  • 111. Data: 2006-09-26 15:03:50
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl>

    witek napisał(a):

    > Bo trzeźwy rowerzysta nie jeździ wężykiem i nie przewraca się na środku
    > drogi.
    > Szczególnie na rowerze.

    Mojego kumpla zlapali, jak jechal sciezka rowerowa. Dostal zawiasy i
    stracil prawko.
    W jaki sposob mial sie dostac na srodek drogi?

    > To ja już wybieram pijanego w samochodzi.
    > Jak będzie twardo trzymał kierownicę to do domu dojedzie, a nie
    > wypieprzy się na środku drogi, bu mu się "huśło".

    A po drodze skosi Ciebie razem z rodzinka.
    Pijani rowerzysci nie zabijaja.
    Podejrzewam, ze nie widziales ani pijanego rowerzysty, ani pijanego
    samochodziarza w akcji.
    Bo porownujesz mrowke do slonia.

  • 112. Data: 2006-09-26 16:50:21
    Od: r...@w...pl

> [...]
    >
    > To może napisać go od nowa?
    >
    > Na razie widać konieczność rozróżnienia:
    >
    > - pojazdów : niemechaniczne, mechaniczne
    > - dróg:  droga publiczna (w tym ścieżka rowerowa jako dedykowana) i
    > stref zamieszkałych.
    > - co niektórzy jeszcze sugerują zmianę progów %% do kwalifikacji jako
    > wykroczenie /przestępstwo.
    >

    > Oczywiście zakładamy, że kierowca jedzie tam gdzie powinien ( czyli TIR
    > po jezdni, rower po ścieżce rowerowej ) i zostawiamy przypadki typu TIR
    > na ścieżce rowerowej, i zakładamy, że jedynym wykroczeniem są %%.

    prowadzenie pojazdów napędzanych siłą mięśni po spożyciu powinno być lżej
    karane niż silnikowych

  • 113. Data: 2006-09-26 21:16:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, KRZYZAK wrote:

    > Rowerzysta na gazie stanowi nieporownywalnie mniejsze zagrozenie niz
    > wypity kierowca samochodu. Stosowanie takich samych sankcji przeczy
    > zasadzie wspolmiernosci kary do winy. Brak gradacji jest ewidentnie
    > szkodliwy.

    Jak widać zdania są podzielone.
    A rozstrzyga ... Ordynacja Wyborcza.
    No cóż... *większość* zadecydowała że tak ma być :|

    > W cywilizowanych krajach

    ...rowerów nie dotyczy "zwykły" znak ruchu jednokierunkowego.
    OT, TG:
    Przyznam że ten brak mnie mocno irytuje :>
    (podobnie jak <$@$%@@$> udające ścieżki dla rowerzystów, poprowadzone
    tak żeby rowerzysta miał jazdę TRUDNIEJSZĄ niż po drodze a i bardziej
    niebezpieczną przy okazji).

    pzdr, Gotfryd

  • 114. Data: 2006-09-26 22:05:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gotfryd Smolik napisał:

    > ...rowerów nie dotyczy "zwykły" znak ruchu jednokierunkowego.

    W których konkretnie? Na przykład w Austrii dotyczy (widziałem znaki
    "zakaz wjazdu" z tabliczką "nie dot. rowerów").

    -------------------+
    -------------------+

  • 115. Data: 2006-09-26 22:52:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
    > w wiadomości news:r5qlu3-tii.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > a skad sie wzial tir na sciezce rowerowej????

    Raczej: dlaczego pijak na rowerze zboczył ze ścieżki rowerowej prosto
    pod jadącego TIRa...

  • 116. Data: 2006-09-26 23:01:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK wrote:

    > Trzezwy tez stwarza. Moze mu np. mucha wpasc do oka i nieszczescie
    > gotowe!

    Mucha w oku psuje hamulce?

    > Jedyne takie przypadki jakie znam, dotyczyly trzezwych rowerzystow.

    Czyżbyś sugerował, że stanowisz globalną, nieomylną i całkowicie
    kompletną bazę danych różnych wypadków, kolizji itepe?

