  • 1. Data: 2003-08-07 12:50:51
    Temat: Pytanie o odprawe
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Czy osobie na emeryturze, zatrudnionej na umowe o prace na czas nieokreslony
    przysluguje rowniez odprawa w przypadku wypowiedzenia umowy przez pracodawce
    ?
    Osoba ta przepracowala juz 3-y lata, wypowiedzenie nastąpiło z powodów
    leżących po stronie pracodawcy.

    --
    Pelos
    http://www.pelos.pl

  • 2. Data: 2003-08-07 13:20:05
    Temat: Re: Pytanie o odprawe
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Aug 2003 14:50:51 +0200, "Pelos" <p...@p...pl>
    zakodował:

    >Osoba ta przepracowala juz 3-y lata, wypowiedzenie nastąpiło z powodów
    >leżących po stronie pracodawcy.

    Zależy od wielkości pracodawcy i przyczyn. Jeżeli firma zatrudnia
    ponad 20 osób, i przyczyny są ekonomiczne, to odprawa się należy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-07 19:35:32
    Od: "JJona" <j...@p...fm>

> [...]
    >
    > Zależy od wielkości pracodawcy i przyczyn. Jeżeli firma zatrudnia
    > ponad 20 osób, i przyczyny są ekonomiczne, to odprawa się należy.

    Uważam, iż odprawa w indywidualnych zwolnieniach z powodów wyłącznie
    ekonomicznych wbrew powszechniej opinii od lipca tego roku nie jest zależna
    od liczby zatrudnionych jak sugerujesz. Popatrz na redakcję art 10 tejże
    ustawy i sam dojdziesz do wniosku, iz nie daje on podstaw do takich
    twierdzeń na bazie egzegezy prawnej. Artykuł mówi tylko ogólnie o
    zakładach pracy nie odwołując się do zakładów pracy z art. 1 ustawy o
    szczególnych .. (a tam jest to ograniczenie), co implikuje wniosek, iż
    dotyczy on każdego zakładu pracy.
    Ja składałabym pozew do sądu pracy o odprawę.
    Pozdrawiam
    Jona

  • 4. Data: 2003-08-07 19:51:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Aug 2003 21:35:32 +0200, "JJona"
    <j...@p...fm> zakodował:

    >od liczby zatrudnionych jak sugerujesz. Popatrz na redakcję art 10 tejże
    >ustawy i sam dojdziesz do wniosku, iz nie daje on podstaw do takich

    Art. 10 nie mówi ile osób ma zatrudniać firma, by podpadała pod tę
    ustawę. Mówi tylko, że jeżeli jest zwalniana jedna osoba z przyczyn
    ekonomicznych, to podpada pod ustawę.

    Za to:

    Art. 1.
    [...]
    1. Przepisy ustawy stosuje się do zakładów pracy zatrudniaj?cych co
    najmniej 20 pracowników, w których następuje zmniejszenie zatrudnienia
    z przyczyn ekonomicznych lub w zwi?zku ze zmianami organizacyjnymi,
    produkcyjnymi albo technologicznymi,

    >Ja składałabym pozew do sądu pracy o odprawę.

    IMO nie masz podstawy, bo firm zatrudniających poniżej 20 pracowników
    ta ustawa nie dotyczy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-08-08 11:41:22
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Pelos" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracodawce
    > ?
    > Osoba ta przepracowala juz 3-y lata, wypowiedzenie nastąpiło z powodów

    Witam,
    dziekuje za odpowiedzi.
    Uscisle firma to szkola srednia panstwowa.
    Zwolnienie nastapilo z "powodu zmiany charakteru stanowiska pracy". Osoba ta
    byla portierem a teraz osoba na tym stanowisku bedzie pelnila jeszcze
    dodatkowo funkcje ochroniarza.
    Glownie chcialem sie zapytac czy otrzymywana emerytura w tym nie
    przeszkadza.

    pozdrawiam

    --
    Pelos