  • 1. Data: 2008-05-15 12:12:46
    Temat: Prcedura egzekucji grzywny (opłaty egzekucyjne)
    Od: "MAYkel" <m...@p...onet.pl>

    Sąd ukarał mnie grzywną 200zł niestety zbyt długo zwlekałem z zapłatą
    grzywny i sprawa została przekazana do egzekucji przez komornika który do
    grzywny doliczył 227zł opłaty egzekucyjnej i 27zł wydatków gotówkowych.
    W wyroku sądu jak również w pismach od komornika znajduje się błąd w moim
    nazwisku.
    Oczywiście wiem że musze zapłacić grzywnę, ale chciałbym prosić was o pomoc
    w ominięciu opłaty egzekucyjnej (o ile to możliwe). Czy może być tu pomocny
    fakt że we wszystkich dokumentach jest nieprawidłowo napisane nazwisko
    (ominięta jedna litera)

    Czy pomimo upłynięcia terminu klauzuli wykonalności mogę np. wpłacić grzywnę
    w kasie Sądu i napisać wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego?

    (Zgodnie z wyrokiem trybunału konstytucyjnego z dnia 27 lutego 2007 art. 45
    ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r mówiący o opłacie egzekucyjnej jest
    niezgodny z art. 2 konstytucji więc komornik nie powinien ściągać opłaty
    egzekucyjnej po umorzeniu postępowania egzekucyjnego)