  • 1. Data: 2011-07-18 16:54:47
    Temat: Problem z zaległym OC
    Od: "=Mich=" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    W dniu 6.01.2009 kupiłem samochód, a 15.02.2009 sprzedałem.
    Samochodu na siebie nie rejestrowałem, był opłacony w US i opłacone OC.
    Dziś przyszły dwa pisma. Jedno z ubezpieczalni o sprzedaży długu, drugie od
    intrum justitia - wezwanie do zapłaty.
    Intrum chce kasy za ubezpieczenie z okresu 15.09.2009-14.09.2010. Przecież
    ja wtedy nie byłem już właścicielem pojazdu.
    Dodatkowo dane pojazdu na jaki rzekomo zawarłem ubezpieczenie się nie
    zgadzają. Zgada się marka i model,nie zgadzają się: nr rejestracyjny,
    rocznik i silnik.
    Niestety, nie pamiętam czy po sprzedaży samochodu poinformowałem o tym
    ubezpiczyciela.
    Proszę o jakieś sugestie jakie kroki poczynić, aby justysia przestała się
    mnie czepiać.
    Nie wiem z kim rozmawiać, z ubezpieczalnią czy justysią?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-18 17:06:32
    Temat: Re: Problem z zaległym OC
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > Niestety, nie pamiętam czy po sprzedaży samochodu poinformowałem o tym

    jakie masz dowody że wypowidziałas umowę?

    jk

  • 3. Data: 2011-07-18 18:26:06
    Od: "=Mich=" <m...@p...onet.pl>

    > jakie masz dowody że wypowidziałas umowę?

    Gdybym miał, to nie byłoby tematu. Ja nawet nie pamiętam czy informowałem
    ubezpieczyciela o sprzedaży czy nie.
    Nie mogę się skontaktować z osobą, która kupiła samochód. On powinien albo
    przepisać na siebie, albo wypowiedzieć.

  • 4. Data: 2011-07-18 18:31:36
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > Nie mogę się skontaktować z osobą, która kupiła samochód. On powinien albo
    > przepisać na siebie, albo wypowiedzieć.

    nie to ty miałes wypowiedzieć. NIe wypowiedziałas - musisz zapłacić

    jk

  • 5. Data: 2011-07-18 20:19:15
    Od: "=Mich=" <m...@p...onet.pl>

    > nie to ty miałes wypowiedzieć. NIe wypowiedziałas - musisz zapłacić

    Ok, załóżmy, że nie wypowiedziałem-tego pewien nie jestem.
    To czy z tego powodu, iż usługa (czy jak to znać) świadczona nie była,
    ponieważ pojazdu objętego ubezpieczeniem nie posiadałem, więc niemieli mi
    czego ubezpieczać znaczenia nie ma?

  • 6. Data: 2011-07-18 20:24:31
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > To czy z tego powodu, iż usługa (czy jak to znać) świadczona nie była,

    usługa? lol
    Czy ty wogule czytałąś ustawę o OC?

    jk

  • 7. Data: 2011-07-18 20:55:08
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    =Mich= w <news:j024fu$t0e$1@news.onet.pl>:

    > Ok,

    Nie OK. Dyskutujesz z koliną, a _ono_ ma wątpliwe pojęcie w tematach, w
    których sie udziela

    --
    Tomasz Nycz

  • 8. Data: 2011-07-18 20:58:13
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > Nie OK. Dyskutujesz z koliną, a _ono_ ma wątpliwe pojęcie w tematach, w

    lol, po pirwsze pisz po Polsku.
    Pod rugie w której sprawiem nie mam raycjji? Ze musi placić?

    ić trollować gdzie indziej..

    WR

  • 9. Data: 2011-07-20 09:02:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 19:06:32 +0200, Warto Rzomawiać napisał(a):

    > jakie masz dowody że wypowidziałas umowę?

    Nie ma prawa ani podstaw do wypowiedzenia umowy polisy OC po sprzedaży
    pojazdu. Wraz pojazdem musiał wszak przekazać polisę nabywcy - prawda?
    Jedyne co mógł zrobić, to li tylko _poinformować_ ubezpieczyciela o zbyciu
    pojazdu. Absolutnie nie mógł i na pewno by tego nie przyjął do realizacji
    ubezpieczyciel - wypowiedzieć tej polisy.
    Jego dowodem jest umowa sprzedaży pojazdu.
    Natomiast co z polisą otrzymaną wraz z pojazdem zrobił nabywca - to naszego
    pytającego guzik obchodzi. Nie będzie ponosił z tego tytułu
    odpowiedzialności materialnej.
    Nabywca mógł kontynuować u tego ubezpieczyciela tą polisę (po przeliczeniu
    wysokości składki), lub w ciągu 30 dni od nabycia - wypowiedzieć tą polisę
    i korzystać z innego ubezpieczyciela.
    Tak czy siak - to nabywca jest stroną dla ubezpieczalni (albo IJ) a nie
    nasz pytający.
    Jedynie niuans że nasz pytający nie opłacił raty z polisy :)
    Ale patrząc na daty które podał - to na pewno opłacił pierwsza ratę z tej
    polisy :)
    A dalszy temat to broszka nabywcy... :)))

  • 10. Data: 2011-07-20 17:53:20
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > polisy :)
    > A dalszy temat to broszka nabywcy... :)))

    Dalszy temat to nie do końca broszka nabywcy - art. 32 ust. 3 Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych - zbywca z nabywcą ponosi solidarną
    odpowiedzialność za zapłatę składki DO DNIA POWIADOMIENIA o sprzedaży.
    Biorąc pod uwagę, że wszelkie oświadczenia woli związane z ubezpieczeniem
    obowiązkowym powinny być składane za potwierdzeniem odbioru lub przesyłane
    listem poleconym (art. 18 tejże ustawy) to jeśli Mich nie ma kwitka
    potwierdzającego poinformowanie ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu to TU
    może żądać zapłaty składki za ten miniony okres również od niego jako
    zbywcy.

    pozdrawiam
    raB