  • 1. Data: 2002-04-10 09:12:30
    Temat: Prawidłowe złożenie pozwu
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Moja żona musi, niestety, upomnieć się o zarobione pieniądze za
    pośrednictwem sądu. Proszę o odpowiedzi na pytania:
    1) czy do kosztów procesu można zaliczyć opłatę sądową za złożenie pozwu
    (tak swoją drogą czy ta opłata jest duża?) i wnosić o jej zwrot przez
    pozwanego?
    2) czy żona może wnieść o nadanie wyrokowi rygoru natychmiastowej
    wykonalności i wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym, jeżeli jest
    to pierwszy pozew? Z czym wiąże się wystąpienie z takimi wnioskami?
    3) Czy warto jest złożyć dodatkowy wniosek o przyznanie adwokata lub radcy
    prawnego z urzędu?
    4) Co (i jak) wpisywać w formularzu WD w rubryce "Fakt podlegający
    stwierdzeniu"?
    Proszę o pilne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-04-10 09:42:08
    Temat: Re: Prawidłowe złożenie pozwu
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    | 1) czy do kosztów procesu można zaliczyć opłatę sądową za złożenie pozwu
    | (tak swoją drogą czy ta opłata jest duża?) i wnosić o jej zwrot przez

    Pracownik jest zwolniony od opłat.

> [...]
    jest
    | to pierwszy pozew? Z czym wiąże się wystąpienie z takimi wnioskami?

    O rygor może, ale o nakaz zapłaty nie.

    | 3) Czy warto jest złożyć dodatkowy wniosek o przyznanie adwokata lub
    radcy
    | prawnego z urzędu?

    Można spróbować - ale czy wartO? - przedłuży to czas postępowania, trzeba
    będzie wypełnić ankietę a adwokat może celowo zawalać żeby dostać coś extra
    (tak to już jest z ich etosem)

    | 4) Co (i jak) wpisywać w formularzu WD w rubryce "Fakt podlegający
    | stwierdzeniu"?

    Np - umowa o prace - fakt zawarcia umowy

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-10 11:25:37
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Dziękuję. Paweł.

  • 4. Data: 2002-04-10 11:28:16
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Jeszcze jedno. Jeśli nie nakaz zapłaty tzn. że trzeba zaznaczyć nakaz w
    postępowaniu upominawczym? Czy tak?

  • 5. Data: 2002-04-11 06:08:58
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "KRZEM" <m...@s...pl> wrote <a911bp$1vt$1@news.tpi.pl>:

    >Np - umowa o prace - fakt zawarcia umowy

    Momencik. Coś mi tu nie pasuje: sprawa z zakresu prawa pracy, a tu widzę:
    a) formularze (WD) !
    b) postępowanie nakazowe czy upominawcze ?

    Są dwie możliwości: albo to nie jest z zakresu prawa pracy (np. zarobione
    pieniądze na umowę o dzieło czy w związku z prowadzoną działalnośćią gosp.)
    albo coś jest nie tak z tymi formularzami i postępowaniem ...

    W mojej opinii postępowania w zakresie prawa pracy nie można łączyć z
    żadnym innym a więć ani z nakazowym, ani z upominawczym. Podobnie z
    postępowaniem uproszczonym - więc skąd te formularze. Napisz po prostu
    zwykły pozew - wzór prawo.hoga.pl. Jak już napisał kolega nie wnosisz
    żadnych opłat (żadnych - nie chodzi tylko o opłate sądową, ale o koszty
    biegłych itd.).
    BTW: Adwokata nie potrzebujesz, bo Sądy Pracy są bardzo propracownicze i
    udzielają obszernych wyjaśnień w toku rozprawy. Czasem nawet Sędziowie
    piszą dla powoda wniosek do komornika ...

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 6. Data: 2002-04-11 10:43:21
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    No tak! Mój błąd! Nie napisałem, że żona prowadzi DG. Stąd pozew na druku PU
    i środki dowodowe na WD.

  • 7. Data: 2002-04-13 14:38:09
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Paweł Kajewski" <k...@2...pl> wrote <a93pg6$dr$1@news.tpi.pl>:

    >No tak! Mój błąd! Nie napisałem, że żona prowadzi DG. Stąd pozew na
    >druku PU i środki dowodowe na WD.
    kierujesz do Sądu Gospodarczego (Wydział Gospodarczy właściwego Sądu
    Rejonowego). Aha, dowiedz się w sekretariace, czego wymagają na
    formularzach, bo to różnie bywa w różnych Sądach - czasem mają naprawdę
    dziwne wymagania co do wypełniania tych bzdurnych formularzy. Całe
    szczęście już niedługo zapomnimy o formularzach.

    Powodzenia