  • 1. Data: 2009-03-24 13:10:47
    Temat: ( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam
    W niektóre weekendy pracuje po 12 godzin. Za to odlicza się liczba
    godzin pracy na tygodniu.
    Podczas takiego weekendu byłam na zwolnieniu lekarskim.
    Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że normalna
    dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie obejmuje 8
    godzin dziennie.

    Czy ma do tego prawo?

  • 2. Data: 2009-03-24 14:08:24
    Temat: Re: ( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że normalna
    > dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie obejmuje 8 godzin

    Tak gdyz kolejne godizny sa traktowane jako nadgodziny

  • 3. Data: 2009-03-24 20:57:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-03-24 15:08, Dawid pisze:

    > Tak gdyz kolejne godizny sa traktowane jako nadgodziny

    Można odrobić nadgodziny, których się nie zrobiło?

  • 4. Data: 2009-03-24 21:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ben." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czy ma do tego prawo?

    Moim zdaniem nie. W końcu byłaś w tym kresie niezdolna do pracy i tyle. Tak
    jakbyś była w pracy.

  • 5. Data: 2009-03-24 21:53:09
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Mar, 15:08, "Dawid" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak gdyz kolejne godizny sa traktowane jako nadgodziny

    Kandydat na posta roku chyba.

  • 6. Data: 2009-03-24 22:11:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqam4n$2n7u$1@news2.ipartners.pl ben.
    <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że normalna
    > dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie obejmuje 8 godzin
    Są różne systemy i rozkłady czasu pracy, a ty za mało o swoim nie piszesz.
    W prawie pracy nie funkcjonuje pojęcie weekendu.
    Nie sposób próbować sensownie odpowiedzieć na twoje pytanie w tym stanie
    rzeczy.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-03-25 06:36:19
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Użytkownik Jotte napisał:

> [...]
    > W prawie pracy nie funkcjonuje pojęcie weekendu.
    > Nie sposób próbować sensownie odpowiedzieć na twoje pytanie w tym stanie

    Pracuje na umowe czas nieokreślony o prace pełen etat, dodatkowo
    podpisywałam takie papierek, że w grafiku pracuje w weekendy 12 (nie 8 )
    odbieram sobie godziny na tygodniu.
    Problem się zaczał w momencie przyniesienia zwolnienia lekarskiego jak
    pisałam. Pracodawca sobie interpretuje że mam oddać 4h za dzień,
    ale jak na tygodniu podczas zwolnienia miałam w grafiku dzień wolny to
    tego nie widzi ( żeby tam te 4 h włożyć ).
    Czy ma prawo tak interpretować sobie czas pracy ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-25 08:41:02
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy ma prawo tak interpretować sobie czas pracy ?

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Chorowałaś dzień, czy 8h? Podoba sytuacja jest
    w 24h systemach pracy. Pracuje się w tym systemie tak:
    - 12h dzień
    - 12h noc
    - wolne od rana
    - wolny dzień
    W powyższym przypadku idąc na urlop 12h przerabia się na 8h +/- brakujące
    godziny, ale zwolnienie lekarskie = dzień bez względum czy był to dzień
    pracy czy dzień wolny.

    *

  • 9. Data: 2009-03-25 10:40:31
    Od: "ben." <m...@g...com>

    > W powyższym przypadku idąc na urlop 12h przerabia się na 8h +/-
    > brakujące godziny, ale zwolnienie lekarskie = dzień bez względum czy był
    > to dzień pracy czy dzień wolny.

    Dzięki Wielkie za pomoc, też tak myślałam. Tylko na jaki dokument się
    powołać, szukałam w prawie pracy i nic konkretnego nie znalazłam.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-03-25 10:56:34
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Tylko na jaki dokument się powołać, szukałam w prawie pracy i nic
    > konkretnego nie znalazłam.

    Czas pracy Ci się nie będzie zgadzał. Odrobisz 2x4h i wyjdzie 8h nadgodzin.

    *