  • 1. Data: 2019-12-30 12:27:30
    Temat: Przejazd dla rowerów
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Jest sobie taki przejazd dla rowerów:
    https://tinypic.pl/lvrcw73wg3vt

    Jak widać, ustawiono tam A-7 i B-20 dla rowerzystów. Tymczasem art.27 PoRD
    mówi że rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo i nie ma tam żadnych
    warunków w rodzaju "ale nie może wjechać prosto pod samochód" albo "o ile
    inne znaki nie stanowią inaczej". Jest to pierwszeństwo bezwarunkowe.
    Tymczasem ustawienie zaprezentowanych znaków, będące de facto
    administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa
    wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o takiej
    wykładni?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2019-12-30 12:40:11
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 30, 2019 at 12:27:32 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:
    > Co sądzicie o takiej wykładni?

    bez sensu jest... analogicznie uwazasz, ze np. rowerzysta moze ignorowac czerwone
    swiatlo na przejezdzie dla rowerow? ;)

    w PoRD jest przeciez
    Art.5.1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować
    się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet
    wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te
    osoby,sygnały świetlne lub znaki drogowe.

  • 3. Data: 2019-12-30 13:05:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa
    >wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o

    Akurat ta ustawa wyraznie daje prawo omijania jej zapisow ogolnych
    przez ustawienie znaku, wiec zadnej nielegalnosci tu nie ma.

    Pytanie tylko, jak ma to rowerzysta zrozumiec - jest informowany o
    skrzyzowaniu z droga z pierwszenstwem ?
    Chyba tak ...
    A co u samochodow ? Jak je poinformowac, ze tu przejazd bez
    pierwszenstwa ?

    Dobre rozwiazanie dla innych miast ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-12-30 13:14:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa
    > wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o takiej

    Sądzimy, że autor wykładni nie ma zielonego pojęcia o przepisach i
    kategorycznie nie powinien do czasu douczen ia się jeździć rowerem po
    drogach publicznych. Kolejność stosowania przepisów - kierujący ruchem,
    światła, znaki, przepis - to dość kardynalna zasada.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2019-12-30 14:32:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 13:05:40 +0100, użytkownik J.F. napisał:

    > A co u samochodow ? Jak je poinformowac, ze tu przejazd bez
    > pierwszenstwa

    Tu kierowcy aut nie są poinformowani o tym że na tym akurat przejeździe
    maja pierwszeństwo. Co więcej, widzą znak D-6B (uwaga, przejście/przejazd).
    Efekt jest taki że rowerzysta i kierowca sobie stoją i czekają :)

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2019-12-30 14:34:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 03:40:11 -0800, użytkownik WS napisał:

    > w PoRD jest przeciez Art.5.1.

    Zawsze twierdziłem że PoRD jest kretyńskie i nadaje się jedynie do
    napisania na nowo. Po jaką cholerę zawierać w ustawie atrykuł który sołtys
    może odwołać znakiem?

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2019-12-30 14:48:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa
    > wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o takiej

    Sądzę, że nie masz racji - ustawa przewiduje, że znaki są "wyżej" od
    zasad ogólnych. Przez analogię - zamiast znaków podstaw sobie światła -
    i co - też nielegalne.

    PS - tu jest przynajmniej jasno - kto ma pierwszeństwo tu?
    https://www.google.com/maps/@52.3110405,20.9602821,3
    a,75y,346.96h,88.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjYS
    NC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-12-30 15:29:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 30, 2019 at 2:34:19 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zawsze twierdziłem że PoRD jest kretyńskie i nadaje się jedynie do
    > napisania na nowo. Po jaką cholerę zawierać w ustawie atrykuł który sołtys
    > może odwołać znakiem?

    Ale chyba wiekszoasc (jak nie wszystkie) przepisy dot. ruchu drogowego tak wygladaja,
    tzn. zestaw zasad ogolnych, nad nimi znaki i sygnaly drogowe, swiatla, kierujacy
    ruchem...
    Nie dotyczy to tylko przejazdow rowerowych, ale calosci przepisow... np. masz
    piewszenstwo bedac z prawej, ale znaki moga to zmienic... a znakow to tak samemu
    stawiac juz nie wolno ;), wiec soltys nie ma tak latwo ;)

  • 9. Data: 2019-12-30 15:37:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 14:48:45 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > Sądzę, że nie masz racji - ustawa przewiduje, że znaki są "wyżej" od
    > zasad ogólnych. Przez analogię - zamiast znaków podstaw sobie światła -
    > i co - też nielegalne.

    Wygląda na to że nie mam racji. A szkoda :) Z drogiej strony, jeśli chodzi
    o światła to w ogólnych zasadach ruchu można napisać że są one
    obowiązujące chyba że światła nakazują inaczej. I po sprawie. Ale
    deprecjonować ogólne zasady w całości, jak to jest w Art.5.1 to IMO
    kompletny nonsens.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2019-12-30 16:13:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > obowiązujące chyba że światła nakazują inaczej. I po sprawie. Ale
    > deprecjonować ogólne zasady w całości, jak to jest w Art.5.1 to IMO

    Krótko - nie masz racji:P

    --
    Shrek