  • 1. Data: 2007-05-23 19:56:19
    Temat: Problem z odzyskaniem AC
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jakis czas temu wlamano mi sie do auta. Rozwalono jedne drzwi a w drugich
    rozwalono zamek. Ze mialem AC to skorzystalem z niego. Napisalem, ze chce to
    naprawic bezgotowkowo. Po jakims czasie dostalem pismo, z pytaniem jak to
    chce rozliczyc. A ze wczesniej juz zaznaczylem, ze bezzgotowkowo to temat
    zlalem. No i jakis czas pozniej przyslano mi gotowke. No nic - wzialem i
    juz. Pojechalem robic sobie autko, no i w ASO Fiat (auto na gwarancji)
    powiedziano mi, ze nie ma mozliwosc wymiany tylko jednej wkladki. Procedura
    w Fiacie przewiduje od razu wymiane wszystkich wkladek, stacyjki itp. No i
    koszt o jakies 1000 zl wiekszy niz dostalem kasy. Napisalem wiec do
    ubezpieczyciela, ze Fiat nie przewiduje naprawy jedenj wkladki i chche
    wiecej kasy na to. Czas lecial az w koncu poszedlem do zwyklego rzemieslnika
    i naprawil mi ten zamek (drugie drzwi tez naprawilem za taka kase jak dali).
    A z ubezpieczalni teraz dzwonia, i mowia, ze wiecej kasy nie dadza, chyba ze
    odesle im wszystkie zamki i dam fakture na wymiane stacyjki itp. Czy to
    normalne ? Jak sami sobie wyznaczyli naprawe za gotowke, to chyba powinni
    wycenic wg tego, ze mam wymienic wszystkie wkladki i juz. Moga zadac tych
    wymienionych zamkow przy odszkodowaniu za gotowke a nie na podstawie faktur
    ?? Place za AC, wiec chce odzyskac kasy tyle ile mi sie nalezy a nie
    zanizona stawke. A ze naprawielm inaczej niz przewiduje Fiat to moja sprawa
    a nie ubezpieczyciela.

    Fantom

  • 2. Data: 2007-05-24 10:45:02
    Temat: Re: Problem z odzyskaniem AC
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Procedura w Fiacie przewiduje od razu wymiane wszystkich wkladek, stacyjki
    > itp.

    OT: W zeszła zimę zepsułem zamek od bagażnika w Toyocie Yaris. Podałem numer
    kluczyka, jakieś dokumenty i po kilku dniach miałem zamek otwierany starym
    kluczem. 360 zł to kosztowało.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2007-05-24 12:21:33
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A z ubezpieczalni teraz dzwonia, i mowia, ze wiecej kasy nie dadza, chyba
    > ze odesle im wszystkie zamki i dam fakture na wymiane stacyjki itp. Czy to
    > normalne ?

    Czyli zgodzili się zapłacić Ci za wymianę wszystkich zamków tak, jak żądasz.
    Według mnie wszystko OK. Chcą tylko, żebyś udowodnił, że faktycznie tyle
    zapłaciłeś. Udam, że nie rozumiem Twojego problemu.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-05-24 17:13:22
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Według mnie wszystko OK. Chcą tylko, żebyś udowodnił, że faktycznie tyle
    > zapłaciłeś. Udam, że nie rozumiem Twojego problemu.

    Ale mie nie chodzi o ich "zgode". Jezeli maja to rozliczyc gotowkowo (mimo
    ze wczesniej zadalem na pismie inaczej), to niech sie bujaja. Fiat nie
    umozliwia wymiany jednego zamka, a oni maja placic gotowka to niech placa za
    wymiane wszystkich czterech. Jakby to bylo na podstawie faktur lub
    bezgotowkowo to rozumiem, ale tak ?

    Fantom

  • 5. Data: 2007-05-25 08:00:25
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > a oni maja placic gotowka to niech placa za wymiane wszystkich czterech.

    Chyba nie zrozumiałes mojej aluzji na końcu mojego poprzedniego postu.
    Spróbuje inaczej: ubezpieczalnia ma zlikwidować szkodę. Czyli wypłacić Ci
    tyle, żebyś się poczuł, że szkoda jest zlikwodowana. Natomiast bronią się -
    i słusznie - przed cwaniaczkami, którzy chcą zgarnąć kasę kilkakrotnie
    większą niż poniesiony koszt. I Ty takim cwaniaczkiem jesteś. Szkodę
    zlikwidowałeś za kwotę daną Ci w gotówce (bo juz nic nie trzeba zdaje się
    naprawiać w Twoim aucie). Czyli ubezpieczyciel dobrze to obliczył, bo dana
    przez nich kwota wystarczyła nawet na drugie drzwi. A skoro nie czujesz się
    usatysfakcjonowany, to mogłeś jechać do ASO, wymienić wszystkie zamki i też
    by ci zapłacili. Tylko musisz przedstawić faktury i stare zamki na dowód, że
    nie przepiłeś pieniędzy.

    Jedyny błąd, jaki zrobili, to, że nie uwzględnili Twojej prośby o wycenę
    bezgotówkową.

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2007-05-27 14:20:20
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Chyba nie zrozumiałes mojej aluzji na końcu mojego poprzedniego postu.

    Jak najbardziej zrozumialem. Ale tera nie chodzi mi o moralnosc a o prawo !

    Fantom