  • 1. Data: 2002-08-24 01:47:35
    Temat: Proste pytanie - dostep do akt
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    Witam ponownie,

    Strona w sprawie ma dostep do akt. Ale ...
    Do akt sprawy zostaly dolaczone akta innej, wczesniejszej sprawy, pomiedzy
    tymi samymi stronami. Przy czym akta te zostaly przeslane z innego sadu (z
    innego miasta). Czy strony maja prawo zrobic kserokopie tychze akt ? Czy
    prawo to przysluguje im tylko w sadzie, ktory w tej sprawie orzekal ? (dodam
    ze jest to zamknieta sprawa).

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 2. Data: 2002-08-24 09:34:02
    Temat: Re: Proste pytanie - dostep do akt
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > tymi samymi stronami. Przy czym akta te zostaly przeslane z innego sadu (z
    > innego miasta). Czy strony maja prawo zrobic kserokopie tychze akt ?

    tak.

    Czy
    > prawo to przysluguje im tylko w sadzie, ktory w tej sprawie orzekal ?

    nie, tam gdzie są akta.

    > (dodam
    > ze jest to zamknieta sprawa).
    >
    > --
    Pozd
    MAX

  • 3. Data: 2002-08-24 11:03:07
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message
    > "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message

    > tak.
    >
    > Czy
    >
    > nie, tam gdzie są akta.

    A mozesz mi podac podstawe prawna ? Argument ?

  • 4. Data: 2002-08-24 11:49:33
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
    > "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message

    > pomiedzy
    > (z

    > A mozesz mi podac podstawe prawna ? Argument ?

    Dla całości post. cywilnego (czyli też egzekucji) - art. 9 KPC, z tym że dla
    nieprocesu 525 KPC.

    Podro
    MAX

  • 5. Data: 2002-08-24 23:28:11
    Temat: Odp: Proste pytanie - dostep do akt
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gacek <G...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak7p2p$s4c$...@p...wcss.wroc.pl...

    > A mozesz mi podac podstawe prawna ? Argument ?

    chciałabym tez znać podst.prawną mówiącą o tym ,że można wydawać
    odpisy,ksera z akt związkowych :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2002-08-24 23:28:52
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ak7ro4$87v$...@n...tpi.pl...

    > Dla całości post. cywilnego (czyli też egzekucji) - art. 9 KPC, z tym że
    dla
    > nieprocesu 525 KPC.

    Tak?? nawet w odniesieniu do akt związkowych ?

    Sandra

  • 7. Data: 2002-08-25 01:27:29
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > chciałabym tez znać podst.prawną mówiącą o tym ,że można wydawać
    > odpisy,ksera z akt związkowych :-)

    Nom... w ramach uzupelnienia powienienem dodac , ze te akta faktycznie tak
    sie chyba nazywaja.
    Czyli dwa "tomy" akt z biezacej sprawy + akta sprawy zakonczonej prawomocnym
    wyrokiem (oczywiscie z tytulem wykonawczym) wydanej przez calkiem inny sad.
    Nie wiem czy dobrze zrozumialem usmiech Sandry - wiec mam prawo czy nie ? :)

  • 8. Data: 2002-08-25 09:11:57
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

> [...]
    dyskusyjnych
    > napisał:ak7p2p$s4c$...@p...wcss.wroc.pl...

    > chciałabym tez znać podst.prawną mówiącą o tym ,że można wydawać

    Podałem ją wcześniej. Art. 9 KPC stanowi zasadę a wyjątki od niej muszą być
    wyraźnie przewidzianie w ustawie. A takiego w tym przypadku nie ma.

    Pozdro
    MAX

  • 9. Data: 2002-08-25 17:17:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aka6sf$ri2$...@n...tpi.pl...

    > Podałem ją wcześniej. Art. 9 KPC stanowi zasadę a wyjątki od niej muszą
    być
    > wyraźnie przewidzianie w ustawie. A takiego w tym przypadku nie ma.

    pozwole sobie jeszcze uzupełnić tę infomacje w przypadek,o którym decydują
    wewnętrzne przepisy urzędowania sądów, organizacja i zakres działania ... i
    o tym ,że w takich przypadkach decyzja należy do sądu...a odnośnie wydania
    dokumentu ze zgodnością z oryginałem lub prawomocnością czy wykonalnością
    decydują o wydaniu sądy orzekający w danej sprawie...
    np. jeśli SO wyda w sprawie orzeczenie... nastepnie wypożyczy akta innemu
    sądowi a strona sie zwróci o odpis orzeczenia...ten wzywa sąd do zwrotu akt
    z uwagi na złożony wniosek o wydanie odpisu... tak to wyglada technicznie...

    K.p.c nie reguluje wszystkich postanowien związanych z urzędowaniem i pracą
    sądów...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-08-25 17:33:53
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

> [...]
    technicznie...

    > K.p.c nie reguluje wszystkich postanowien związanych z urzędowaniem i

    Innymi slowy : Jesli sprawa ta byla na poczatku w sadzie A, a sprawa lezy w
    sadzie B - skladam wniosek do sadu A, czekam miesiac, robie kserokopie, po
    kolejnym miesiacu akta znow beda w sadzie B, ktory akutalnie ich potrzebuje.
    To chyba wszystko wyjasnia. Dzieki za pomoc w tej kwestii.