  • 1. Data: 2007-11-07 17:17:52
    Temat: Pytanie o terminy
    Od: janist <j...@o...pl>

    Witam,
    i ma takie pytanie.
    Jest spadek, którego częścią jest współwłasność w nieruchomości.
    Sąd stwierdza nabycie spadku.
    Czy spadkobiercy są zobowiązani terminem lub czym innym do przeniesienia
    własności?

    pozdrawiam,
    janist

  • 2. Data: 2007-11-07 17:46:44
    Temat: Re: Pytanie o terminy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, janist wrote:

    > Witam,
    > i ma takie pytanie.
    > Jest spadek, którego częścią jest współwłasność w nieruchomości.

    Z chwilą śmierci spadkodawcy spadkobiercy stają się współwłaścicielami,
    z zastrzeżeniem że "nie mogą się powoływać przed osobami trzecimi" aż:

    > Sąd stwierdza nabycie spadku.

    ...i już.

    > Czy spadkobiercy są zobowiązani terminem lub czym innym do przeniesienia
    > własności?

    Możesz po polsku?
    Idzie o to, że możesz mieć na myśli *dwie* różne rzeczy:
    - postępowanie o dział spadku
    - regulowanie wpisów w księgach wieczystych

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-07 18:20:34
    Od: janist <j...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Możesz po polsku?
    > Idzie o to, że możesz mieć na myśli *dwie* różne rzeczy:
    > - postępowanie o dział spadku
    > - regulowanie wpisów w księgach wieczystych
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Wlasciwie to chodzi mi o obie sprawy.
    Przy okazji to czy we wniosku o nabycie spadku moze byc rowniez wniosek
    o jego podzial?

    pozdrawiam,
    janist

  • 4. Data: 2007-11-07 18:35:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    janist pisze:
    > Przy okazji to czy we wniosku o nabycie spadku moze byc rowniez wniosek
    > o jego podzial?

    może
    to znaczy odwrotnie, we wniosku o dział może być wniosek o stwierdzenie
    nabycia

    KG