  • 1. Data: 2006-03-15 13:14:21
    Temat: Praca nakladcza, prowadzenie DG a skladki ZUS
    Od: Sławek Bednarek <s...@s...med.pl>

    Witam,
    moze ktos z szanownych grupowiczow moglby cos podpowiedziec:
    1. Czy prowadzac DG i wykonujac jednoczesnie prace nakladcza moge
    oplacac skladki na ubezp.spol. tylko z tytulu pracy nakladczej, przy
    zalozeniu ze uzyskuje z niej mniejszy dochod niz z prowadzenia DG ?
    2. Kto oplaca skladki na ubezp.spol. w przypadku wykonywania pracy
    nakladczej: zlecajacy prace, wykonujacy ja czy obydwoje procentowo jak
    ma to miejsce przy umowie o prace ?
    Dziekuje i pozdrawiam
    S.

  • 2. Data: 2006-03-15 18:48:58
    Temat: Re: Praca nakladcza, prowadzenie DG a skladki ZUS
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Sławek Bednarek <s...@s...med.pl> napisał:

    >1. Czy prowadzac DG i wykonujac jednoczesnie prace nakladcza moge
    >oplacac skladki na ubezp.spol. tylko z tytulu pracy nakladczej,
    A co to jest " praca nakladcza"?

    >przy zalozeniu ze uzyskuje z niej mniejszy dochod niz z prowadzenia DG ?
    Dochód nie ma tu znaczenia. Jeśli pracujesz na umowę o pracę i składka
    jest opłacana od najniższego wynagrodzenia (obecnie blisko 900 zł
    brutto) to z DG opłacasz tylko składkę zdrowotną.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-03-15 18:55:47
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A co to jest " praca nakladcza"?

    Use google.

    > Dochód nie ma tu znaczenia. Je?li pracujesz na umowę o pracę i składka
    > jest opłacana od najniższego wynagrodzenia (obecnie blisko 900 zł
    > brutto) to z DG opłacasz tylko składkę zdrowotn?.

    Nie wprowadzaj w blad.
    Przy pracy nakladczej jest to o polowe mneijsza kwota - a i to
    niekoniecznie.
    Rzecz w tym, ze to dosc smierdzaca sprawa, ale przy odpowiedniej organizacji
    moze stanowic dobry patent :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-03-15 19:00:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał:

    >Use google.
    Realy?

    >Nie wprowadzaj w blad.
    Nie wprowadzam! Napisałem "jeśli" i podałem warunki-przeczytaj
    dokładnie po literkach.
    Na przyszlość nie śmieć listy. Jeśli znasz odpowiedź na pytanie to po
    prostu podaj ją bezpośrednio autorowi.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-03-15 22:16:02
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie wprowadzam! Napisałem "jeśli" i podałem warunki-przeczytaj
    > dokładnie po literkach.
    > Na przyszlość nie śmieć listy. Jeśli znasz odpowiedź na pytanie to po
    > prostu podaj ją bezpośrednio autorowi.

    No ale autor pytal o prace nakladcza a Ty mu piszesz o pracy na umowe o
    prace.
    Przy nakladczej warunki podlegania ubezpieczeniom przy zbiegu tytulow sa
    przeciez inne!!!!

    Pozdrawiam
    SDD