  • 1. Data: 2009-02-16 08:10:51
    Temat: Prawa autorskie TVN do "Durczokowsczyzny"
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Jak silne podstawy prawne mają twierdzenia TVN o posiadaniu praw
    "autorskich lub pokrewnych" do nagrania "Durczokowczyzny"?

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,62769
    53.html
    <cytat>
    [...] pisze na blogu Budzich.
    Dodaje, że godzinę po publikacji wpisu na blogu dostał maila od TVN:
    "Szanowny Panie, Proszę o niezwłoczne usunięcie z serwisu
    www.blog.mediafun.pl materiału video umieszczonego pod linkiem oraz
    uniemożliwienie dostępu do wyżej wymienionego materiału
    audiowizualnego. TVN S.A. nie wyraża zgody na wykorzystywanie ani
    rozpowszechnianie materiału, do którego dysponuje prawami autorskimi
    lub prawami pokrewnymi." - pisze autor bloga.
    </cyat>

    Ja zakładam że sprawa "praw autorskich lub praw pokrewnych" nie jest w
    tym przypadku aż tak oczywista jak to sugerują listy TVN i nie można
    mieć pewności jak zdecydowałyby sądy po *pełnej* ścieżce odwoławczej za
    kilka lat.

    P.S. A tak złośliwie i "nieprawnie": Skoro TVN ma prawa autorskie do
    tego nagrania/tekstu to czy można mówić że jest jego autorem? ;-)
    np. Czy sformulowanie "Wystąpienia Kamila Durczoka autorstwa TVN" byłoby
    "skarżalne"? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Rozwaga jest naczelną zasadą wojska.

  • 2. Data: 2009-02-16 08:29:00
    Temat: Re: Prawa autorskie TVN do "Durczokowsczyzny"
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:
> [...]
    > tym przypadku aż tak oczywista jak to sugerują listy TVN i nie można
    > mieć pewności jak zdecydowałyby sądy po *pełnej* ścieżce odwoławczej za

    Powraca pytanie powtarzane od lat - kto ma prawa autorskie do zdjęć i
    nagrań robionych bez udziału człowieka? W tym bowiem przypadku trudno
    jest mówić o tym, że "autorem" nagrania jest operator kamery. Ona sobie
    stała samotnie, bez żadnej obsługi. Ktoś ją tam nawet potrącił niechcący ;-)
    Natomiast na nagraniu nie ma logo, scenografia mogłaby stać w dowolnym
    miejscu na świecie itp. itd.

    Drugą, niezależną już sprawą byłoby wykazanie zasadności żądania TVN.
    Pełnomocnicy składający pozwy w sądach wiedzą, o czym myślę ;-)

    M.

  • 3. Data: 2009-02-16 08:45:09
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Drugą, niezależną już sprawą byłoby wykazanie zasadności żądania
    > TVN. Pełnomocnicy składający pozwy w sądach wiedzą, o czym myślę ;-)

    Mnie wręcz dziwi że nie było żadnego (mniejszego) portalu który by
    potraktował "ciąganie się po sądach" z TVN w *tej* sprawie jako tanią
    reklamę na lata, bo szanse TVN na *szybką* ostateczną wygraną nie były
    (moim zdaniem) zbyt wielkie i nie wiadomo czy TVN by zależało na
    "przypominaniu Durczokowczyzny" co parę miesięcy :-)

    [Ale każdy decyduje sam za siebie jakie *ryzyko* jest gotów podjąć.]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Człowiek jednego dnia jest wesół, drugiego - smutny, lecz dla

  • 4. Data: 2009-02-16 09:54:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > (moim zdaniem) zbyt wielkie i nie wiadomo czy TVN by zależało na
    > "przypominaniu Durczokowczyzny" co parę miesięcy :-)

    Ja, zarówno jako "mniejszy" czy też jako "większy" portal bym w to nie
    wchodził. Ryzyko duże, a koszty zastępstwa procesowego dla drugiej
    strony jeszcze większe. Jak już brać udział w skandalach, to albo takich
    gdzie drugiej stronie nie wypada się skarżyć, albo w tak absurdalnych,
    że udowodnienie tego jest praktycznie niemożliwe.
    Poza tym skonczyły się już czasy, gdy jeden udany proces promował na
    całe życie. Za dużo procesów ;-)

    M.