecznie,
JW