  • 1. Data: 2011-01-03 19:01:29
    Temat: Publikacja na stronie WWW kanałów rss i atom innych stron
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    Witam serdecznie.

    Przeczytałem kilka materiałów na temat praw autorskich ale odpowiedzi za
    bardzo nie znalazłem jeśli chodzi o przypadek taki jak w temacie.
    Załóżmy że zamiast cytować, bądź próbować uzyskać zgodę autora artykułu,
    zamieszczę na stronie wpis z kanału rss lub atom. Czy takie coś jest
    naruszeniem prawa? Teoretycznie tego typu kanały służą do informowania o
    najnowszych artykułach, zawierają skrócony opis artykuły i ewentualnie
    link do obrazka. Jeżeli zamieszczę na stronie takie wpisy oczywiście z
    linkiem do artykułu i informacją z jakiego kanału rss/atom dana
    informacja pochodzi to wszystko będzie zgodne z prawem?

    Pozdrawiam, mam nadzieję że w miarę jasno przekazałem swoje wątpliwości.

  • 2. Data: 2011-01-03 20:43:52
    Temat: Re: Publikacja na stronie WWW kanalow rss i atom
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > informacja pochodzi to wszystko będzie zgodne z prawem?
    >
    > Pozdrawiam, mam nadzieję że w miarę jasno przekazałem swoje

    Hm, myślę że tu chodzi bardziej o przeznaczenie.

    Jak nadajesz w necie radio internetowe, to nie możesz mieć pretensji
    że ktoś go słucha sobie w domu...
    Jak drzesz się do telefonu na ulicy, to trudno oskarżać
    przechodniów o podsłuchiwanie Twoich rozmów.

    A jak wystawiasz swój kanał RSS, to po to żeby ludzie z niego ssali
    ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2011-01-03 20:59:44
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-03 20:01, Lukasz pisze:
> [...]
    > informacja pochodzi to wszystko będzie zgodne z prawem?
    >
    > Pozdrawiam, mam nadzieję że w miarę jasno przekazałem swoje wątpliwości.

    Nie możesz publikować tych tekstów bez zgody autorów (lub warunków
    licencji na jakiej są publikowane).

    Jak potrzebujesz argumentów to Googlaj, te informacje są w sieci.

  • 4. Data: 2011-01-03 21:03:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 03 Jan 2011 20:43:52 +0000, Massai wrote:

    > A jak wystawiasz swój kanał RSS, to po to żeby ludzie z niego ssali

    Oczywiście, co do zasady mogą sobie czytać. O rozpowszechnianiu mówi art.
    25 i art. 29 pr.aut.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 5. Data: 2011-01-04 19:35:10
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - rozwiały niemal w 100% moje
    wątpliwości. Najrozsądniej chyba będzie po prostu skontaktować się z
    właścicielem rss i zapytać o zgodę by wszystko było uczciwie i dobrze
    załatwione :)