  • 1. Data: 2010-07-25 10:12:23
    Temat: Pożyczka pieniedzy w zamian za umowe KS samochodu
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Chcialbym pozyczyc pewnej osobie 5 tys zl na okres 6 miesiecy.
    Czy moge zabezpieczyc taka pozyczke, umowa kupna samochodu od
    pozyczkobiorcy.
    Co w przypadku jezeli pozyczkobiorca nie bedzie chcial oddac pieniedzy i
    jednoczesnie nie wyda samochodu i DR ?
    Czy sa prawne szanse na to aby samochod stal sie moj ?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2010-07-25 10:16:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kaktus pisze:
> [...]
    > jednoczesnie nie wyda samochodu i DR ?
    > Czy sa prawne szanse na to aby samochod stal sie moj ?

    To zupełnie bez sensu, koszt i czas związany z dwukrotnym
    przerejestrowaniem samochodu chyba nie jest wart ryzyka utraty tych 5000zł.

    Przy takiej kwocie najlepiej niech Ci wypisze weksel, najwyżej będzie
    potem spłacał w ratach, jeśli to nie jest jakiś bezdomny bezrobotny.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-25 10:26:34
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Przy takiej kwocie najlepiej niech Ci wypisze weksel, najwyżej będzie
    > potem spłacał w ratach, jeśli to nie jest jakiś bezdomny bezrobotny.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Samochod wart jest jakies 15 tys zl, wiec w przypadku nie splaty to nawet
    bym ucieszyl. Tylko czy mam jakies szanse pozniej wyegzekwowac ten samochod
    jezeli nie bedzie chcial go wydac ?

  • 4. Data: 2010-07-25 10:39:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kaktus pisze:

    > Samochod wart jest jakies 15 tys zl, wiec w przypadku nie splaty to nawet
    > bym ucieszyl. Tylko czy mam jakies szanse pozniej wyegzekwowac ten samochod
    > jezeli nie bedzie chcial go wydac ?

    Sprzedaż jest bez sensu, bo są terminy na dokonanie
    przerejestrowania, którego przecież nie chcecie dokonać.

    Jeśli bardzo zależy Ci na twardym zastawie, to można ustanowić na
    samochodzie zastaw, ale nie wiem, ile to kosztuje i czy by się opłacało.

    W praktyce weksel jest najtańszym i najwygodniejszym sposobem - w
    razie czego z czegoś sobie to wyegzekwujesz, czy to z samochodu, czy z
    pensji. 5000zł to nie jest duży pieniądz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-25 12:32:35
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > W praktyce weksel jest najtańszym i najwygodniejszym sposobem - w razie
    > czego z czegoś sobie to wyegzekwujesz, czy to z samochodu, czy z pensji.

    Moj pozyczkobiorca po otrzymaniu pieniedzy stal sie bezdomnym i bez majatku.
    Zaproponuj wpisanie do dowodu rejestracyjnego Ciebie jako wspolwlasciciela
    na okres trwania umowy a po terminie staje sie Twoja wlasnoscia zaznaczone w
    umowie.
    emeryt

  • 6. Data: 2010-07-25 14:37:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:
    > Zaproponuj wpisanie do dowodu rejestracyjnego Ciebie jako wspolwlasciciela

    Na jakiej podstawie?

    > na okres trwania umowy a po terminie staje sie Twoja wlasnoscia zaznaczone w
    > umowie.

    na jakiej podstawie?

  • 7. Data: 2010-07-25 15:16:39
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Co w przypadku jezeli pozyczkobiorca nie bedzie chcial oddac pieniedzy i
    > jednoczesnie nie wyda samochodu i DR ?

    Jezeli masz takie zaufanie do pozyczkobiorcy, to lepiej zrezygnuj.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 8. Data: 2010-07-25 17:53:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-07-25 16:37, witek pisze:

    > Na jakiej podstawie?

    Umowy przewłaszczenia ?

    > na jakiej podstawie?

    Na podstawie warunku zawieszającego w umowie przewłaszczenia ?

    6008

  • 9. Data: 2010-07-25 18:28:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kaktus pisze:

    > Z gory dzieki za odpowiedz.

    To się nazywa przewłaszczenie na zabezpieczenie.

    --
    @2009 Johnson