  • 1. Data: 2008-09-03 20:09:53
    Temat: Prawo autorskie a darowizna
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie. Wykonałem kiedyś nagranie filmu na kasecie video
    (czyli bezpośrednio z TV). Rozumiem, że było to działanie zupełnie
    legalne (wolno nagrywać z mediów).
    I teraz moje pytanie: czy mogę tę kasetę nieodpłatnie podarować komuś?
    Nie będzie to z pewnością czerpanie zysku z kopii filmu, a przeciwnie,
    gdyż sam nośnik ma pewnie jakąś niezerową wartość (kasetę można nagrać
    powtórnie), a ja całość (nośnik wraz z nagraniem) chcę podarować.
    Co na to strona prawna?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2008-09-03 21:46:33
    Temat: Re: Prawo autorskie a darowizna
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Sep 2008 13:09:53 -0700 (PDT), adp napisał(a):

    > I teraz moje pytanie: czy mogę tę kasetę nieodpłatnie podarować komuś?
    > Co na to strona prawna?

    To zalezy od tego jakie kontakty masz z osoba, ktorej chcesz ta kasete
    podarowac. Rodzina i krag najblizszych znajomych - mozna.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2008-09-04 04:31:39
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > To zalezy od tego jakie kontakty masz z osoba, ktorej chcesz ta kasete
    > podarowac. Rodzina i krag najblizszych znajomych - mozna.

    Aha, ciekawe.
    A czy sa jakies definicje tej rodziny i kregu najblizszych znajomych?
    Rozumiem, ze czlonek rodziny to niekoniecznie krewny. Moze to byc
    szwagier szwagra?
    Pojecie najblizszego znajomego... tez na oko wydaje mi sie nie do
    rozstrzygnięcia.

    Pozdrawiam
    Adam