  • 1. Data: 2008-08-13 08:07:04
    Temat: 10% od wartości nagrobka za możliwość jego postawienia
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Witam, poniżej w skrócie przedstawię sytuację:
    zmarły (nie Katolik) został pochowany na cmentarzu parafialnym (bo taki
    tylko jest w jego miejscowości). Miejsce na cmentarzu zostało wykupione
    na 20 lat. Teraz gdy żona chcę mu nagrobek postawić, ksiądz parafii
    powiedział że się będzie należało 10% od wartości nagrobka na ofiarę.
    Rozumiem że muszą być prowadzone prace porządkowe na cmentarzu, więc
    niech będzie jednakowa stawka dla wszystkich.

    Czy pobieranie opłat w zależności od wykonanego materiału jest zgodne z
    prawem? Po za tym, czy grób z nagrobkiem za kilka(naście) tysięcy zł.
    wymaga większych nakładów prac porządkowych niż grób bez żadnego
    nagrobka? Coś mi się tu nie podoba.

    Jak najrozsądniej ma się się zachować żona zmarłego w tym przypadku?
    Zapłacić dla własnego spokoju ten tysiąc zł.?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-08-13 08:42:49
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    zasada jest prosta: co łaska ale należy sie tyle i tyle.
    ale z innej baczki. zapytaj konkretnie za co ta opłata, jeśli to ofiara na
    cele religijne to Ciebie stać na 50 zł, a jeśli opłata to poprosze rachunek.
    ksiądz to też biznesmen z czegoś musi żyć

    pozdrawiam witek

  • 3. Data: 2008-08-13 08:49:39
    Temat: Re: 10% od warto
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    witek67 pisze:
> [...]
    > cele religijne to Ciebie stać na 50 zł, a jeśli opłata to poprosze rachunek.
    > ksiądz to też biznesmen z czegoś musi żyć

    jeśli na cele religijne to w ogóle nie powinno być płacone w tym przypadku.

  • 4. Data: 2008-08-13 09:17:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    > jeśli na cele religijne to w ogóle nie powinno być płacone w tym przypadku.

    Przecież to czarna mafia - gorsza od paliwowej. Ja bym nie płacił.

  • 5. Data: 2008-08-13 09:20:38
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    >
    > Przecież to czarna mafia - gorsza od paliwowej. Ja bym nie płacił.

    jak się nie płaci, to na grobach pojawiają się karteczki ze stosowną
    wiadomością o należności, kto wie co mogą zrobić jeśli mimo to ktoś nie
    zapłaci...

  • 6. Data: 2008-08-13 09:25:24
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    to 1 instytucja ktora po smierci nawet zedrzec umie

    wille kosztuja, samochody
    ksiadz tez musi przeciez zyc na odpowiednim poziomie
    tyle sie uczyl przeciez :-))

    pzdr

  • 7. Data: 2008-08-13 10:15:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > to 1 instytucja ktora po smierci nawet zedrzec umie
    >
    > wille kosztuja, samochody
    > ksiadz tez musi przeciez zyc na odpowiednim poziomie
    > tyle sie uczyl przeciez :-))

    Napiszę autentyki, które spotkały moich znajomych:

    1. Brał ślub i ksiądz dostał zapłatę. Gdy przyszedł dzień ślubu ksiądz
    powiedział, że nie wyjdzie, gdyż rok temu jak chodził po kolędzie to rodzina
    mojego znajomego nie zapłaciła (z tego co wiem to wyjechali) i za każdy dzień
    zwłoki nalicza 1zł. Musieli zapłacić ok 380zł.

    2. Ksiądz jedzie do kościoła. Pewien kierowca go nie zauważył i wymusił
    pierwszeństwo. Nie było żadnej stłuczki, ale ksiądz zapominając, że ma koloratkę
    krzyknął: "jak jedziesz ch*ju".

  • 8. Data: 2008-08-13 10:43:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    gasper <n...@m...pl> napisal:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ksiądz, który uczył mnie religi w liceum ma teraz dziecko z jedną z uczennic i
    > nadal jest księdzem !

    I bardzo dobrze. Bedzie wiedzial, ile kosztuje utrzymanie rodziny,
    jakie sa rzeczywiste problemy z wychowaniem i nie bedzie
    sadzil ideologicznych bezsensownych bzdetow z ambony.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-08-13 10:52:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

  • 10. Data: 2008-08-13 11:06:16
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ksiądz, który uczył mnie religi w liceum ma teraz dziecko z jedną z
    > uczennic i nadal jest księdzem !

    A ja spotkałem w liceum księdza, który nie był ani gwałcicielem, ani
    pedofilem. W dodatku zawsze był miły i gotowy/chętny do rzeczowej
    dyskusji.

    Pozdrawiam, argothiel