  • 1. Data: 2007-11-06 13:08:19
    Temat: Przepadek spadku na rzecz Skarbu Państwa
    Od: t...@g...com

    Ostatnio usłyszałem ,że jeżeli po 10 lat od śmierci osoby nie zostanie
    przeprowadzone postępowanie spadkowe, to spadek przepada na rzecz
    Skarbu Państwa. Szukałem takiego zapisu w KC ,ale nic takiego nie
    znalazłem. Może to ktoś potwierdzić ,albo zdementować ?

  • 2. Data: 2007-11-06 16:03:38
    Temat: Re: Przepadek spadku na rzecz Skarbu Państwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@g...com wrote:
    > Ostatnio usłyszałem ,że jeżeli po 10 lat od śmierci osoby nie zostanie
    > przeprowadzone postępowanie spadkowe, to spadek przepada na rzecz
    > Skarbu Państwa.

    Na początek na rzecz gminy, w której zmarły mieszkał. Jak się nie da jej
    ustalić (np. nie miał stałego miejsca zamieszkania na terenie RP) -
    dopiero wtedy na skarb państwa.

    > Szukałem takiego zapisu w KC ,ale nic takiego nie
    > znalazłem. Może to ktoś potwierdzić ,albo zdementować ?

    Może chodzi o to, że po 10 latach przedawniają się tego typu roszczenia?
    (art. 118 KC)

    Jak w ciągu 10 lat nikt się nie zgłosi - to roszczenie o spadek się
    przedawnia.

  • 3. Data: 2007-11-06 18:09:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Jak w ciągu 10 lat nikt się nie zgłosi - to roszczenie o spadek się
    > przedawnia.

    jakie roszczenie???

    KG

  • 4. Data: 2007-11-06 18:10:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    t...@g...com pisze:
> [...]
    > Skarbu Państwa. Szukałem takiego zapisu w KC ,ale nic takiego nie
    > znalazłem. Może to ktoś potwierdzić ,albo zdementować ?

    bzdura

    KG

  • 5. Data: 2007-11-06 19:22:57
    Od: t...@g...com

    On 6 Lis, 19:09, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > jakie roszczenie???
    >
    > KG

    No właśnie.
    W Art. 118. (59) jest "Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej - trzy lata."

    No ale czy to odnosi się też do spadków. Czy spadek jest roszczeniem,
    jeżeli prawo do spadku wynika z testamentu ?

  • 6. Data: 2007-11-06 21:20:25
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > bzdura

    ale powinni coś takiego zrobić....
    niekoniecznie 10 lat - 50 byłoby wg mnie OK....
    połowa dróg stałaby się własnością skarbu państwa czy gminy...

    Zresztą .... ustawowo powinni sprawdzić KW pod tym względem i po 50 latach
    od zgonu na skarb państwa przejmować .... Może by wreszcie jaki porządek
    był...

    Jerry