  • 1. Data: 2003-02-12 12:42:56
    Temat: Przeniesienie do rezerwy
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Czesc!

    1. 1 lipca 2002 zdalem egzamin dyplomowy na PWr i jestem magistrem. Od tego
    dnia przestalem wiec byc studentem. A poniewaz posiadam kategorie 'A' od
    tego dnia z "taka wielka niesmialoscia" :-) oczekiwalem na wezwanie z WKU
    nie posiadajac zadnego juz wiecej odroczenia. Jestem wiec absolwentem,
    skonczylem studia 1 VII 2002 - a wiec chyba dobrze zakladam ze od tego dnia
    nie
    _korzystalem_juz_z_odroczenia_sluzby_wojskowej_ze_wz
    gledu_na_pobieranie_nauk
    i_ ?? I o ile sie nie myle nie mialem tez zadnego domylnego innego
    odroczenia??

    2. Zgodnie z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 8 października
    2002 r. w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy. (Dz. U. Nr
    171, poz. 1394) i par. 2 i pkt 2 tego rozporzadzenia:
    "Wojskowi komendanci uzupełnień do dnia 31 grudnia 2002 r. przeniosą do
    rezerwy bez odbycia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego poborowych będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do
    odbycia przeszkolenia wojskowego, którzy w 2002 r. lub wcześniej ukończyli
    ostatni rok nauki przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich
    lub studiów wyższych zawodowych (uzyskali absolutorium)." [nie dotyczy mnie
    pkt 1 a) gdyz nie mam nikogo na utrzymaniu, a wiec tym samym nie dotyczy
    mnie tez par. 3 pkt. 1 brzmiacy "Poborowych, o których mowa w § 2 pkt 1 lit.
    a, przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich udokumentowanego wniosku w
    tej sprawie"].

    3. W par. 3 pkt. 3 tego rozporzadzenia jest napisane:
    "Poborowych, o których mowa w § 2, korzystających z odroczenia zasadniczej
    służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego, przenosi się do rezerwy po
    złożeniu przez nich wniosku w sprawie uchylenia decyzji o tym odroczeniu i o
    przeniesienie do rezerwy." I dalej, czy dobrze wiec zakladam ze nie dotyczy
    mnie ten zacytowany fragment rozporzadzenia??

    4. Kontyuujac (poniewaz nic wiecej w rozporzadzeniu nie pisze), dobrze
    zakladam, ze zostalem automatycznie przeniesiony do rezerwy nawet jesli do
    tej pory nie zagladalem do mojego WKU zaby powbijac sobie pieczatki oraz nie
    skladalem zadnego pisemka z prosba o przeniesienie?? I ze jestem
    rezerwista - tylko musze pojsc po pieczatki?? [szczegolnie odpowiedz na ten
    punkt mnie interesuje]

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-02-12 13:27:03
    Temat: Re: Przeniesienie do rezerwy
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    witam

    Sam napisałes ze "Wojskowi komendanci uzupełnień do dnia 31 grudnia 2002 r.
    przeniosą do
    rezerwy bez odbycia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia [...]"
    wiec chyba dobrze rozumie ze miales czas do 31.12.2002 na zgłoszenie sie do
    wku z odpowiednim wnioskiem, a w tym momencie musisz czekac na takie samo
    rozporzadzenie MON, które wcale niekoniecznie musi sie ukazac; zreszta
    zazwyczaj ukazywały sie takowe na jesieni.
    Moim zdaniem minister nie miał zamiaru przenosic wszystkich do rezerwy, w
    końcu w ten sposób ograniczyłby pobór ludzi wykształconych, których bardzo
    brakuje armii.

    pozdrowienia,
    adi

  • 3. Data: 2003-02-12 14:15:10
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > wku z odpowiednim wnioskiem, a w tym momencie musisz czekac na takie samo

    Zgoda - Rozporzadzenie mowi, ze wojskowi komendanci _przeniosa_do _rezerwy_
    ale jesli przeczytasz dokladnie rozporzadzenie ministra, to nie znajdziesz
    tam (wedlug mnie)
    ani jednego zdania wymuszajacego na mnie niesienie papierka do WKU z prosba
    o przeniesienie.

