eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › "Powództwo adhezyjne" - Na jakiej podstawie ocenić wartość przedmiotu sporu , na jakiej zrobi to prok żądając naprawienia szkody.

  • 1. Data: 2005-11-28 12:31:59
    Temat: "Powództwo adhezyjne" - Na jakiej podstawie ocenić wartość przedmiotu sporu , na jakiej zrobi to prok żądając naprawienia szkody.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Witam, ot pytanie.

    Piszę właśnie coś co umieściłem w temacie.

    Krótka historia:

    Sierpień - kradzież z włamaniem.
    Postępowanie umorzono ...

    4 miesiące później - postępowanie wznowiono (jak 8 innych) i
    połączono w jedno - dochodzeniówka ujęła sprawców i połączyła
    kilka postępowań w jedno (podstawa - zeznania podejrzanych
    połączone z wizjami lokalnymi podczas których wskazali kilka
    miejsc gdzie dokonali włamań).

    Dostałem zgodę od prokuratora na luknięcie w akta. Złożyłęm
    oświadczenie, że będę występował jako oskarżyciel posiłkowy
    (celem zapewnienia sobie ew. obowiązku naprawienia szkody) , ale
    i dla pewności chcę złożyć pozew o odszkodowanie (cywilny do
    rozpatrzenia na sprawie karnej).

    Zakres szkód:

    Wybita szyba (koszt nowej szyby + naprawienie)
    CB radio
    Radioodtwarzacz CD/MP3/Radio
    Uszkodzony trwale alarm (Oryginalny)

    Jeśli prokurator będzie wnioskował o naprawienie szkody - Jak
    wyceni wartość szkód?

    Jak wycenić wartość szkody zakładając, że nie naprawiałem jej, i
    jeżdżę z wybitą szybą, nie mam radioodtwarzacza i takiego samego
    CB Radia - skąd wziąć wartości ? O ile przy kradzieży auta
    byłoby to dość proste, tak z tymi elementami mam problem.

    Może mi ktoś podpowiedzieć ?

    I może jakieś inne sugestie dotyczące samego postępowania - na
    co uważać, czego się wystrszegać etc. (archiwum przejrzałem
    pobieżnie).

    Za odpowiedzi z góry dziękuję.
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 2. Data: 2005-11-28 12:43:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Może mi ktoś podpowiedzieć ?

    Zastanów się lepiej co zeznałeś na policji. Bo na pewno o to pytali.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-28 12:56:44
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Zastanów się lepiej co zeznałeś na policji. Bo na pewno o to pytali.

    Równie dobrze mogłem zeznać, że radio było warte 10 000 PLN. I
    co ? Wiążące ?

  • 4. Data: 2005-11-28 12:57:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Równie dobrze mogłem zeznać, że radio było warte 10 000 PLN. I co ?
    > Wiążące ?

    Nie. Ale jak będziesz mówił co innego poprzednio będziesz się z tego
    tłumaczył.

  • 5. Data: 2005-11-28 13:16:59
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Nie. Ale jak będziesz mówił co innego poprzednio będziesz się z tego
    > tłumaczył.

    To powie, ze był w szoku i sie pomylił ... ;)

  • 6. Data: 2005-11-28 13:19:46
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > To powie, ze był w szoku i sie pomylił ... ;)

    2 - przesłuchano mnie "na miejscu" podczas oględzin, kiedy
    jeszcze nie wiedziałem, że uszkodzony trwale jest alarm chociażby.

    CO do Samego zeznania co i ile, to ca oceniłem to mniej więcej
    słusznie. Acz doszły mnie teraz "info", że w przypadku
    niemożności konkretnego ocenienia szkody wartoby powołać
    biegłego. I teraz pytanie - Ja ? Sąd ? Sprawcy ? Etc ...

  • 7. Data: 2005-11-28 13:42:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > To powie, ze był w szoku i sie pomylił ... ;)

    A może to teraz jest w szoku, bo pierwszy raz będzie w sądzie ;)

  • 8. Data: 2005-11-28 16:05:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
> [...]
    > Acz doszły mnie teraz "info", że w przypadku niemożności konkretnego
    > ocenienia szkody wartoby powołać biegłego. I teraz pytanie - Ja ? Sąd ?

    Sąd na wniosek powoda. Powód cywilny w postępowaniu karnym ma takie same
    obowiązki jak w cywilnym, a więc to on musi wykazać wysokość szkody.
    To znaczy teoretycznie, bo pewnie skończyłoby się pozostawieniem
    powództwa bez rozpoznania z racji nadmiernego przedłużania się postępowania

    KG

  • 9. Data: 2005-11-28 17:11:28
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > To znaczy teoretycznie, bo pewnie skończyłoby się pozostawieniem
    > powództwa bez rozpoznania z racji nadmiernego przedłużania się postępowania

    A tak teoretycznie, piszę do Sądu Karnego taki pozew o
    naprawienie szkody, kwota dość rozsądna, ca zawyżona o np 300
    PLN (w skali 3 000) ... Czy sąd będzie rozpatrywał słuszność
    kwoty (wysokości), czy o ile siakichś sprzeciwów nie będzie
    klepnie to tak jak jest ? (Nie mam w zamiarze "zarobić" na tym
    dealu, ale też nie chcę odpuścić wesołkom, którzy w sposób
    nieautoryzowany zwiedzali moje królestwo ...

  • 10. Data: 2005-11-28 17:39:41
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dmet6o$hn6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wybitą szybą, nie mam radioodtwarzacza i takiego samego CB Radia - skąd
    > wziąć wartości ? O ile przy kradzieży auta byłoby to dość proste, tak z

    A wytlumacz mi w jaki sposob posiadles te rzeczy ??
    Prezent ? Kradziez ?
    Przeciez po wartosc szyby idziesz do serwisu, po radio do sklepu tak samo
    jak CD Radio. Z alarmem gorzej bo musisz isc 2 raz do serwisu zeby wycenili
    naprawe ...