-
1. Data: 2014-04-02 12:34:18
Temat: Przepisy związane z reklamą
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
Witam.
Świta mi, że są przepisy zakazujące używania dźwięku ustawionego na
maksymalny poziom w reklamach.
Nie mogę sobie przypomnieć, gdzie ich szukać.
Drażni mnie maksymalny poziom dźwięku ustawianego w reklamach na portalach
informacyjnych np. tvn24.pl
Proszę o przybliżenie tematyki.
Pozdrawiam.
WOJO
-
2. Data: 2014-04-11 09:18:26
Temat: Re: Przepisy związane z reklamą
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-04-02 12:34, WOJO pisze:
> Witam.
> Świta mi, że są przepisy zakazujące używania dźwięku ustawionego na
> maksymalny poziom w reklamach.
> Nie mogę sobie przypomnieć, gdzie ich szukać.
> Drażni mnie maksymalny poziom dźwięku ustawianego w reklamach na
> portalach informacyjnych np. tvn24.pl
> Proszę o przybliżenie tematyki.
To nie jest maksymalny poziom. Poziom jest taki sam, jak w innych
programach. Dlaczego więc wydaje się głośniej (i jest głośniej)?
Ponieważ stosuje się tu tzw. kompresję dynamiki.
W uproszczeniu: zmniejsza się różnicę pomiędzy dźwiękami głośnymi i
cichymi. Wiele nowoczesnych wzmacniaczy audio i odtwarzaczy wideo ma
także taką opcję. Ma to służyć do lepszej zrozumiałości cichych
fragmentów filmów.
Podsumowując: te najgłośniejsze dźwięki w reklamach są tak samo głośne,
jak najgłośniejsze dźwięki w filmie, jednak te najcichsze w reklamie są
prawie równie głośne, co najgłośniejsze. Stąd ten hałas.
--
MN