    > Rowerzysta na gazie stanowi nieporownywalnie mniejsze zagrozenie niz
    > wypity kierowca samochodu. Stosowanie takich samych sankcji przeczy

    Owszem. Podobnie jak pijany kierowca ciągnika rolniczego w porównaniu z
    pijanym kierowcą TIRa z ładunkiem np. kwasu siarkowego.

    I?

    > zasadzie wspolmiernosci kary do winy. Brak gradacji jest ewidentnie
    > szkodliwy.

    Jaki "brak gradacji"? To leży w gestii sądu - sąd jeśli chce może skazać
    od razu na odsiadkę bez zawieszenia, wielotysięczną grzywnę i dożywotni
    zakaz kierowania pojazdami.

    Postulujesz stworzenie osobnego przepisu dla każdej możliwej "gradacji
    zagrożenia"?

    > W cywilizowanych krajach rowerzystow albo nie sprawdza sie w ogole,

    Och, genialny pomysł... Strasznie cywilizowany... Pętające się
    podchmielone typy po ulicach to strasznie wyrafinowana cywilizacja.

    > albo maja prawie dwa razy wiekszy dopuszczalny prog.

    Masz dwa wyjścia - albo wynoś się do tych "cywilizowanych" krajów, albo
    skorzystaj z dostępnych metod zmiany przepisów - np. obywatelskiej
    inicjatywy ustawodawczej.

    > Ciekawe czy jest to przypadek, ze zadziej spotyka sie tam pijanych
    > kierowcow samochodow?

    Spisek "grupy trzymającej władzę" pewnie.

  • 117. Data: 2006-09-26 23:11:22
    Od: "krzychol" <k...@n...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    >Mojego kumpla zlapali, jak jechal sciezka rowerowa. Dostal zawiasy i
    >stracil prawko.
    >W jaki sposob mial sie dostac na srodek drogi?

    Czy ta ścieżka biegła środkiem pola, czy może równolegle do drogi w
    odległości <2m od jezdni?
    Czy ta ścieżka nigdzie nie krzyżowała się z drogami publicznymi?
    Czy ta ścieżka nie miała początku i końca?
    Czy pijany rowerzysta na ścieżce gdziekolwiek by nie była nie stanowił
    zagrożenia dla innych rowerzystów? (jakim skutkiem kończy się czołowe
    zderzenie 2 rowerzystów, z których co najmniej 1 jedzie >40 km/h?)

    >Pijani rowerzysci nie zabijaja.
    Mit bez podstaw faktycznych. Nie uwzględnia skutków pośrednich zachowania
    się rowerzysty na drodze.
    Ponad połowa wypadków typu "nie opanował samochodu na prostej drodze i
    wjechał do rowu" albo "w drzewo" to nie bezmyślne rozwijanie nadmiernych
    prędkości, a rozpaczliwe próby ominięcia pieszego, bądź rowerzysty, który
    nagle "zbłądził" pod maskę. Tylko, że rzeczywisty winowajca opuszcza miejsce
    wypadku i tyle go widziano...

    >Podejrzewam, ze nie widziales ani pijanego rowerzysty,
    Widziałem. Jednego mało nie rozjechałem, gdy nagle wyjechał bez powodu z
    pobocza na środek drogi. Szczęściem przeciwległy pas był pusty, a droga
    sucha...

  • 118. Data: 2006-09-26 23:28:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Spisek "grupy trzymaj?cej w?adz?" pewnie.

    Niemożliwe, bo nie dostał przedterminowego zwolnienia.

  • 119. Data: 2006-09-27 05:21:56
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Raczej: dlaczego pijak na rowerze zboczył ze ścieżki rowerowej prosto
    > pod jadącego TIRa...

    ROTFL :DDDD
    A TIR pozniej wjechal w przedszkole i zabil matke rowerzysty :)))

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 120. Data: 2006-09-27 06:20:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ninou3-9eo.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Raczej: dlaczego pijak na rowerze zboczył ze ścieżki rowerowej prosto
    > pod jadącego TIRa...

    sam widzisz niekonsekwencje tego prawa wiec po co w to brniesz