  • 1. Data: 2003-08-06 06:17:56
    Temat: Re: Przejęcie działki przez zasiedzenie - pytanie
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgq4mi$b7l$1@news.onet.pl...
    > Sprawa wygląda następująco:
    > Jest sobie działka której współwłaścicielami są 4 różne osoby, od prawie
    25
    > lat podatek od tej działki płaci jedna osoba, ta osoba również zajmuje się
    > regularnym porządkowaniem tej działki, pozostali współwłaściciele nie
    > wykazują żadnego zainteresowania płacenia podatku i dbaniem o porządek na
    > działce. Czy możliwe jest przejęcie działki przez zasiedzenie przez osobe
    > płacącą i zajmującą się nią?. Jakie warunki należy spełniać, jakich
    > formalności dopełnić, ile może to kosztować (mam na mysli prawnika,
    rozprawy

    wlasnie takie warunki jak opisales :) czyli placenie i zasiedzenie, tzn
    zajmowanie sie nia, urzytkowanie jej itd, swiadkowie potwierdzajacy te fakty
    zapewne sie znajda, okres jaki byl potrzebny to wlasnie 20, albo 25 lat,
    tego musialbys sie dowiedziec w urzedzie gminy czy jaki tam odpowiada za
    tereny

    jesli nie zamierzasz na tej dzialce nic stawiac, albo jej sprzedawac, tylko
    dalej w podobny sposob ja urzytkowac, to wstrzymaj sie narazie z
    formalnosciami, jak przez tyle lat byla cisza to raczje rodzinka czy kto tam
    jest wspolwlascicielami nie powinna sie odezwac, szkoda kasy na i zachodu na
    te formalnosci, jednak jesli cos zaczynaja szurac, albo zamierzasz w jakis
    sposob zmieniac forma zabawy z dzialka to wtedy najpierw do urzedu i tam ci
    powiedza dokladnie jak i co dalej

  • 2. Data: 2003-08-06 06:22:55
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Nie odpowiem Ci dokładnie, (bo na temat zasiedzenia mam swoje zdanie, możesz
    sobie poszukać :) ) ale może zastanów się nad kupnem tej działki. Na pewno
    będzie szybciej, po zgodzie, a sprawa może długo trwać, dużo kosztów możesz
    ponieść w sądzie i przez najbliższe 5 lat na 95% przegrasz. A za 5 lat też
    różnie może być w zależności od argumentów drugiej strony.
    Poza tym odpowiem jak większość ludzi na tej grupie: za mało szczegółów :))
    pozdr., (jeszcze)
    stavi

  • 3. Data: 2003-08-06 07:44:44
    Temat: Przejęcie działki przez zasiedzenie - pytanie
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

[...]
    itp)?

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 4. Data: 2003-08-06 08:20:32
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > działce. Czy możliwe jest przejęcie działki przez zasiedzenie przez osobe
    > płacącą i zajmującą się nią?.

    Jeśli płacisz a się nie zajmujesz - możesz stracić działkę. Jeśli nie
    płacisz ale się zajmujesz - możesz cudzą działkę uzyskać na własność. IMO
    idiotyczne, ale koledzy z grupy opisywali takie przypadki, więc chyba
    działa...

    Pzdr

    A.

  • 5. Data: 2003-08-06 11:50:47
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    u_Ż_ytkować

    > wlasnie takie warunki jak opisales :) czyli placenie i zasiedzenie, tzn

    widzę, że niewiele wiesz na ten temat :(
    nie mąć mu chociaż

    > jak przez tyle lat byla cisza to raczje rodzinka

    _własną_ rodzinę byś okradł ? :(

    pozdr.,
    stavi

  • 6. Data: 2003-08-06 14:55:15
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > widzę, że niewiele wiesz na ten temat :(
    > nie mąć mu chociaż

    nie mace, wlasnie w ten sposob moi starzy przejmuja dzialke po dziadkach

    > _własną_ rodzinę byś okradł ? :(

    czesto z rodzina to sie najlepiej na zdjeciach wychodzi

  • 7. Data: 2003-08-07 06:59:35
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > nie mace, wlasnie w ten sposob moi starzy przejmuja dzialke po dziadkach

    A skąd wiesz, że tamci nie mają umowy dzierżawy. On nie napisał, że nie mają
    ( a może dlatego się nie interesują bo ją właśnie mają :) ). Praktyka jest
    znacznie bardziej pokręcona.

    pozdr.,
    stavi

  • 8. Data: 2003-08-07 14:00:30
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    mają
    > ( a może dlatego się nie interesują bo ją właśnie mają :) ). Praktyka jest

    z postu wynika ze od cwierc wieku za dzialke placi jedna osoba i ona sie nia
    zajmuje, a reszta ma to w nosie, wiec chodzi o konkretny przypadek, jakby

  • 9. Data: 2003-08-08 07:50:26
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > z postu wynika ze od cwierc wieku za dzialke placi jedna osoba

    tak, to wynika z postu :)
    ale płacenie podatków o niczym nie świadczy z punktu widzenia zasiedzenia!
    (no może trochę dłużej będą mogli próbować bronić dobrej woli)

    > i ona sie nia zajmuje,

    dzierżawa to też zajmowanie się :)

    > a reszta ma to w nosie,

    to tylko jego (jednej strony) punkt widzenia

    > wiec chodzi o konkretny przypadek, jakby byla umowa to by napisal ze taka
    istnieje :)

    Jeśli założyć że to co napisał to już zupełnie wszystko ( i druga strona nie
    ma nic do dodania ), to może spokojnie iść do sądu, złożyć pozew o
    stwierdzenia nabycia przez zasiedzenie (powiadomić właścicieli) i jeśli się
    nią rzeczywiście nie interesują, nie przyjdą na rozprawę i to będzie krótka
    piłka i nawet w tym przypadku można by rzec, że nie krzywdząca właścicieli
    za bardzo.
    Ale mogę się założyć, że się bardzo zdziwi :)

    pozdr.,
    stavi

  • 10. Data: 2003-08-09 14:55:13
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > za bardzo.
    > Ale mogę się założyć, że się bardzo zdziwi :)

    jak by sie za kazdym razem dzielilo tak wlos na czworo to nikt nigdy niczego
    by sie nie dowiedzial i nie osiagnol, ja zakladam ze to co napisal jest
    stanem faktycznym