  • 1. Data: 2002-09-21 12:55:55
    Temat: Ratyfikacja - def.
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Witam,
    Czy moze Ktos podac mi jakas rozsadna definicje ratyfikacji lub miejsce
    publikacji, wylaczajac onet, wp itp. Z gory dzieki!
    --
    Pozdrowienia!
    LojEr

  • 2. Data: 2002-09-21 13:16:53
    Temat: Odp: Ratyfikacja - def.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik LojEr <l...@t...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amhq73$11qk$...@n...atman.pl...
    > Witam,
    > Czy moze Ktos podac mi jakas rozsadna definicje ratyfikacji lub miejsce
    > publikacji, wylaczajac onet, wp itp. Z gory dzieki!

    nie wiem czy to przyda się Tobie ale prosze to co ja posiadam w swoich
    zbiorach...

    Ratyfikacja- legalizacja,zatwierdzenie
    ratyfikować - zatwierdzać...

    Legalizacja dowodu osobistego, podpisu. Uprawomocnienie : uprawomocnienie
    wyroku. Zatwierdzenie:zatwierdzenie projektu konstytucji.Ratyfikacja:
    Ratyfikacja traktatu. Usankcjonowanie: Usankcjonowanie uchwały...

    Zatwierdzenie: Zatwierdzać prawo,przywilej. Zatwierdzić kogo na stanowisku.
    Legalizować: Legalizować uchwałę, stowarzyszenie.
    Uprawomocniać wyrok. Sankcjonować: Usankcjonować istniejący stan rzeczy.
    Autoryzować: Autoryzować przykład. Ratyfikować: Ratyfikować umowę handlową,
    traktat, przymierze
    Nostryfikować: Nostryfikować dyplom. Przypieczętować: Przypieczętowac
    przyjaźń krwią wspólnie przelaną. Uznawać: Uznać obywatelstwo czyje.
    Akceptować: Akceptować projekt. Honorować: Honorować zobowiązanie , weksel.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-09-21 18:00:06
    Temat: Re: Ratyfikacja - def.
    Od: "Jacek P." <j...@p...fm>

    Użytkownik "LojEr" <l...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy moze Ktos podac mi jakas rozsadna definicje ratyfikacji lub miejsce
    > publikacji, wylaczajac onet, wp itp. Z gory dzieki!

    Ratyfikacja w przypadku umowy miedzynarodowej=
    = zatwierdzenie jej przez parlament

    pzdr.
    Jacek

  • 4. Data: 2002-09-22 17:04:00
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Jacek P." napisa_(a):
    > Ratyfikacja w przypadku umowy miedzynarodowej=
    > = zatwierdzenie jej przez parlament

    Zatwierdzenie przez uprawniony organ.
    Umowy międzynarodowe w Polsce ratyfikuje prezydent, w przypadku
    niektórych ich kategorii potrzebuje do tego zgody wyrażonej w ustawie

    KG

  • 5. Data: 2002-09-23 19:17:05
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Dzieki wszystkim!