-
1. Data: 2022-09-06 10:00:30
Temat: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
Sprzedawca na alle reklamuje że oferuje 3 lata gwarancji zamiast 2 na
elektronarzędzia. Wystarczy się tylko zarejestrować po zakupie na jego
stronie.
Nadszedł moment rejestracji nowego nabytku i tknęło mnie żeby zajrzeć do
regulaminu - a tak mnie coś...a tam
"...Aby dokonać rejestracji urządzenia, *należy wystawić pozytywny
komentarz do aukcji allegro* oraz wypełnić formularz rejestracyjny
podając dane..."
Warunek nie jest problemem, ale widzę oczyma wyobraźni jak większość
osób które tam zarejestrują zakup nie będzie miało bladego pojęcia o
takim wymogu i w razie W spełnią go (nieświadomie) lub nie.
To jest sposób! Napisać że dla każdego po zakupie darmowy pączek! A w
regulaminie na dole "pod warunkiem dostępności w danym dniu..." ;-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2022-09-06 10:18:00
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: n...@o...pl
Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):
> "...Aby dokonać rejestracji urządzenia, *należy wystawić pozytywny
> komentarz do aukcji allegro* oraz wypełnić formularz rejestracyjny
> podając dane..."
Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
niekoniecznie zgodnego z prawdą.
-
3. Data: 2022-09-07 11:03:10
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 06 Sep 2022 10:18:00 +0200, n...@o...pl wrote:
> Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):
>> "...Aby dokonać rejestracji urządzenia, *należy wystawić pozytywny
>> komentarz do aukcji allegro* oraz wypełnić formularz rejestracyjny
>> podając dane..."
>
> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
A ile jest czasu na przedluzenie?
Bo po miesiacu czy tam pół roku, to klient powinien byc zadowolony :-)
No chyba ze dostawa sie spozniała ... moze ten dodatkowy rok
kompensuje :-)
J.
-
4. Data: 2022-09-07 12:17:06
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 07.09.2022 11:03, J.F wrote:
> A ile jest czasu na przedluzenie?
"...aby skorzystać z przedłużonej gwarancji urządzeń, wystarczy dokonać
rejestracji zakupionego urządzenia, w ciągu 14 dni od daty zakupu..."
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
5. Data: 2022-09-07 12:27:04
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 06.09.2022 o 10:18, n...@o...pl pisze:
> Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):
>
>> "...Aby dokonać rejestracji urządzenia, *należy wystawić pozytywny
>> komentarz do aukcji allegro* oraz wypełnić formularz rejestracyjny
>> podając dane..."
>
> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
"etyczną".
Generalnie uważam, że jeżeli coś posiada regulamin dłuższy, niż kilka
zdań, to zdecydowanie należy to w miarę możliwości omijać. Uczciwe
rzeczy nie potrzebują aż tak skomplikowanych unormowań. Są ogólnie
obowiązujące normy. Po prostu, jak mam możliwość wyboru, to wybieram te
bez regulaminu.
--
Robert Tomasik
-
6. Data: 2022-09-07 20:12:34
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: n...@o...pl
Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):
> W dniu 06.09.2022 o 10:18, n...@o...pl pisze:
> > Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):
> >
> >> "...Aby dokonać rejestracji urządzenia, *należy wystawić pozytywny
> >> komentarz do aukcji allegro* oraz wypełnić formularz rejestracyjny
> >> podając dane..."
> >
> > Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
> > niekoniecznie zgodnego z prawdą.
>
> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
> "etyczną".
Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
-
7. Data: 2022-09-07 21:30:18
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 07.09.2022 o 20:12, n...@o...pl pisze:
>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
>> "etyczną".
> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
>
Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
--
Robert Tomasik
-
8. Data: 2022-09-07 23:02:42
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: n...@o...pl
Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):
> W dniu 07.09.2022 o 20:12, n...@o...pl pisze:
> >>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
> >>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
> >> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
> >> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
> >> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
> >> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
> >> "etyczną".
> > Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
> >
> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.
-
9. Data: 2022-09-08 00:39:50
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 07.09.2022 o 23:02, n...@o...pl pisze:
>>>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
>>>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
>>>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
>>>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
>>>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
>>>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
>>>> "etyczną".
