-
1. Data: 2009-08-22 20:46:18
Temat: Pracownik bez pełnomocnictwa
Od: "Podatnik" <a...@g...pl>
Pracownik spółki z o.o. zamówił w imieniu firmy wykonanie usługi. Po jej
wykonaniu i wystawieniu faktury spółka odmówiła przyjęcia zrealizowanej usługi
i zapłaty. Twierdzi, że pracownik nie miał upoważnienia do zawarcia takiej umowy.
Czy można żądać odszkodowania od pracownika? Czy są podstawy do sprawy
karnej wobec pracownika?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2009-08-22 20:56:56
Temat: Re: Pracownik bez pełnomocnictwa
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Podatnik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:h6pleq$gin$1@inews.gazeta.pl...
> Pracownik spółki z o.o. zamówił w imieniu firmy wykonanie usługi. Po jej
> wykonaniu i wystawieniu faktury spółka odmówiła przyjęcia zrealizowanej
> usługi
> i zapłaty. Twierdzi, że pracownik nie miał upoważnienia do zawarcia
> takiej umowy.
Przyjmuje się, że wiedza zawarta w KRS powinna być kontrahentowi znana,
czyli świadomie zawierał umowę z osobą, która nie posiadała stosownego
umocowania. Skutki takiej czynności omówiono w kodeksie cywilnym.
>
> Czy można żądać odszkodowania od pracownika? Czy są podstawy do sprawy
> karnej wobec pracownika?
Do karnej nie, chyba, ze pracownik zapewniał (i da się dowieść tego), ze
stosowne pełnomocnictwo ma. A co do odszkodowania cywilnego, to moim
zdaniem w ogólnym zakresie można. Musiałbyś jednak napisać coś bliżej o
charakterze tej usługi, by ostatecznie dało się zająć stanowisko. Bo jeśli
to jakaś bezpłatna reklama, która drobnym druczkiem ma swoją cenę, to
roszczenie może Was szybko doprowadzić do Prokuratora.