eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2010-10-08 20:46:32
    Temat: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Problem nastepujacy:

    kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
    to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby monitor
    nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie matryca? Bo
    kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - podczas
    usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, obraz sie
    wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz wlaczeniu laptopa.
    Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie usterki i objawy jakie
    wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, napominajac, ze to nie uszkodzona
    matryca, tylko plyta glowna do wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po
    czym na zestawieniu wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala
    gorna klapa) za to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal.
    Pech chcial, ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw
    powrocil, czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia
    gwarancja na laptopa sie skonczyla.

    Jakie mam prawa w tej sytuacji?

    Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?

    Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to koszt
    minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym stanie.
    Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od spodu
    pofaldowana etc.

    Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za
    laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota.
    Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem
    wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko
    dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...

    By nie byc posadzonym o cwaniactwo, badz fantazje, to przytaczam link, w
    ktorym jest opisana podobna, by nie napisac ta sama usterka co u mnie:

    http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-ser
    ie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-
    wie/


  • 2. Data: 2010-10-09 08:11:46
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl...

    > Jakie mam prawa w tej sytuacji?

    Niestety, nie masz żadnych praw - pozostaje tzw "reballing" na własny koszt.

    K.


  • 3. Data: 2010-10-09 08:18:48
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    >
    > Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za
    > laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota.
    > Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem
    > wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko
    > dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...

    Kiedyś kupiłem laptopa za 4000, który obecnie kosztuje 1600 ...


  • 4. Data: 2010-10-09 10:30:41
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>


    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
    > Problem nastepujacy:
    >
    > Jakie mam prawa w tej sytuacji?
    >
    > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
    >
    A czy w ramach tamtej gwarancji nie przedłużono Ci czasu jej trwania? Ja
    swego czasu , na 3 tygodnie przed upływem gwarancji zaniosłam do naprawy
    magnetovid+odtwarzacz DVD . Okazało się, że usterki nie opłaca się
    naprawiać. Wymieniono mi na nowy i wręczono nową, świeżą gwarancję.
    No, ale to był Panasonic....

    ------------------------------------------
    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl


  • 5. Data: 2010-10-09 10:41:35
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 08.10.2010 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze:
    > Problem nastepujacy:
    >
    > kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    > okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    > lutach".
    Ja też miałem (i mam nadal) problmy z Acerem - psują się porty USB- też
    podobno typowa usterka związana z wadą mostka pd.
    > Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja na laptopa sie skonczyla.
    A jak długo od zgłoszenia, do odbioru laptop przebywał w naprawie?
    Z tego co wiem, to gwarancja o ten okres ulega przedłużeniu.


  • 6. Data: 2010-10-09 16:25:23
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
    Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> pisze:

    > Problem nastepujacy:
    > kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    > okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    > lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
    > to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby
    > monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie
    > matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba -
    > podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy,
    > obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz
    > wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie
    > usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem,
    > napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do
    > wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu
    > wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za
    > to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial,
    > ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil,
    > czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja
    > na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji?
    > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
    > Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to
    > koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym
    > stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od
    > spodu pofaldowana etc.
    > Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo.
    > Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna
    > kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co
    > splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty,
    > tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...
    Dałeś się naiwnie przerobić.
    Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
    pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda) powinieneś
    zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie reklamuj
    ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to zakup
    konsumencki).
    Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i
    zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
    Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
    zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
    taśmy, crossy itp.
    I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest tak
    dużo.
    W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada
    konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu. Pierwszy
    raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po. Koszt
    płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby było
    śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam zrobi.
    Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.

    --
    Jotte


  • 7. Data: 2010-10-09 18:18:15
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-10-08 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze:
    >
    > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?

    Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy
    gwarancja biegnie na nowo po wymianie części?

    --
    Filip.


  • 8. Data: 2010-10-11 15:56:17
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 09-10-2010 o 18:25:23 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    >> Problem nastepujacy:
    >> kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    >> okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    >> lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi
    >> o to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby
    >> monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie
    >> matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba -
    >> podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy,
    >> obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz
    >> wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie
    >> usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem,
    >> napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do
    >> wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu
    >> wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za
    >> to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial,
    >> ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil,
    >> czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja
    >> na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji?
    >> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
    >> Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to
    >> koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym
    >> stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od
    >> spodu pofaldowana etc.
    >> Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo.
    >> Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna
    >> kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co
    >> splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty,
    >> tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...
    > Dałeś się naiwnie przerobić.
    Ano, przyznaje sie do tego... :-)

    > Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
    > pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda)
    > powinieneś zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie
    > reklamuj ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to
    > zakup konsumencki).
    Plomb HP nie stosuje. Wymieniono mi wtedy klawiature, spodnia obudowe (nie
    wiem, po co, ale wymienili), chlodzenie i wspomniana matryce. Obudowa
    matrycy jest nowa, bo nie miala ryski, aczkolwiek po wlaczeniu widac,
    szczegolnie na czarnym tle, ze po prawej stronie, warstwa pod matryca jest
    jakas pofaldowana. HP, jak i wielu innych producentow podobno
    recykling-uje szroty i z powrotem odsyla je wlasnie do punktow
    serwisowych. Jedyny plus, to nowa swietlowka, bo w mojej oryginalnej
    matrycy byla juz lekko przyzolkla. Mimo wszystko, wolalem tamta, bo nie
    wkurzaly te "przejasnienia" na czarnym obrazie.

    Zakup byl na firme, czyli na f-re VAT. Tak samo byla realizowana gwarancja
    - na podstawie f-ry, a nie karty gwarancyjnej, ktora notabene zagubilem...

    > Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i
    > zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
    Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis
    doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie
    drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co
    przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem
    od odpowiedzialnosci.

    > Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
    > zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
    > taśmy, crossy itp.
    Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak
    tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli
    chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z
    pinow) i problem pojawil sie znowu.
    Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to
    wydatek 300-500zl.

    > I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest
    > tak dużo.
    To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc
    na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac...

    > W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada
    > konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu.
    > Pierwszy raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po.
    > Koszt płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby
    > było śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam
    > zrobi. Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.
    >
    Cos kojaze, ze to Lenovo, albo Asus? ;-) Mi serwis zaproponowal wymiane
    obudowy (pomimo, ze tez nadawala sie do wymiany gwarancyjnej) wokol
    klawiatury w cenie 300zl ;-) Podziekowalem. Ale zeby bylo smieszniej, w
    pismie tym, byla nota, ze cena jest aktualna w terminie naprawy
    pozostalych podzespolow. W przypadku innego terminu cena ulegnie zmianie i
    bedzie znacznie wyzsza ;-D


  • 9. Data: 2010-10-11 15:58:51
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 09-10-2010 o 20:18:15 Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
    napisał(a):

    >> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
    >
    > Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy
    > gwarancja biegnie na nowo po wymianie części?
    >
    Nie mam pojecia, bo karte zagubilem, a gwarancja byla realizowana na
    podstawie f-ry VAT. W pudelku znalazlem jedynie kartke z protokolem
    naprawy i lista wymienionych czesci.


  • 10. Data: 2010-10-11 17:10:22
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    > Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i
    > zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
    Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis
    doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie
    drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co
    przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem
    od odpowiedzialnosci.
    --
    Może zbierz wszystkich poszkodowanych i idźcie razem do sądu :-)

    > Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
    > zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
    > taśmy, crossy itp.
    Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak
    tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli
    chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z
    pinow) i problem pojawil sie znowu.
    Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to
    wydatek 300-500zl.
    --
    Mam laptopa w którym na koniec okresu gwarancji przestała się ładować
    bateria. Reklamowałem i nie wiem już dlaczego uznałem, że jest ok. Chyba po
    prostu nie miałem okazji pracować bez zasilania a zakładałem, że jak oddają
    to musieli naprawić. Jakiś czas po tym, jak się gwarancja skończyła okazało
    się jednak, że bateria nie ładuje się znowu. Wydawało mi się, że się po
    prostu znowu zepsuło, ale że gwarancji już nie było odpuściłem sobie naprawę
    bo potrzebowałem używać laptopa a nie pieprzyć się z naprawami ładowania
    baterii w nim. Jednak ... jakiś czas potem zacząłem samodzielnie w tym
    laptopie grzebać i patrzę a tam ... na układzie układu odpowiedzialnego za
    ładowanie i wokół niego taka duża kropla cyny. Tak mi naprawili ładowanie...

    > I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest
    > tak dużo.
    To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc
    na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac...
    --
    I jeszcze jedno. Wpadłem na pomysł wymiany płyty w tym laptopie. Że
    kosztowała 200 w serwisie aukcyjnym to po prostu ją kupiłem. Dokładnie taki
    sam numer. Niestety okazało się, że płyta co prawda ma taki sam numer, ale
    nie posiada złącza mini-pci oraz posiada zupełnie inny chipset graficzny i
    generalnie nie da się jej uruchomić na procku, który miałem. Tyle z
    posiadania tej płyty wynika, że położona na biurku potrafi naładować
    akumulator wyjęty z laptopa...

    Więc ... nie pogrążaj się.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1