-
1. Data: 2007-04-19 18:21:49
Temat: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: P...@g...com
Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
-
2. Data: 2007-04-19 18:31:52
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: "p09v" <p...@o...pl>
>Użytkownik <P...@g...com> napisał
>Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
>jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
>tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
>sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
>prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić.
--
p09v
-
3. Data: 2007-04-19 18:36:51
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
p09v napisał(a):
>> Użytkownik <P...@g...com> napisał
>> Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
>> jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
>> tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
>> sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
>> prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
>
> Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić.
Mógłbyś wreszcie zniknąć i przestać mącić.
Przecież człowiek wyraźnie pisze, że kupił w sklepie - a nie wysyłkowo.
-
4. Data: 2007-04-19 18:48:57
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: P...@g...com
A mógłbym prosić ew. o numer artukułu i ustawy na której to się
opiera? Ponieważ boję się iż sprzedawaca może się upierać przy tym
żeby mi pieniedzy nie oddać ;/
-
5. Data: 2007-04-19 18:53:05
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: badzio <b...@n...epf.pl>
P...@g...com napisał(a):
> Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
> jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
> tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
> sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
> prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
Nie wiem co to za sklep ten feris, wiec - to jest 'tradycyjny' sklep czy
internetowy? Kupiles ten dysk w realu czy przez internet? Jesli w realu,
to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum
grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup
poza lokalem przedsiebiorstwa
--
badzio
-
6. Data: 2007-04-19 18:59:28
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: P...@g...com
> Nie wiem co to za sklep ten feris, wiec - to jest 'tradycyjny' sklep czy
> internetowy? Kupiles ten dysk w realu czy przez internet? Jesli w realu,
> to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum
> grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup
> poza lokalem przedsiebiorstwa
> --
> badzio
Tradycyjny sklep, dysk kupiony w realu. ;/ W takim razie dzieki za
pomoc..
-
7. Data: 2007-04-19 22:02:12
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Jotte napisał(a):
> - sprawdzić, czy dysk nie ma zwory ograniczającej logicznie wielkość do
> rozmiaru akceptowalnego przez BIOS twojej płyty (rozwiązanie stosowane
> niegdyś np. przez Seagate); jeśli jest, to zastosować i używać przy
> zmniejszonej pojemności z perspektywą wykorzystaniea pełnej pojemności w
> nowym kompie,
Albo na prawdziwym systemie operacyjnym ;->
Ja np. mam jeden komputerek, dla którego nie istnieją dyski poniżej dość
starej "magicznej granicy" (chyba) 30GB. Dysk ma 80GB. Zazworkowałem na
30GB, odpaliłem instalkę SuSE 10.0 i... całe 80GB działa pięknie :)
-
8. Data: 2007-04-19 22:18:36
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:1177006909.813116.262320@y5g2000hsa.googlegroup
s.com
P...@g...com <P...@g...com> pisze:
> Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis.
Mniemam, iz nie zostałeś do tego zmuszony groźbą bezprawną? ;)))
> W domu okazało się
> jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
> tylko do 131GB).
Konkretny BIOS konkretnej płyty może nie obsługiwać dysku powyżej pewnej
wielkości, ale na pewno granicą nie jest liczba 131 GB.
Możliwe rozwiązania:
- sprawdzić na stronie producenta płyty dostępność upgrade'u BIOSu pod kątem
obsługi większych dysków,
- sprawdzić, czy dysk nie ma zwory ograniczającej logicznie wielkość do
rozmiaru akceptowalnego przez BIOS twojej płyty (rozwiązanie stosowane
niegdyś np. przez Seagate); jeśli jest, to zastosować i używać przy
zmniejszonej pojemności z perspektywą wykorzystaniea pełnej pojemności w
nowym kompie,
- spartycjonować wg rozpoznawanych parametrów (ew. wykonać to w innym,
nowszym komputerze); to wyjście jest ryzykowne z uwagi na możliwość utraty
danych.
> W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
> sprzedawca powiedział że nie wie.
Nie musiał, choć to w takim razie kiepski sprzedawca.
Ale ty powinieneś we własnym interesie wiedzieć czego potrzebujesz i co
kupujesz.
> Czy w takim razie przyslługuje mi
> prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
Badzio ci odpowiedział zgodnie z rzeczywistością.
--
Jotte
-
9. Data: 2007-04-19 22:29:25
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
P...@g...com napisał(a):
> Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
> jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
> tylko do 131GB).
Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta.
Ograniczenie 127 GB przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez Service
Pack 1 do Windows XP
Dodatkowa informacja:
http://support.microsoft.com/kb/305098/pl
http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm
To powiadasz, że sprzedawca w Sferisie nie wiedział? Taa......
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
10. Data: 2007-04-19 22:53:34
Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
Od: "p09v" <p...@o...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
> Przecież człowiek wyraźnie pisze, że kupił w sklepie - a nie wysyłkowo.
A wysyłkowo to nie w sklepie?
--
p09v