-
1. Data: 2002-05-15 12:51:50
Temat: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>
Witam,
Oddałem do serwisu w ramach gwarancji dysk 40 GB Fuji, po 14 dniach kazali mi
się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?
Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew, ale
serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat twierdzac, ze
bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.
Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd ? Jaką
procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?
Gdzie można znaleźć ogolnodostępne informacje na taki temat ?
Thx!
--
Pozdrawiam,
del Kichote
d...@p...onet.pl
----------------------------------------------------
----
odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"
-
2. Data: 2002-05-15 14:02:15
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM>
Witam!
I powiedz czym sie przejmujesz? Toj dysk chociaz wymienia moze na
sprawny. Ja juz trzeci raz mam nagryarke w serwisie, bo nie nagrywa
plyt RW i za kazdym razem wymiana na inna (z ta sama usterka).
Zycze Ci, zeby dysk dzialal!
Pozdr,
Shoovie
-
3. Data: 2002-05-15 14:11:06
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:
> Oddałem do serwisu w ramach gwarancji dysk 40 GB Fuji, po 14 dniach kazali mi
> się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
> Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?
Żadne.
> Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew,
> ale serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat
> twierdzac, ze bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.
Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
uszkodzoną. Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.
> Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd
> ? Jaką procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?
Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
-
4. Data: 2002-05-15 14:23:03
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: "Kaizen" <x...@c...sz>
Użytkownik "del Kichote" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3CE259E6.5A2C4C14@poczta.onet.pl...
> Gdzie można znaleźć ogolnodostępne informacje na taki temat ?
W umowie gwarancyjnej.
Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant - możesz
skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedający.
http://www.kodeks.wirt.pl/faq/faq.php
--
Pozdrawiam,
Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded
-
5. Data: 2002-05-15 14:39:45
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>
"Gwidon S. Naskrent" wrote:
>
> On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:
>
> > Oddałem do serwisu w ramach gwarancji dysk 40 GB Fuji, po 14 dniach kazali mi
> > się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
> > Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?
>
> Żadne.
jednym slowem ustawy KC i rozporzadzenia ministerstwa regulujace szczegoly ustaw
mozna se o kant d... potluc ?
> > Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew,
> > ale serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat
> > twierdzac, ze bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.
>
> Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
> uszkodzoną. Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.
nie ma takiej mozliwosci, producent sie wycofal jakies pol roku temu, nie ma juz
nowych takich modeli, a dysk nie dal sie naprawic.
zdaje sie ze sa zobowiazani do wymiany na "nowy sprawny taki sam lub lepszy",
ale o marce w przepisach chyba nic nie ma, a przeciez to podstawa jakosci...
> > Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd
> > ? Jaką procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?
>
> Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
> z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>
a co ma zrobic ? wprawdzie prawo jest dla nich korzystniejsze niz dla mnie, ale
naklada na nich takze i obowiazki, z okazji zagarniecia pewnej kwoty moich
pieniedzy zreszta. trabant i maluch to samochody, sprawne, praktycznie takie
same ;), wg takiego gwaranta dokladnie takie same albo i trabant lepszy, ale jak
kupisz malucha a potem bedziesz za te pieniadze jezdzil trabantem, to znaczy, ze
chyba sam jestes kupcem-gwarantem.
> --
> Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
--
Pozdrawiam,
del Kichote
d...@p...onet.pl
----------------------------------------------------
----
odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"
-
6. Data: 2002-05-15 14:43:00
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>
Shoovie wrote:
>
> Witam!
>
> I powiedz czym sie przejmujesz? Toj dysk chociaz wymienia moze na
> sprawny.
bo mialem juz takie, sa sprawne rok, gora dwa, po roku traca gwarancje, i mozna
se je ...
> Ja juz trzeci raz mam nagryarke w serwisie, bo nie nagrywa
> plyt RW i za kazdym razem wymiana na inna (z ta sama usterka).
mialem tak z plyta glowna, po trzech razach wymienili na inna marke, ale ile
mnie to w sumie wynioslo, to serwer za takie pieniadze mozna postawic ;).
to sie nazywa wtopa.
--
Pozdrawiam,
del Kichote
d...@p...onet.pl
----------------------------------------------------
----
odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"
-
7. Data: 2002-05-15 14:44:49
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>
Kaizen wrote:
>
> Użytkownik "del Kichote" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:3CE259E6.5A2C4C14@poczta.onet.pl...
> > Gdzie można znaleźć ogolnodostępne informacje na taki temat ?
>
> W umowie gwarancyjnej.
nie wydaja takowej, jak wiekszosc sklepow zreszta, tylko 'faktura'...
> Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant - możesz
> skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedający.
> http://www.kodeks.wirt.pl/faq/faq.php
dzieki wielkie. ale gdzies slyszalem, ze jak juz skorzystalem z gwarancji to z
rekojmi juz nie moge...?
> --
> Pozdrawiam,
> Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
> GG 2122; ICQ#: 64457775
> e-mail Rot13 coded
--
Pozdrawiam,
del Kichote
d...@p...onet.pl
----------------------------------------------------
----
odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"
-
8. Data: 2002-05-15 14:58:40
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Dnia pewnego pięknego (Wed, 15 May 2002 16:11:06 +0200), "Gwidon S.
Naskrent" <n...@a...pl> był(a) napisał(a):
>> Oddałem do serwisu w ramach gwarancji dysk 40 GB Fuji, po 14 dniach kazali mi
>> się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
>> Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?
>Żadne.
jezuuuuu.... Co Ty bredzisz? To na pewno Ty? Przecie jeśli w gwarancji
stoi, że to 14 dni, to jak żadne? I serwis sobie może trzymać to trzy
lata?
>> Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew,
>> ale serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat
>> twierdzac, ze bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.
>Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
>uszkodzoną.
Jak nie? Ma dostać takie samo, albo kasę, zdaje się tak mówi pismo...
>Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.
Taaaaa... Ile?
>> Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd
>> ? Jaką procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?
>Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
>z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>
Oczywiście, mógł przy*lić i za drzwi wykopać...
--
Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
-
9. Data: 2002-05-15 21:17:49
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:
> jednym slowem ustawy KC i rozporzadzenia ministerstwa regulujace
> szczegoly ustaw mozna se o kant d... potluc ?
Zaraz, zaraz, przecież rozporządzeń na temat gwarancji nie ma żadnych, a
w KC jest tego parę artykułów. Gwarancja to opcjonalna umowa korzystna dla
kupującego i nie ma sensu jej szczegółowo regulować, gdyż to ograniczałoby
swobodę umów nie dając dodatkowej korzyści konsumentowi.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
-
10. Data: 2002-05-16 08:10:48
Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
Od: "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM>
Kaizen napisał(a) w wiadomości: ...
>Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant -
możesz
>skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedaj?cy.
O ile dobrze pamietam, to z rekojmii mozna korzystac w ciagu miesiaca
od daty zakupu. Jesli tego nie zglosiles ciagu miesiaca, to juz chyba
lipa :(
Pozdr,
Shoovie