-
1. Data: 2007-04-23 14:31:27
Temat: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>
Witam,
"3. *Jeżeli strony nie umówiły się inaczej*, prawo odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
[8<]
2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
oryginalnego opakowania,"
Czy jako "umówienie się inaczej" można uznać tutaj regulamin sklepu, w
którym jest napisane: "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
niezdekompletowanych i nieuszkodzonych." (ani słowa o opakowaniu) i
związku z tym czy mogę zwrócić DVD do tego sklepu i domagać się zwrotu
pieniędzy?
--
message[autor="PablO"]::after {
content:"Pozdrawiam";
}
-
2. Data: 2007-04-23 22:42:11
Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 23.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
> Witam,
> "3. *Jeżeli strony nie umówiły się inaczej*, prawo odstąpienia od umowy
> zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
> [8<]
> 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
> nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
> oryginalnego opakowania,"
> Czy jako "umówienie się inaczej" można uznać tutaj regulamin sklepu, w
> którym jest napisane: "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
> niezdekompletowanych i nieuszkodzonych." (ani słowa o opakowaniu) i
I bardzo dobrze, że nie ma ani słowa. Grzeczny, wydający się znać prawo
sklep.
> związku z tym czy mogę zwrócić DVD do tego sklepu i domagać się zwrotu
> pieniędzy?
A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?
--
Marcin
-
3. Data: 2007-04-24 09:26:20
Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>
Marcin Debowski pisze:
>> "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
>> niezdekompletowanych i nieuszkodzonych."
[8<]
> A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
> wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
> usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?
To co wyżej napisałem, to jest sklep tylko z DVD/CD.
--
message[autor="PablO"]::after {
content:"Pozdrawiam";
}
-
4. Data: 2007-04-24 11:03:59
Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 24.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
> Marcin Debowski pisze:
>>> "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
>>> niezdekompletowanych i nieuszkodzonych."
> [8<]
>> A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
>> wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
>> usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?
> To co wyżej napisałem, to jest sklep tylko z DVD/CD.
Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
ptakach.
--
Marcin
-
5. Data: 2007-04-24 11:25:42
Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>
Marcin Debowski pisze:
> Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
> możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
> np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
> ptakach.
Nawet jeżeli w nazwie sklepu jest "sklep płytowy"?
W każdym razie widzę, że szkoda fatygi, dzięki za pomoc.
--
message[autor="PablO"]::after {
content:"Pozdrawiam";
}
-
6. Data: 2007-04-24 12:38:30
Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 24.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
> Marcin Debowski pisze:
>> Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
>> możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
>> np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
>> ptakach.
> Nawet jeżeli w nazwie sklepu jest "sklep płytowy"?
MZ nawet, bo ta nazwa nie zawęża obligatoryjnie oferty tylko do płyt.
> W każdym razie widzę, że szkoda fatygi, dzięki za pomoc.
Raczej szkoda. Jeśli dobrowolnie nie zechcą przyjąć to ja bym nie walczył.
--
Marcin