  • 1. Data: 2006-03-27 06:14:45
    Temat: Prowadzenie sledztwa - pytania
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    Witam
    Pytam z ciekawosci.
    Kiedy sledztwo prowadzone jest przez Policje a kiedy przez Prokurature?
    Czy sa jakies grupy przestepstw, ktore podlegaja pod Policje a inne grupy,
    ktore podlegaja pod Prokurature? A moze zawsze sledztwa prowadzone sa przez
    Policje pod nadzorem Prokuratury?
    I jeszcze jedno pytanko: czy zawiadomienie o przestepstwie sklada sie do
    Policji czy do Prokuratury?

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 2. Data: 2006-03-27 11:01:21
    Temat: Re: Prowadzenie sledztwa - pytania
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > Pytam z ciekawosci.

    Z ciekawości? ^_*

    > Kiedy sledztwo prowadzone jest przez Policje a kiedy przez Prokurature?

    art. 311 § 2 kpk - prokurator ZAWSZE prowadzi śledztwo w 2 wypadkach:
    - jeżeli podejrzany jest sędzią, prokuratorem lub inną osobą wymienioną w
    art. 309 pkt. 2 i 3 kpk
    - w sprawach o zabójstwo
    Poza tym prokurator MOZE prowadzić sledztwo w każdym innym wypadku.

    > Czy sa jakies grupy przestepstw, ktore podlegaja pod Policje a inne grupy,
    > ktore podlegaja pod Prokurature?

    taki podział jest ale tylko jesli chodzi o możliwość trybu postępowania -
    sledztwa lub dochodzenia. Poza tym jw.

    A moze zawsze sledztwa prowadzone sa przez
    > Policje pod nadzorem Prokuratury?

    zawsze :) Prokuratura ZAWSZE albo sama prowadzi śledztwo albo nadzoruje -
    innej mozliwosci nie ma.

    > I jeszcze jedno pytanko: czy zawiadomienie o przestepstwie sklada sie do
    > Policji czy do Prokuratury?

    Tu albo tu :)

    Iza ^_^

  • 3. Data: 2006-03-27 12:02:51
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > Iza ^_^

    Dzieki za odpowiedzi, ktore zaspokoily moja ciekawosc ;-)

    --
    pozdrawiam Mazi