  • 1. Data: 2007-09-17 11:40:34
    Temat: Przedawnienie KK - proszę o pomoc
    Od: grejfiq <g...@g...pl>

    Witam,

    w styczniu 2001 dostalem od banku karty kredytowe.
    Bank wypowiedzial mi umowe w pazdzierniku 2003.

    Mam pytanie jaki jest okres przedawnienia dla wierzytelności tego
    rodzaju, od kiedy ono biegnie i co może przerwać tok przedawnienia?

    Do tej pory sprawa nie zostala skierowana do sadu tylko sprzedawana
    przez firmy windykacyjne innym firmom.

    Czy sprawa nie laduje w sadzie dlatego ze ulegla przedawnieniu, a firmy
    windykacyjne bazuja na nieznajomosci prawa szarych ludzi ?

    Prosze o pomoc

    gfq

  • 2. Data: 2007-09-17 12:07:03
    Temat: Re: Przedawnienie KK - proszę o pomoc
    Od: grejfiq <g...@g...pl>

    A co w takim razie może przerwać tok przedawnienia?
    Otrzymywałem od banku pisma, potem od firm windykacyjnych.
    Jaka jest szansa że te roszczenia się przedawniły ?

    pozdrawiam,
    gfq

  • 3. Data: 2007-09-17 12:11:36
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2007-09-17 12:13:35
    Od: grejfiq <g...@g...pl>

  • 5. Data: 2007-09-17 12:17:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 17 Sep 2007 14:13:35 +0200, grejfiq napisał(a):

    > A co w takim razie może przerwać tok przedawnienia? Otrzymywałem od
    > banku pisma, potem od firm windykacyjnych. Jaka jest szansa że te
    > roszczenia się przedawniły ?

    Przerwać bieg przedawnienia mogłoby np. uznanie długu. Czyli np. jeśli
    napisałeś "zapłacę zapłacę ale troszkę później".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-09-17 12:32:08
    Od: grejfiq <g...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Przerwać bieg przedawnienia mogłoby np. uznanie długu. Czyli np. jeśli
    > napisałeś "zapłacę zapłacę ale troszkę później".

    Witaj Olgierd,

    nie napisałem niczego takiego.
    czy w związku z tym jest szansa na przedawnienie takiej sprawy ?
    będę się dzisiaj kontaktował z windykacją firmy iCentrum.
    o co powinienem spytać i ewentualnie jakie dalsze kroki powinienem
    podjąć w tej sprawie ?

    pozdrawiam,
    gfq

  • 7. Data: 2007-09-17 13:30:22
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Otrzymywałem od banku pisma, potem od firm windykacyjnych.
    > Jaka jest szansa że te roszczenia się przedawniły ?

    witam ponownie

    przerywa bieg przedawnienia:
    1) czynność wierzyciela przed sądem lub innym organem państwowym, także
    przed sądem polubownym, której istotą jest dochodzenie, ustalenie,
    zaspokojenie lub zabezpieczenie długu (np. pozew do sądu, wniosek
    egzekucyjny do komornika, ale NIE PISMO WZYWAJĄCE DŁUŻNIKA DO ZAPŁATY);
    2) uznanie długu przez dłużnika;
    3) wszczęcie mediacji

    (tak art.123kc)

    pzdr

  • 8. Data: 2007-09-17 13:33:56
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > będę się dzisiaj kontaktował z windykacją firmy iCentrum.
    > o co powinienem spytać i ewentualnie jakie dalsze kroki powinienem podjąć

    witam

    nie kontaktuj się z tym centrum, po co; chyba że chcesz zapytać o rodzaj
    roszczeń i wielkość długu, ale to to chyba już wiesz z listów, które do
    ciebie dotarły; zapewne listem zwykłym a nie poleconym;
    ja bym na razie czekał na rozwój sytuacji, i dopiero działał jak przyjdzie z
    sądu pozew od nich - wtedy warto podjąć określone kroki; ale dopóki nie ma
    pozwu, to nie ma co się wychylać; to wierzyciel, jezeli chce zwrotu jakiegos
    długu, musi do ciebie się zwrócić, jeżeli ty nie czynisz tego dobrowolnie

    pzdr

  • 9. Data: 2007-09-17 13:41:18
    Od: grejfiq <g...@g...pl>

    krzysiek pisze:
> [...]
    > zaspokojenie lub zabezpieczenie długu (np. pozew do sądu, wniosek
    > egzekucyjny do komornika, ale NIE PISMO WZYWAJĄCE DŁUŻNIKA DO ZAPŁATY);

    Witam K,

    Co może być rozumiane przez "wszczęcie mediacji" ??
    Jedyne kontakty do tej pory to odebranie listów i jednokrotny kontakt
    telefoniczny w którym nie zobowiązałem sie do niczego.
    Czy w takiej sytuacji mogę liczyć na to że sprawa się przedawniła ?
    Ciekawi mnie fakt dlaczego moja sprawa jest już 2 albo 3 firmie
    windykacyjnej i dlaczego nie podejmują kroków prawnych - czyżby zdawali
    sobie sprawę z tego że sprawa już sie przedawniła ?
    Co o tym sądzisz ?

    pozdrawiam
    gfq

  • 10. Data: 2007-09-17 13:57:08
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > windykacyjnej i dlaczego nie podejmują kroków prawnych - czyżby zdawali
    > sobie sprawę z tego że sprawa już sie przedawniła ?

    witam ponownie!

    wszczęcie mediacji, według kodeksu postępowania cywilnego (art.183[6]kpc),
    następuje z chwilą doręczenia mediatorowi wniosku o przeprowadzenie medacji,
    z załączonym dowodem doręczenie jego odpisu drugiej stronie; jednakże
    najważniejszy warunek - druga strona musi wyrazić zgodę na mediację na
    piśmie, chyba że uprzednio podpisała umowę o mediację - może być klauzula
    mediacyjna w umowie karty kredytowej, którą zawarłeś - sprawdź; są też inne
    wyłączenia wskazane w ww. artykule - zajrzyj do niej po szczegóły

    z doświadczenia z takimi firmami windykacyjnymi mogę ci powiedzieć, że
    ignoruję je, gdyz ze strony formalnej nic nie wnoszą - list zwykły, podpis
    sporządzony na kompuetrze (nieoryginalny), brak załączonego pełnomocnictwa
    do działania w imieniu wierzyciela; z przyczyn merytorycznych - dopóki nie
    wezwą cię listem poleconym z oryginalnymi podpisami i z załączonym
    oryginalnym pełnomocnictwem, nic nie musisz się martwić; a zaczynasz się
    marwtić wtedy gdy dostajesz z sądu pozew i wezwanie do złożenia odp. na
    niego;
    być może zdają sobie sprawę z tego że wierzytelność jest przedawniona ale
    nie wszyscy tak jak ty czy ja wiedzą że są terminy przedawnienia roszczeń
    oraz że przed roszczenie w sądzie, które jest przedawnione, należy się
    bronić zarzutem przedawnienia

    pzdr