    A jak juz wczesniej zaznaczylem par. 3 pkt. 3: "Poborowych, o których mowa w
[...]
    i o przeniesienie do rezerwy. A ja, skoro skonczylem studia nie mialem juz
    zadnego innego _odroczenia_.
    I wlasnie na temat _wszystkich_pozostalych_bez_odroczen_ (a chyba taka osoba
    jestem)
    nie ma slowa o tym ze musza niesc papierek.

    --
    Andrzej

  • 4. Data: 2003-02-12 14:36:29
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Użytkownik "The Changer" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    osoba
    > jestem)
    > nie ma slowa o tym ze musza niesc papierek.

    PS: Dodalbym jeszcze to:
    http://fundacjapwp.w.interia.pl/dorezwuc02.htm
    W punkcie 3 komentarza fundacji czytamy:
    "niezrozumiałym jest, dlaczego do rezerwy można przenieść na udokumentowany
    wniosek
    tylko tych poborowych, którzy posiadają na utrzymaniu członka rodziny (§ 3
    ust. 1), natomiast
    nie ma takiego wymogu w stosunku do tych, którzy ukończyli szkołę podstawową
    z opóźnieniem,
    lub byli karani (§ 3 ust.1).
    Czy wobec tego spełniający kryteria § 2 ust. 1 lit "b" i "c" nie muszą
    występować z żadnym wnioskiem,
    gdyż dotyczy on tylko poborowych, o których mowa w § 2 ust. 1 lit. "a". "
    A wiec czy domyslnie zostalem przeniesiony do rezerwy?

    --
    Andrzej

  • 5. Data: 2003-02-12 19:12:53
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > skladalem zadnego pisemka z prosba o przeniesienie?? I ze jestem
    > rezerwista - tylko musze pojsc po pieczatki?? [szczegolnie odpowiedz na ten

    Reasumując to co napisałeś: Twoim zdaniem wojskowy komendant uzupełnień
    winien być "Panem Bogiem", który wie wszystko i robi za wszystkich, a
    "człowiek" robi co chce.
    Wymagasz od urzędu wszystkiego nie robiąc zbyt wiele.
    Zadaję Ci pytanie: na jakiej podstawie wojskowy komendant wie, iż jesteś
    absolwentem szkoły wyższej (nie każdy przecież, kto zaczyna studia, kończy
    je).
    Proszę pamiętać, iż tak jak Ty, tak samo inne osoby lub organy nie zawsze
    realizują to, co przepisy na nich nakładają. Dla przykładu: nagminnym jest
    fakt, iż rektorzy szkół wyższych nie realizują obowiązku nałożonego przez
    przepis art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony RP (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późn. zm.),
    nakazującego zawiadamianie WKU o ukończeniu przez studenta studiów.
    Nie stawiaj wojskowego komendanta uzupełnień w roli "wszystko wiedzącego
    Boga".
    Pamiętaj, iż nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. Uderz się
    w pierś i uczciwie powiedz, czy wykonałeś obowiązek nałożony przez Radę
    Ministrów, określony w paragrafie 4 ust. 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 31
    sierpnia 1992 r. w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego
    obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za
    granicą, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. Nr 68, poz.
    344), który nakazuje Ci powiadamianie wojskowego komendanta uzupełnień o
    ukończeniu przez Ciebie szkoły wyższej.
    Za swoje głupoty należy odcierpieć.
    Rozporządzenie, o którym pisałeś obowiązywało do dnia 31 grudnia 2002 roku.
    Obecnie musisz czekać na kolejne rozporządzenie, które najprawdopodobniej
    minister wyda jesienią 2003 roku.
    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw

  • 6. Data: 2003-02-12 23:42:44
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Dnia 2003-02-12 20:12, Użytkownik j...@p...onet.pl napisał:
    [ciach]
> [...]
    > Obecnie musisz czekać na kolejne rozporządzenie, które najprawdopodobniej

    I to samo uslyszysz w WKO w czasie gdy beda Ci wbijac do ksiazeczki
    "przeniesiony do rezerwy" :). Dodadza pewnie jeszcze, ze za kare powinno
    Cie rozporzadzenie nie obejmowac :). W kazdym razie nie to jest grozne
    (bo Rozporzadzenie Cie obejmujei idziesz tylko po pieczatke). Wazne jest
    to ze jak trafisz na zlosliwych "pobierajacych" to sie bedziesz musial
    tlumaczyc dlaczego nie odpowiadales na wezwania... ja dostalem 3 i
    powolanie do odbycia sluzby wojskowej i dopiero wtedy poszedlem z
    indeksem (bo dyplomu jescze nie zdazylem odebrac...). W sumie bylo
    sympatycznie...

