-
1. Data: 2004-11-30 19:03:24
Temat: Prawo konsumenta
Od: "Bartek J." <j...@p...fm>
Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
praktyke. Mam akwarium i załozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
Grzałka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
wyplacic mi odszkodowanie??
Pozdrawiam
Bartek
-
2. Data: 2004-11-30 19:21:57
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: Tasman <e...@o...pl>
Bartek J. napisał(a):
> Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
> praktyke. Mam akwarium i załozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
> Grzałka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
> prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
> wyplacic mi odszkodowanie??
> Pozdrawiam
> Bartek
>
jesli w opisie grzałki są fałszywe informacje, które nie mają miejsca w
rzeczywistości, jest jakiś błąd, to powinni uznać reklamacje, jeśli zaś
temperatura miała wg grzałki wynosić 35 stopni, to na jakiej podstawie
uważasz, że grzałka powinna być zwrócona ?
-
3. Data: 2004-11-30 19:53:15
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: "Bartek J." <j...@p...fm>
Użytkownik "Tasman" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:coih5q$ro6$1@news.ats.pl...
>jeśli zaś
> temperatura miała wg grzałki wynosić 35 stopni, to na jakiej podstawie
> uważasz, że grzałka powinna być zwrócona ?
Chodzi mi o to ze jak grzalka byla z termostatem i byl on ustawiony na 25*C
a on sie zepsul i wyszlo 35* to po 1 powinni mi zwrocic nowa lub ta naprawic
i po 2 czy powinni dac mi jeszcze odszkodowanie za te zdechle ryby?
Pozdrawiam
Bartek
-
4. Data: 2004-12-01 01:02:35
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: "gosc" <s...@w...pl>
> >jeśli zaś
> > temperatura miała wg grzałki wynosić 35 stopni, to na jakiej podstawie
> > uważasz, że grzałka powinna być zwrócona ?
>
> Chodzi mi o to ze jak grzalka byla z termostatem i byl on ustawiony na
25*C
> a on sie zepsul i wyszlo 35* to po 1 powinni mi zwrocic nowa lub ta
naprawic
> i po 2 czy powinni dac mi jeszcze odszkodowanie za te zdechle ryby?
zerknij na przepisy o odpowiedzialnosci sprzedawcy - moim zdaniem tak, ale w
praktyce bedzie ciezko wyegzekwowac
przy kazdym urzedzie miasta dziala powiatowy rzecznik konsumentow, zwroc sie
do niego o pomoc, zanim pojdziesz do firmy
-
5. Data: 2004-12-01 01:39:59
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: net user <user@isp_provider.com>
Bartek J. wrote:
> Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
> praktyke. Mam akwarium i za?ozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
> Grza?ka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
> prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
> wyplacic mi odszkodowanie??
> Pozdrawiam
> Bartek
>
Zaloz strone interenowowa dla sprzedawcy i dla producenta i opisz swoje
przezycia. Zapewniam, dziala. Zalozylam strone www pewnej firmie ktora
sponsorowana dr Mengele. Zwinela internetowe zagle w jeden dzien
wlacznie z domena.
zizua
-
6. Data: 2004-12-01 05:14:28
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: "Bartek J." <j...@p...fm>
Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:coj50e$fn6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> zerknij na przepisy o odpowiedzialnosci sprzedawcy - moim zdaniem tak, ale
w
> praktyce bedzie ciezko wyegzekwowac
Jak porzadna firma to wyegzekwuje.
> przy kazdym urzedzie miasta dziala powiatowy rzecznik konsumentow, zwroc
sie
> do niego o pomoc, zanim pojdziesz do firmy
>
Narazie nie ma takiej potrzeby poniewaz wszystko gra ale jak co to sie tam
zglosze
Dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Bartek
-
7. Data: 2004-12-01 05:16:16
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: "Bartek J." <j...@p...fm>
Uzytkownik "net user" <user@isp_provider.com> napisal w wiadomosci
news:Ph9rd.2444$_C2.2315@trndny01...
> Zaloz strone interenowowa dla sprzedawcy i dla producenta i opisz swoje
> przezycia.
Ale ja nie chce obrabiac im przyslowiowej dupy, chce tylko dostac
odszkodowanie.
>Zapewniam, dziala. Zalozylam strone www pewnej firmie ktora
> sponsorowana dr Mengele. Zwinela internetowe zagle w jeden dzien
> wlacznie z domena.
I pozniej dziwic sie ze firmy nie maja wlasnych www :P
Dzieki za odzew i za rade :)
> zizua
Pozdrawiam
Bartek
-
8. Data: 2004-12-01 07:37:16
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: ">>torpis<<" <torpis66/beztego/@gazeta.pl>
Dnia 2004-11-30 (20:03:24) można przeczytać:
BJ> Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
BJ> praktyke. Mam akwarium i załozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
BJ> Grzałka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
BJ> prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
BJ> wyplacic mi odszkodowanie??
BJ> Pozdrawiam
BJ> Bartek
To jest tak jak z gwarancja na dysk, a nie na dane, ktore sa
niejednokrotnie duzo wiecej warte
--
Pozdrawiam,
"..dokonałem zwrotu o 360 stopni.." cyt. Lech Wałęsa
-
9. Data: 2004-12-01 22:35:50
Temat: Re: Prawo konsumenta
Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>
Z wielką radością "Bartek J." <j...@p...fm> napisał:
> Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
> praktyke. Mam akwarium i załozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
> Grzałka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
> prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
> wyplacic mi odszkodowanie??
Ustawa z dn. 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
oraz o odpowiedzialności[...] (Dz. U. Nr 22, poz. 271)
Art. 449(2). Producent odpowiada za szkodę na mieniu tylko wówczas,
gdy rzecz zniszczona lub uszkodzona należy do rzeczy zwykle
przeznaczanych do osobistego użytku i w taki przede wszystkim sposób
korzystał z niej poszkodowany.
NIestety rybki w akwarium, wg mojej opinii, nie należą do rzeczy
zwykle przeznaczanych do osobistego użytku.
Pozdrawiam,
Mariusz
Najnowsze w dziale Prawo
-
Lotnisko Chopina w Warszawie - praktyczne wskazówki dla podróżnych
-
Realne korzyści arbitrażu, czyli dlaczego sąd polubowny jest lepszy od powszechnego
-
Odwołane oraz przekierowane loty z powodu mgły. Jakie prawa pasażera i obowiązki przewoźnika?
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?