eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2007-04-23 14:31:27
    Temat: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Witam,
    "3. *Jeżeli strony nie umówiły się inaczej*, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    [8<]
    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,"

    Czy jako "umówienie się inaczej" można uznać tutaj regulamin sklepu, w
    którym jest napisane: "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
    niezdekompletowanych i nieuszkodzonych." (ani słowa o opakowaniu) i
    związku z tym czy mogę zwrócić DVD do tego sklepu i domagać się zwrotu
    pieniędzy?


    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";
    }


  • 2. Data: 2007-04-23 22:42:11
    Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
    > Witam,
    > "3. *Jeżeli strony nie umówiły się inaczej*, prawo odstąpienia od umowy
    > zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    > [8<]
    > 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    > nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    > oryginalnego opakowania,"
    > Czy jako "umówienie się inaczej" można uznać tutaj regulamin sklepu, w
    > którym jest napisane: "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
    > niezdekompletowanych i nieuszkodzonych." (ani słowa o opakowaniu) i

    I bardzo dobrze, że nie ma ani słowa. Grzeczny, wydający się znać prawo
    sklep.

    > związku z tym czy mogę zwrócić DVD do tego sklepu i domagać się zwrotu
    > pieniędzy?

    A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
    wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
    usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2007-04-24 09:26:20
    Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marcin Debowski pisze:
    >> "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
    >> niezdekompletowanych i nieuszkodzonych."
    [8<]
    > A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
    > wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
    > usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?

    To co wyżej napisałem, to jest sklep tylko z DVD/CD.


    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";
    }


  • 4. Data: 2007-04-24 11:03:59
    Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >>> "Uwzględniane są zwroty tylko produktów
    >>> niezdekompletowanych i nieuszkodzonych."
    > [8<]
    >> A co jest w regulaminie konkretnie o zwrotach nagrań audialnych i
    >> wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po
    >> usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania?
    > To co wyżej napisałem, to jest sklep tylko z DVD/CD.

    Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
    możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
    np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
    ptakach.

    --
    Marcin


  • 5. Data: 2007-04-24 11:25:42
    Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marcin Debowski pisze:
    > Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
    > możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
    > np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
    > ptakach.

    Nawet jeżeli w nazwie sklepu jest "sklep płytowy"?
    W każdym razie widzę, że szkoda fatygi, dzięki za pomoc.


    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";
    }


  • 6. Data: 2007-04-24 12:38:30
    Temat: Re: Pytanie dotyczące art. 10 u. 3 pkt. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.04.2007 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >> Uważam, że w regulaminie powinien być wyraźny zapis dopuszczający
    >> możliwość zwrotu ww. inaczej jest to takie wnioskowanie pośrednie i jeśli
    >> np. okaże się, że jednak mają w ofercie cokolwiek innego to już po
    >> ptakach.
    > Nawet jeżeli w nazwie sklepu jest "sklep płytowy"?

    MZ nawet, bo ta nazwa nie zawęża obligatoryjnie oferty tylko do płyt.

    > W każdym razie widzę, że szkoda fatygi, dzięki za pomoc.

    Raczej szkoda. Jeśli dobrowolnie nie zechcą przyjąć to ja bym nie walczył.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1