>>> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
>> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
>> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
> Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
> Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.
Nie mam pewności, czy tego typu praktyka jest nieuczciwa. Jak już
pisałem przedłużenie gwarancji jest dobrą wolą sprzedawcy i co do zasady
może on tę wolę obwarować dowolnymi warunkami. Zawsze kupujący może
uznać te warunki za niewłaściwe i nie przystąpić do tego programu
przedłużenia gwarancji. W opisanym przypadku warunkami jest
zarejestrowanie przedmiotu w jakimś tam systemie sprzedawcy oraz
udzielenie pozytywnego komentarza w systemie ALLEGRO. W tym zakresie w
mojej ocenie niczego złego nie ma.
Problemem jest zaszycie tego drugiego warunku w jakimś regulaminie,
który - jak celnie tu podniesiono - przeważnie w ogóle nie jest czytany.
Teraz pytanie o intencje sprzedającego. Czy faktycznie chciał on wymusić
pozytywne komentarze, czy akurat chodziło mu o to, że wiele osób tych
komentarzy nie wystawia - zwłaszcza pozytywnych - więc istnieje spora
szansa, że w razie awarii bedzie się mógł "wywinąć" takiem owego
komentarza.
--
Robert Tomasik
-
10. Data: 2022-09-08 01:35:31
Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2022-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> W dniu 07.09.2022 o 23:02, n...@o...pl pisze:
>>>>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
>>>>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
>>>>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
>>>>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
>>>>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
>>>>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
>>>>> "etyczną".
>>>> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
>>> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
>>> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
>> Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
>> Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.
>
> Nie mam pewności, czy tego typu praktyka jest nieuczciwa. Jak już
> pisałem przedłużenie gwarancji jest dobrą wolą sprzedawcy i co do zasady
> może on tę wolę obwarować dowolnymi warunkami. Zawsze kupujący może
Obawiam się, że nie. Nie moga to być np. warunki uwłaczające godności
kupującego czy w jakiś go sposób poniżające.
> uznać te warunki za niewłaściwe i nie przystąpić do tego programu
> przedłużenia gwarancji. W opisanym przypadku warunkami jest
> zarejestrowanie przedmiotu w jakimś tam systemie sprzedawcy oraz
Od uznawania warunków za nieuczciwe mamy tez sądy :) To jak nic pasuje
do czynu nieczciwej konkurencji.
> udzielenie pozytywnego komentarza w systemie ALLEGRO. W tym zakresie w
> mojej ocenie niczego złego nie ma.
Przymuszanie klienta do zachowań klarownie nieetycznych? To jest umowa i
jako taka może mieć tez niedozwolone postanowienia. To, że ta umowa jest
dobrowolną deklaracją sprzedawcy chyba nie bardzo zmienia tu cokolwiek.
> Problemem jest zaszycie tego drugiego warunku w jakimś regulaminie,
> który - jak celnie tu podniesiono - przeważnie w ogóle nie jest czytany.
A to nie Ty to podniosłeś? :) Nie, że się nie zgadzam.
> Teraz pytanie o intencje sprzedającego. Czy faktycznie chciał on wymusić
> pozytywne komentarze, czy akurat chodziło mu o to, że wiele osób tych
> komentarzy nie wystawia - zwłaszcza pozytywnych - więc istnieje spora
> szansa, że w razie awarii bedzie się mógł "wywinąć" takiem owego
> komentarza.
Mnie zastanawia jeszcze parę innych rzeczy. To sprzedawca, nie producent
tych elektronarzędzi. One są serio takie bezawaryjne, że sprzedawca
bierze na siebie ryzyko wynikające ze znaczącego przedłużenia czasu
ochrony? Jak on się z tego chce wywiązać? Prowadzi naprawy gwarancyjne
dla wytwórcy? Może warto sprawdzić jaką gwarancję oferuje sam producent
i jeszcze się okraze, że trzyletnią.
A jak sprzedawca będzie po tych 2ch latach weryfikował, kto wystawił
jaki komentarz? Klienci mają dowodzić poświadczeniem notarialnym zrzutu
obrazu stron? :) Alegro zdaje się udostępnia tylko ostatni rok, czy dla
sprzedawców jest to dłużej?
--
Marcin