  • 1. Data: 2004-05-31 16:20:59
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Cbr" <jeton@(nospam)tlen.pl>

    Witam.

    Czy amatorskie filmy na których są popisy motocyklistów posiadają prawa
    autorskie? Czy np. jesli sciagne sobie od kogos film gdzie facet jedzie na
    motocyklu 250KM/h to czy ja moge go sprzedać na płycie z innymi podobnymi
    filmami? Filmy trwaja każdy około 15s do 10min i nie ma na nich zadnych
    napisów itp. Pytam bo niechce łamać prawa a wydaje mi się ze te filmy nie są
    czyjąś własnością. Poprostu zostały zrobione dla zabawy i tyle.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-31 16:30:04
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c9fm1v$1se$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cbr wrote:
> [...]
    > napisów itp. Pytam bo niechce łamać prawa a wydaje mi się ze te filmy nie są
    > czyjąś własnością. Poprostu zostały zrobione dla zabawy i tyle.

    Oczywiście, że są. Same się nakręciły, czy co...?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-05-31 16:44:32
    Od: "Cbr" <jeton@(nospam)tlen.pl>

    > Oczywiście, że są. Same się nakręciły, czy co...?
    > --
    No więc co moge zrobić jesli autora nie można odnaleźć?

  • 4. Data: 2004-05-31 16:52:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c9fne4$9mt$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cbr wrote:
    > No więc co moge zrobić jesli autora nie można odnaleźć?

    Nie kopiować. Jeśli przy obrazie na ścianie nie powieszono autora, to obraz
    nadal jest chroniony prawem autorskim. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-05-31 17:30:21
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Cbr wrote:

> [...]
    > napisów itp. Pytam bo niechce łamać prawa a wydaje mi się ze te filmy nie są
    > czyjąś własnością. Poprostu zostały zrobione dla zabawy i tyle.

    Jeżeli ktoś je zrobił to jest ich autorem, czyli są czyjąś własnością.
    Możesz mi wytłumaczyć ja rozumiesz pojęcie własność niczyja.