  • 11. Data: 2007-04-19 23:48:04
    Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:mv1xajjb0lzt$.33r3j9dshpkr.dlg@40tude.net Markus Sprungk
    <m...@g...com> pisze:

    > Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta.
    Nie wiesz, jaką on ma płytę, z jakim chipsetem, z jakim BIOSem.

    > Ograniczenie 127 GB
    137 GB

    > przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez
    > Service Pack 1 do Windows XP
    Wątkosprawca nie twierdził, że używa Windows (choć wysłał post używając tego
    systemu). Nie wiesz także, czy problem występuje sprzętowo, czy
    software'owo.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-04-19 23:58:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5g5lf4-ta4.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Albo na prawdziwym systemie operacyjnym ;->
    > Ja np. mam jeden komputerek, dla którego nie istnieją dyski poniżej dość
    > starej "magicznej granicy" (chyba) 30GB.
    32 GB

    > Dysk ma 80GB. Zazworkowałem na
    > 30GB, odpaliłem instalkę SuSE 10.0 i... całe 80GB działa pięknie :)
    Bywa. Często rozmaite SO nie przejmują się większą lub mniejszą częścią
    parametrów sprzętowych a także ustawień BIOSu. Tak czyni także Winda
    przecież. Ja jednak odnoszę się do takich patenciarskich obejść z dużą dozą
    nieufności. Nie polecam, a wręcz odradzam - z własnego doświadczenia
    zawodowego.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-04-20 00:15:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > przecież. Ja jednak odnoszę się do takich patenciarskich obejść z dużą
    > dozą nieufności. Nie polecam, a wręcz odradzam - z własnego

    To nie jest "obejście patenciarskie". Tylko używanie normalnego systemu
    operacyjnego, który nie wysługuje się BIOSem tylko bezpośrednio
    komunikuje się z interfejsem dyskowym.

    O mikrosyfie się nie wypowiem, bo ich "systemy" zawsze miały problemy ze
    sprzętem nieco starszym, niż czas tworzenia ich najnowszego "dzieła" (i,
    o ironio, także przy zbyt nowym sprzęcie są problemy), ale linuxy są
    tworzone dla użytkowników - i twórcy linuxów uwzględniają, że ktoś może
    mieć 10-letni komputer, który mu w zupełności wystarcza, a tylko dysk
    się deczko zapełnia.

  • 14. Data: 2007-04-20 03:01:15
    Temat: [OT] Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.04.2007 Markus Sprungk <m...@g...com> napisał/a:
    > Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta.
    > Ograniczenie 127 GB przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez Service
    > Pack 1 do Windows XP

    Jedno chyba nie wyklucza drugiego. Wystarczy, że bios widzi do 137GB a XP
    opiera się na biosie. Nie wiem czy to akurat ten przypadek ale dawno dawno
    temu, gdy dopiero zaczynały wchodzić dyski dużej pojemności, nagminnie
    zdarzały się wlasnie płyty których bios przynajmniej formalnie w ogóle nie
    wykrywał dysku, windows oczywiście też, a pod linuxem, który nie opierał
    się na biosie śmigało.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-04-20 09:53:12
    Od: "Piotr" <e@.e.pl>

    > A wysyłkowo to nie w sklepie?

    Nie koniecznie Panie Mecenasie :-)

    --
    Piotr

  • 16. Data: 2007-04-20 10:18:35
    Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1bdlf4-sl4.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > To nie jest "obejście patenciarskie". Tylko używanie normalnego systemu
    > operacyjnego, który nie wysługuje się BIOSem tylko bezpośrednio
    > komunikuje się z interfejsem dyskowym.
    Nie będę polemizował jakie kryteria pozwalają na określenie SO jako
    "normalnego". Ani to profesjonalne, ani przydatne, a poza tym coś tak
    "wyznawcę" Linuxa wyczuwam. ;))
    Natomiast moja ocena danego rozwiązania wynika z praktyki zawodowej i przy
    niej pozostanę.

> [...]
    > sprzętem nieco starszym, niż czas tworzenia ich najnowszego "dzieła" (i,
    > o ironio, także przy zbyt nowym sprzęcie są problemy),
    , którzy posiadają sprzęt na którym uruchomią się X-y, bo mało znam takich,
    co jedynie klepią w shellu z palca. Nie tak dawno minęły czasy gdy Liny nie
    radziły sobie z poprawną (albo wcale) obsługą AGP; BTW ciekaw jestem jak
    teraz obsługują PCI-E.
    Lubię ten SO w zastosowaniach serwerowych (cena!), natomiast jako desktop
    trzeba ogólnie stwierdzić, że ze sprzętem i nowszym, i starszym radzi sobie
    gorzej niż wytwory MS.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-04-20 12:08:39
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <e@.e.pl> napisał w wiadomości

    > Nie koniecznie Panie Mecenasie :-)

    Wiem, że niekoniecznie. Ale sklep sprzedający towary wysyłkowo to też sklep.

    P.S. Prawdziwi mecenasi to byli, ale w II RP :)

    --
    p09v

  • 18. Data: 2007-04-20 12:55:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p09v napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr" <e@.e.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wiem, że niekoniecznie. Ale sklep sprzedający towary wysyłkowo to też sklep.

    Ale wtedy transakcji nie dokonuje się w sklepie tylko ze sklepem.

  • 19. Data: 2007-04-20 14:21:44
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
    > Ale wtedy transakcji nie dokonuje się w sklepie tylko ze sklepem.

    Zgadzam się. Mój błąd wynikał z tego, że nie wiedziałem, że sferis umożliwia
    sprzedaż w lokalu przedsiębiorstwa. Mea culpa.

    --
    p09v

  • 20. Data: 2007-04-20 20:07:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte napisał(a):

    > Nie będę polemizował jakie kryteria pozwalają na określenie SO jako
    > "normalnego". Ani to profesjonalne, ani przydatne, a poza tym coś tak
    > "wyznawcę" Linuxa wyczuwam. ;))

    Nie tyle "wyznawcę" ile mam doświadczenie i z linuxem, i z wingrozą. I z
    wingrozą ciągle są jakieś problemy - choćby pitolenie o rejestrację po
    drobnej zmianie konfiguracji.

    [ciach]

    > , którzy posiadają sprzęt na którym uruchomią się X-y, bo mało znam

    W czym problem? SuSE 10.0 ładnie działa na AMD K6 III/350.

    > takich, co jedynie klepią w shellu z palca. Nie tak dawno minęły czasy
    > gdy Liny nie radziły sobie z poprawną (albo wcale) obsługą AGP; BTW

    Na linuxa przesiadłem się za czasów SuSE 9.0. Działało ładnie.

    > ciekaw jestem jak teraz obsługują PCI-E.

    Nie mam, więc nie mogę stwierdzić, ale z tego, co widzę w internecie,
    obsługują.

    > Lubię ten SO w zastosowaniach serwerowych (cena!), natomiast jako
    > desktop trzeba ogólnie stwierdzić, że ze sprzętem i nowszym, i starszym
    > radzi sobie gorzej niż wytwory MS.

    Raczej lepiej.