    Pozdrawiam
    Jim

  • 7. Data: 2003-02-13 06:46:51
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > absolwentem szkoły wyższej (nie każdy przecież, kto zaczyna studia, kończy

    Ponieważ uczelnia zawiadamia o tym jeżeli skreślą Cię z listy studentów,
    bądź jeżeli skończysz studia, jak zresztą poniżej piszesz. Nie spotkałem
    się jeszcze aby uczelnia czy szkoła nie zawiadomiła WKU. Z tego co wiem
    to osoby odpowiedzialne za to mogą być ukarane wysokimi karami
    za niezawiadomienie WKU i dlatego dbają o informowanie.

> [...]
    roku.
    > Obecnie musisz czekać na kolejne rozporządzenie, które najprawdopodobniej

    Ja nie złożyłem takowego pisma i okazało się że jestem automatycznie
    przeniesiony do rezerwy. Wiem wiem możesz napisać że miałem szczęście, ale
    co powiesz na to że moich trzech kolegów w identyczny sposób przeniesiono
    do rezerwy?
    Chyba nie jest to przypadek.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2003-02-13 07:07:31
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jim J." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powolanie do odbycia sluzby wojskowej i dopiero wtedy poszedlem z
    > indeksem (bo dyplomu jescze nie zdazylem odebrac...). W sumie bylo

    Ba, problemik w tym, ze ja ZADNYCH zawiadomien z mojego WKU od czasu
    zrobienia dyplomu nie dostalem, powtarzam: ZADNYCH. Dziwne troszke ale moze
    nie musze sie martwic, gdyz to moze oznaczac, ze uczelnia przeslala
    wszystkie papiery
    na czas i pewnie jestem juz rezerwista :-)) Zobaczymy w sobote, gdyz w
    tygodniu pracuje
    do pozna.
    --
    Andrzej

  • 9. Data: 2003-02-13 07:18:01
    Od: "The Changer" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to osoby odpowiedzialne za to mogą być ukarane wysokimi karami
    > za niezawiadomienie WKU i dlatego dbają o informowanie.

    Uczelnie chyba na powaznie przejmuja sie zglaszaniem wszystkich informacji
    o studentach do WKU. Nie wiem jakim cudem ale w moim WKU jak moj Tata
    zanosil papiery (studiuje daleko od domu, mieszkalem na stancji
    i sami wicie-rozumicie sie nie meldowalem, wiec wisialem w WKU w miejsu
    stalego zameldowania) o tym, ze studiuje, to (bardzo dziwne!) ale oni cos
    wspominali
    Mu, ze syn sie niezle uczy, ze ma niezle oceny itp -SKAD oni to wiedzieli??
    Czyzby
    uczelnia wysylala jakies "wieksze info" o studencie??

> [...]
    > co powiesz na to że moich trzech kolegów w identyczny sposób przeniesiono
    Jesli uczelnia przeslala papiery tak jak ma to w obowiazku, to w WKU powinni
    przenosic studentow automatycznie do rezerwy - tak bylo pewnie w tych 4
    przy-
    padkach. Moge miec nadzieje, ze w moim przypadku tez tak bedzie. Zobaczymy
    w sobote, bo wtedy do nich sie wybiore, gdyz w tygodniu pracuje calutkie
    dni.

    --
    Pozdrowienia wszystkim,
    Andrzej

  • 10. Data: 2003-02-13 07:25:19
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Ja dzwoniłem i udzielili mi takiej informacji. Dzwoniłem ze względu że
    też pracuje i inaczej nie dało by rady.

    Pozdrawiam

    Darek