  • 11. Data: 2005-02-24 22:02:02
    Temat: Re: 1,000001 zl czy taka cena jest legalna?????
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 15:02:18 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > w dużej skali wyjdzie im pewnie na zero.

    no to wiesz czy wyjdzie na zero czy nie wiesz ?

    > Poziom komentarzy onetu, cholera.

    poziom zrozumienia i czytania całości wątku przez ciebie to faktycznie
    poziom 0netu ale bez netu
    JanuszHr

  • 12. Data: 2005-02-25 07:12:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Daniel wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ok, tu mnie przekonales, nie zarabiaja na tym.....
    >
    > (a tak zupelnie na marginesie, to nie o TPSA chodzilo :)))

    Dla porządku:
    przy kwotach, gdzie końcówki mieszczą się w granicach:
    x,xx51 - 75
    y,yy51 - 75
    przy zaokraglaniu "po dodaniu" tracą.

    Przy kwotach, gdzie końcówki mieszczą się w granicach:
    x,xx00-25
    y,xx00-25
    oraz
    x,xx75-99
    y,yy75-99

    wychodzą na zero.

    Przy kwotach, gdzie końcówki mieszczą się w granicach:
    x,xx25-50
    y,yy25-50
    zyskują.

    Dochodzą jeszcze kombinowane przypadki, kiedy kwoty
    x,xx00-25
    y,yy25-50
    suma końcówek daje >50
    zyskują.

    dalej mamy
    x,xx00-25
    y,yy25-50
    suma końcówek <50

    oraz przypadek
    x,xx75-99
    y,yy50-75
    i suma końcówek>1,50
    wychodzą na zero

    i Ostatni "krytyczny":
    x,xx75-99
    y,yy50-75
    i suma końcówek mniejsza niż 1,50
    Tracą.

    wychodzi, że zakresy w których tracą i w których zyskują - równoważą
    się.
    Inne zakresy nie mają znaczenia, np.
    x,xx50-75
    y,yy25-50, 00-25
    czy
    x,xx00-25
    y,yy75-99
    Bo tu wychodzą na zero.

    Statystycznie rzecz biorąc wyjdą na zero.
    Pewnie możnaby to sprowadzić do prostszego mechanizmu, typu:
    suma końcówek<1,5 i końcówki>.5 - tracą
    suma końcówek>.5 i końcówki<.5 - zyskują,
    Ale nie chce mi się sprawdzać. Poza tym mniej czytelna jest liczba
    możliwych przypadków ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2005-02-25 07:15:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Janusz wrote:

    > no to wiesz czy wyjdzie na zero czy nie wiesz ?

    > poziom zrozumienia i czytania całości wątku przez ciebie to faktycznie
    > poziom 0netu ale bez netu

    Plonk.
    Nie będę marnował czasu na dyskutowanie z ludźmi, których poziom
    matematyki zatrzymał się na 1 klasie podstawówki. I których główną
    zasadą matematyczną jest "na pewno chcą nas orżnąć".
    Dodawanie, jasna cholera, myślałem że jak ktoś umie korzystać z
    komputera, to choć dodawać umie...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2005-02-25 08:05:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > wywiesic karteczki: Marchew 1,2000001/Kg, byloby to nielegalne, bo nie ma
    > w Polsce takiego systemu monetarnego).

    Ja bym zaraz poprosil o kilogram, zaplacil 1,21 i poprosil o reszte :)

    pozdrawiam
    pluton