  • 1. Data: 2005-11-16 10:25:14
    Temat: Prawa autorskie do ramek cyfrowych
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Moja kobieta pracuje w zakładzie fotograficznym i zajmuje się obróbką
    fotek. Na swoje potrzeby robi również ramki cyfrowe takie jak na
    przykład te http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71488179 . Ma tego
    troszkę i chciałaby przy okazji sobie dorobić pare groszy. W jaki sposób
    w razie czegoś ma dowieść że są to jej prace oraz w jaki sposób może
    przekazać prawa osobie kupującej do posługiwania się tymi ramkami ale
    nie do dalszej odsprzedaży ?? Uprzedzając powiem że wszystko jest
    robione na legalnym sofcie itd...

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2005-11-16 11:02:08
    Temat: Re: Prawa autorskie do ramek cyfrowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dlf1k9$ng1$1@nemesis.news.tpi.pl>, YaNkEs_69 wrote:
> [...]
    > troszkę i chciałaby przy okazji sobie dorobić pare groszy. W jaki sposób
    > w razie czegoś ma dowieść że są to jej prace oraz w jaki sposób może

    Np.:
    1) Trwale zakleić w kopercie/paczce i posłać do siebie pocztą.
    2) Są też specjalne koperty do takich celów które mają unikalny nr seryjny
    i nie dają się bez śladu otworzyć. Można taką kopertę zdeponować u
    notariusza albo potwierdzić datę jej złożenia.

    > przekazać prawa osobie kupującej do posługiwania się tymi ramkami ale
    > nie do dalszej odsprzedaży ?? Uprzedzając powiem że wszystko jest
    > robione na legalnym sofcie itd...

    Z tym może być pewien kłopot przy realiach tego typu sprzedaży.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-11-16 11:47:26
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > W jaki sposób w razie czegoś ma dowieść że są to jej prace.

    Poprzez przechowywanie i nie udostęnianie plików źródłowych projektów. W
    przypadku np. Photoshopa sa to pliki PSD. Klientom udostępniasz tylko
    grafikę wynikową (BMP, GIF, JPG itp.).

    Analogicznie, jak w przypadku programowania. Kody źródłowe są pilnie
    strzeżoną tajemnicą.

  • 4. Data: 2005-11-16 12:30:51
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Poprzez przechowywanie i nie udostęnianie plików źródłowych projektów.
    > W przypadku np. Photoshopa sa to pliki PSD. Klientom udostępniasz
    > tylko grafikę wynikową (BMP, GIF, JPG itp.).

    Tu jest problem bo raczej nikt nie będzie chciał kupić w formie BMP,
    każdy woli kupić plik w formacie PSD bo sobie może warstwami trochę
    pogmerać.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2005-11-17 07:06:24
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005 13:30:51 +0100, YaNkEs_69 wrote:

    > Tu jest problem bo raczej nikt nie będzie chciał kupić w formie BMP,
    > każdy woli kupić plik w formacie PSD bo sobie może warstwami trochę
    > pogmerać.

    to klientom udostepniac pliki PSD w ktorych sa zlaczone jakies 2
    warstwy, tak ze w oryginale bedzie ich o 1 wiecej niz w tym co jest
    sprzedawane. Wybrac takie warstwy ktore nie sa klopotliwe dla klienta,
    ze beda zlaczone.
    Dzieki temu Ty masz oryginal a reszta to tylko kopie :)
    A klient ma ramki z (n-1) warstwami i nawet nie wie ze jakies sa
    zlaczone i jest zadowolony:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz